Iemand met verstand van zorgverzekering (orthodontie/netpoint)?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 14 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.165
    113
    Begin van het jaar zorgverzekering+aanvullende verzekering afgesloten ivm 2 kinderen die moeten gaan beugelen.

Nu net een dikke factuur gekregen van de orthodontist die volgens de indiener (netpoint namens ortho) niet vergoedt wordt door de zorgverzekering.

Vreemd, aangezien er geen max bedrag is en geen wachttijd.

We moesten wel een aanvullende vraag invullen, als volgt:
    Verwacht u komend jaar voor uzelf een othodontische behandeling (niet zijnde kinderen jonger dan 18 jaar)?

Met nee ingevuld, omdat wij geen beugel nodig hebben en dit achteraf ook telefonisch gecheckt bij de zorgverzekering.

Net gebeld en telefoniste gaf idd aan dat alles vergoedt zou moeten worden met av3, maar kon geen factuur vinden. Ze dacht dat het eventueel aan de codes zou liggen. Heb ik nagekeken en zijn gewoon f xxx a codes.

Zou wel zuur zijn als we het toch niet terug krijgen, we betalen ook 60 euro per maand voor die verzekering.

Ik zou echt niet weten waar het niet goed gaat of is gegaan.

De kosten voor herhaalconsulten zijn wel volledig betaald.

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.281
    1.443
    113
    Ik weet niet waar je verzekert bent maar zover ik weet staat er bij de tandarts vraag normaal gepsproken of jij OF JE MEDEVERZEKERDEN een beugel of grote behandeling verwachten. Veel mensen sluiten pas een duurdere verzekering af zodra ze een beugel of kroon nodig hebben. Je denkt logisch dan heb ik hem pas nodig maar dan wordt de verzekering veel te duur.

Ik begreep niet helemaal of je de zorgverz gebeld had of de tandarts? Als je de zorgverz hebt gebeld en zij zien geen factuur dan lijkt het mij dat die nirt is ingediend. Je zou hem evt zelf nog kunnen indienen.

Ps: als je de nota zelf indient dan komt er een afwijscode als je zorgverz niet betaald dan weet je meteen wat er aan de hand is.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.165
    113
    Nee er werd heel specifiek gevraagd of ik zelf (niet zijnde kinderen jonger dan 18 jaar) een beugel verwacht. Wij hadden alle jaren hiervoor ook een aanvullende verzekering, maar zijn hierom overgestapt. De vrouw aan de telefoon van de zorgverzekering zei ook dat we alles vergoed zouden moeten krijgen en dat ze het niet snapte.

Maar ik denk dat het misschien naar de verkeerde zorgverzekering is gestuurd, die van vorig jaar namelijk! Ohra/CZ is genoemd in de factuur en daar valt national academic waar ik nu zit niet onder (vorig jaar zaten we bij ohra). Denk/hoop dat het daar fout is gegaan, zal wel verklaren waarom de huidige zorgverzekering de factuur niet heeft gezien.

Ik heb nu alsnog de factuur bij de huidige verzekering ingediend. Hoop alleen dat ze daarmee akkoord gaan.

Koraal82 vindt dit leuk.
  4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou ook even contact opnemen met netpoint als ik jou was hoe het kan dat ze dit bij de verkeerde zorgverzekeraar hebben ingediend.
    Er is een landelijk systeem waar zorgaanbieders kunnen uitvragen bij welke zorgverzekeraar personen verzekerd zijn... stel dat je hier verkeerd in staat omdat National academic een fout heeft gemaakt, dan kun je met nog veel meer zorgkosten gedoe krijgen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.165
    113
    Ja ik weet niet zeker of het daaraan ligt natuurlijk, maar vind het wel vreemd dat cz/ohra wordt genoemd op de factuur en de huidige zorgverzekering daar niet onder valt en zij ook van niks weten. Is toch raar of ligt dat aan mij?
    Andere zorgkosten via de apotheek en huisarts + eerdere kosten van diezelfde ortho voor zoon zijn wel goed doorgekomen, dus lijkt me dat het wel goed in het landelijk systeem moet staan.
    Of kan het niet zo zijn dat de ortho hier een fout in heeft gemaakt? Geen idee hoe dat verder werkt, maar leek me zo toevallig dat de nieuwe zorgverzekeraar van niks weet en de oude op de factuur wordt genoemd.

6. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.281
    1.443
    113
    In Vektis staat wleke zorgverz bij welke patient hoort. Zorgverleners hebben daar normaal een koppeling mee zodat ze de.jusite gegevens hebben. Als eerdere facturen wel zijn ingediend bij je hudiige zorgverz dan lijkt de orhto wel over de juiste gegevens te beschikken. Ik zou gewoon ff de ortho bellen om te vragen welke zorgverz bij hem jn het systeem staat.

Overigens gaat bij die facturing maatschappijen vaak iets mis dus ik zo idd even op onderzoek uitgegaan.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.165
    113
    Ja ga sowieso morgen vroeg even bellen naar orthodontist en het factureringsbedrijf. Moet natuurlijk niet kunnen dat ik bericht krijg dat een factuur is afgewezen, maar de zorgverzekeraar van niks weet. Ergens gaat er in elk geval iets niet goed. Ben benieuwd.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.165
    113
    Net even gebeld en de orthodontist had het niet aangepast, dus de factuur is idd naar de oude verzekering gegaan. Is nu aangepast. Hopelijk pakt de nieuwe verzekering het ook zo op.

Deel Deze Pagina