wat nu? hellup...mijn eerste!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wish88, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Dag dames

ben ondertussen zwanger van mijn eerste maar weet nu niet wat ik moet doen!!!

mijn huisarts s tot en met eind volgende week met vakantie dus ik heb echt geen idee wat ik zou moeten doen? Moet ik zelf een verloskundige inschakelen? Moet ik nog doortesten? Testjes zijn al vrij donker...

wat mag ik absoluut niet eten? Ik kreeg te horen dat soya saus, grapefruits enz niet goed zijn iemand enig idee?

ik heb trouwens 3cht veeeeel veeel honger opeens is dat erg? Ik voel me nu al super dik hahaha

sorry als deze topic al bestaat ik kon het niet vinden,maar ik ben een beetje radeloos wat zijn de stappen die ik moet nemen en hoe moet ik te werk?

dank voor de hulp en advies alvast :)

2. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Hoi Wish88, allereerst van harte gefeliciteerd! Spannend he, zo voor de eerste keer zwanger :)

Ga eerst eens even rustig ademhalen. Je hoeft niet langs de huisarts en je hoeft niet door te testen. Een positieve test (na je NOD) betekent dat je gewoon lekker zwanger bent. Dan kan je een afspraak maken bij de verloskundige en zij begeleiden jou verder.

Qua eten: Geen alcohol, rauw vlees, etc. Kijk eens op de website van het voedingscentrum. Daar staat alles uitgelegd. En je verbruikt nu meer energie dus je mag best wat meer eten. Eten voor twee is niet nodig, dat is een fabeltje, maar als je honger hebt, gewoon eten. De kans is aanwezig dat je over een paar weken echt geen trek meer hebt (zwangerschapsmisselijkheid).

En dan het allerbelangrijkste. Ga er lekker van genieten!!!!

3. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Rustig blijven inderdaad :) het is niet zo dat er nu al ineens heel veel moet gebeuren (dat doet je lichaam zelf wel ;) ). Geen alcohol en tabak zoals gezegd en verder gewoon goed/gezond/vers (blijven) eten. Eten voor 2 is nergens voor nodig. Ik heb met een week of 6,5 de verloskundigepraktijk hier in de buurt gebeld en die hebben mn eerste afspraak vervolgens gepland met 8 weken. Verder heb ik de HA-assistente telefonisch ingelicht (pas na de eerste afspraak bij VK) zodat ze daar, mocht ik er ooit komen en medicijnen nodig hebben, weten dat ik zwanger ben.

Qua voeding kun je ook even op de website van het voedingscentrum kijken zodat je een goed beeld hebt van wat je nu beter wel en niet kunt eten.

En gefeliciteerd natuurlijk! Hier inmiddels 28 weken zwanger van de eerste en geloof me, er is voldoende begeleiding bij iedere stap :)

4. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd :D

Is voor mij ook de eerste! Allemaal spannend!

5. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Spannnend dames! Geniet lekker van jullie zwangerschap!

6. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Dank jullie wel dames!! Ik ga meteen op de website kijken!

ik heb overigens een soort van een trekkend gevoel in me baarmoeder en wat krampen is dat normaal? Ik ga maa4 opzoek naar een vk hahaha!

@junior1 aah jakkie hopelijk heb ik geen misselijkheidbhahah

@blie spannend!! Weetje al wat het wordt? :D

Nig een vraagje kun je gewoon vrijen? Ik durf al niet meer zo goed namelijk bang dat er wat misgaat :$ misschien erg dom van mij

7. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ja , je kunt gewoon vrijen. Het kan geen kwaad voor de baby of de zwangerschap. Maar als je je er nu niet prettig bij voelt kun je ook even wachten. Ik moest ook een paar weekjes wennen voor ik weer durfde :D

8. Het kan gewoon, maar je gevoel is niet 'dom' hoor ;) Wij hebben het de eerste 10 weken ook niet gedaan, omdat ik niet durfde :p Als je er zin in hebt en het voelt goed; gewoon doen! Kan geen kwaad. Als je je er niet prettig bij voelt en er alleen maar in de stress door schiet, lekker nog even wachten ;)

9. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Aww zo schattig gefeliciteerd met je wondertje..Los van voeding weet niet of je medicijnen gebruikt je mag alleen paracetamol geen andere pijnstillers..Niet tuinieren of kattenbak verschonen..uhmm foliumzuur gaan slikken of mutlivitamine voor zwangere speciaal niet normale omdat dan dosis van sommige vitamine te hoog is..hihi maar dat staat ook op die website behalve die van zwangerschaps vitamine..

Verder lekker genieten en vandaag of maandag een Verloskundige uit kiezen en opbellen :) fijn weekend alvast

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    tuinieren mag wel hoor.. met handschoenen aan..

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Inderdaad als je dat nog niet deed als de wiedeweer foliumzuur gaan slikken, gewoon verkrijgbaar bij de drogist.

Lekker gezond eten, veel fruit, goed drinken. Geen alcohol, niet roken.
    Let op met bbqen dat je vlees goed gaar is! Geen rauw vlees, ook geen filet american.

En gerookte vacuüm verpakte vis is ook niet slim, bijv gerookte zalm.

Let met melkproducten op dat er geen rauwe melk in zit met gepasteuriseerde. Denk aan kazen.

Zal nog wel wat dingen vergeten zijn, maar uiteindelijk vind ik dat er af en toe ook in doorgedraaid wordt...!!

En seks? Lekker doen! Er kan niets beter verpakt en beschermd zitten dan jouw prulletje.

:) gefeliciteerd

12. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Sorry voor de trage reply! Was opeens zo moe dat ik na werk gewoom 4 uurtjes doorgeslapen heb haha

bedankt voor de info dames!!:D
    vis vind ik zowiezo niet lekker alleen zo nu en dan een lekkerbekkie maar door de hitte heb ik daar ook geen trek in.
    betreft het honger gevoel vandaag dus weg! Hahaha heb niet eens trek ok avond eten te nuttigen echt heel apart.

nog even een vraagje zijn de krampjes en trekkend gevoel normaal? Of moet ik me zorgen maken?

indd maandag even een verloskundige inschakelen. Enig idee welke goed aangeschreven zijn in omgeving den haag?

Ela heb ik namelijk slechte dingen over gehoord zoals verkeerde diagnoses waardoor ze couratage hebben uitgevoerd en vervolgens achter kwamen dat het babietje nog leefde!! Hoe bizar is dit!

zelfde voor Tia en nog een waar ik de naam van kwijt ben :s dit maakt mij zo bang!

13. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    ik eet helemaal geen vis je kan ook visolie capsules nemen dat doe ik ook.Trekkend gevoel is normaal je baarmoeder groeit ook zolang je geen bloed verliest

Deel Deze Pagina