Puur sap is sap zonder enige vorm van toegevoegde stoffen, dus bijv. verse jus d'orange (kan ook op de darmen werken), of andere vormen van vers sap. Ik pers zelf sinaasappels uit of maak een sapje met appel, peer, kiwi en een halve banaan, verder drinkt dochter hier water en thee. Qua noten hier walnoten en pistachenoten vooral...
Ik heb vandaag een kannetje met water gevuld en ze 'koffiekopjes' uit hun eigen keukentje gegeven aan tafel. Zelf schenken en je 'koffie' opdrinken. Nou dat ging heel goed.... Haha! Als je die sapjes maakt, hoe doe je dat dan? Als je het pureert dan heb je wel erg dikke drap. Vul je dat aan met water? En hoelang blijft dat goed? (Ik neem aan dat je niet voor elk glas drinken opnieuw wat maakt?) Walnoten en pistache dus. Zijn er meer goede mogelijkheden?
Appelsap zal weinig uitmaken: (fruit)suikers laxeren en veroorzaken dus dunne ontlasting/diarree. Als ze zoveel diarree heeft, krijgt ze in verhouding (voor haar persoonlijk dan dus tenminste) te veel suikers binnen en zul je de suikers moeten vervangen voor thee of water. Diksap vervangen voor een ander soort drinken dat ook suikers bevat, gaat dan niet helpen
Hier zijn vruchtensappen oorzaak van diarree. Vers of pak, wel of niet troebel, maakt allemaal niet uit.
Klopt, zie hierboven Komt door de suikers. 1-2 bekers sap per dag is wel de max, maar kan voor sommigen al teveel zijn. Overstappen naar thee en water dus
Welke thee geven jullie vooral? Hier vinden ze vooral het glas interessant, maar drinken doen ze amper.
Nou ik dacht het toch wel redelijk goed te doen..... Probeer echt bewust bezig te zijn, maar dat is nog wel lastig dus.........! Ik heb de kinderen gisteren al wel gemeld dat we minder roosvicee gaan drinken en meer water. Hopen dat ze mee werken, want ja drinken is wel belangrijk!
Hier krijgen ze dun aangelengde diksap, (1:20, die verhouding ongeveer), of appelsap met water, 1:1. Dat laatste is zoeter dan de diksap, maar goed: ze mogen het best hebben, zolang het maar niet teveel is En of ze teveel krijgen, merk je dus aan de ontlasting
Wat betreft melkproducten: de zoete melkproducten zijn zwaarder verteerbaar dan de zure. Voor mensen hebben yoghurt, karnemelk en kwark en kaas dus sterk de voorkeur boven melk, slagroom, etc.
Rooiboos, venkel. Alle zonder theeine Ik geef coolbest iets met water aangelegd ze drink p dag bij lunch half glaasje c 50cc of optimel puur. Thee lust ze ook niet hier water wel veel
Hier krijgen ze diksap of roosvicee ook heeeeeeeel dun hoor. Zeker niet zoals erop staat (1:4)...! En dan tussen de 2 en 4 ikea bekers. Zou je denken dat dat niet veel is. Ik snap dat het altijd zoet is, maar als ze van water niets meer drinken, dan is dit beter toch..?
Mijn zoontje kreeg het ook heel dun, meer reageert hier gewoon heel sterk op (het duurde weken voordat ik er achter was dat het hierdoor kwam).... Na het stoppen met diksap en roosvicee was het na een dag of twee meteen over...op andere sapjes heeft hij nooit gereageerd....
4 bekers is toch best wel wat, ook als je het dun aanlengt. En de een is er gevoeliger voor dan de ander. Dus dan toch teveel. Als ze van water niet meer drinken, hebben ze geen dorst... (En als ze echt te weinig drinken, kun je altijd voor een snoepmomentje aan eerst een beker water laten drinken, en dan pas lekkers).
Ik ga er even mee stoeien. Nu twijfel ik erover of ik gelijk alles moet stoppen (melk en sap), of eerst het een en daarna het andere. Wil eigenlijk wel graag weten waar het ligt. Coolbest, valt dat ook niet onder hetzelfde als anders sapjes? Nog meer notentips?
Coolbest is ook gewoon sap en dus suikers, net als diksap of wat dan ook. Mijn zoon vind het leuk om zelf thee te maken, een half bekertje met gekookt water en koud water, dus veilige temperatuur. Mini lepeltje honing erin en dan krijgt hij het theezakje en een lepeltje. Het dopen, roeren en van het lepeltje thee drinken vind hij enorm leuk. Dochter moet er niets meer van hebben helaas.
Een voor een, niet beiden tegelijk. Anders weet je nog niet waar het van is Ik zou eerst de sapjes doen. Komt er dan geen verbetering, dan zonder koemelk. Als het dan verbetert, sapjes weer eens terug en kijken of verbetering blijft. Zoja, dan heb je je oorzaak
Ja is ook zo rozemarijke. Jij denkteerder dat het aan de roosvicee ligt? Heb jij ook niet hele erge kma bij 1 of beide kids gehad? Staat me iets van bij..!
Nou, dat weet je natuurlijk pas als je het probeert, maar ik zou denken dat suikers vervangen de meest logische stap is. Het heeft altijd de voorkeur eerst 'gewone' oorzaken te onderzoeken, voordat je naar bijzondere oorzaken gaat zoeken. Vrijwel alle kinderen krijgen diarree van te veel suikers, terwijl zo'n 3-5% slechts allergisch is voor koemelk. Het kan zijn dat de koemelk opnieuw of toch al die tijd al een probleem is geweest, maar dat weet je pas als je het geprobeerd hebt. Omdat ze wel vrij veel drinken, en kinderen met allergie iig altijd gevoelige darmen hebben, zou ik daar dus op gaan zitten. Hier idd twee meiden met koemelkallergie en beiden vrij fors. Oudste (6) heeft van het weekend wat taart met melk gehad en voor het eerst geen reactie, dus die is er mogelijk toch nog overheen, maar de jongste krijgt nog steeds nutramigen. Maar bij haar zijn de darmen ook wel ongelovelijk overbelast door alle medicatie die ze nodig heeft gehad. Sinds een paar maanden kan zij eindelijk ei en soja goed verdragen, dus we hopen dat ze er uiteindelijk toch nog overheen groeit Zij heeft ook pas sinds kort wat vastere ontlasting.