Vandaag ben ik precies 26 weken zwanger en toen ik onder de douche vandaan kwam zag ik dat ik piepkleine bultjes op mijn gezicht en in mijn hals heb. Ze zijn niet echt rood maar jeuken af en toe wel een beetje. Ik gebruik geen andere huidverzorgingsproducten dan normaal. Wat kan dit zijn? Herkent iemand het? En zou het ook weer vanzelf overgaan of moet ik toch langs de HA?
ik heb altijd heel veel last van eczeem al vanaf baby af aan.. ik kreeg daar altijd dermovate creme voor, maar mocht deze niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik ben langs de dermatoloog gegaan toen mijn eczeem erger werd. Ik kreeg namelijk van de HA vaseline mee, maar als je echt eczeem hebt werkt dit niet... Van de dermatoloog heb ik een zalf mee gekregen die veilig gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap en hij werkt echt optimaal! Ik zou dus even langs de HA gaan als je er last van hebt.
Ik heb er nu een vettige creme van Neutral opgesmeerd en laat m'n make up maar even voor wat het is de komende dagen... Op het ogenblik heb ik er niet echt last van, maar het kwam zo uit het niets. Ik heb nog nooit eczeem gehad. Als het erger wordt dan ga ik idd toch maar ff langs de HA!
Ik herken het. Nog niet gehad sinds ik zwanger ben. Ik heb het eens in de zoveel tijd als ik een beetje te druk ben geweest. Misschien hangt het samen met ongesteld zijn/hormonen. Het voelt alsof de huid dikker is. Hele kleine bultjes en het voelt ook vurig aan. Helemaal als ik er aan krabbel. (zoooo verleidelijk). Niet teveel producten gebruiken. Liefst producten met zo weinig mogelijk toevoegingen. Ik gebruik dan een beetje aloë vera gel 's nachts en dan is het met 2/3 dagen wel weg. Ik weet natuurlijk niet of je hetzelfde hebt als ik af en toe. Een huid is soms ongrijpbaar en als je er last van blijft houden is een huidarts geen overbodige luxe.
Denk ook dat het hormonaal is! Moet wel zeggen dat het aanzienlijk minder is sinds ik niet meer zo heet douche. Gebruik nog steeds de Neutral vette creme en het is dus minder geworden en jeukt ook niet meer zo gelukkig!
Gelukkig maar! Hou er rekening mee dat de phwaarde van commerciële creme's vaak 7 is. Terwijl je huid rond de 5,25. Ze noemen het dan PHneutraal, maar dat is dan niet PH huid-neutraal. Als je hier op let kan het je helpen te voorkomen dat je huid geïrriteerd raakt. Maar ik las dat je neutral verdraagt. Fijn!