Vaak een zweverig gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anouk2005, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben momenteel 19 weken zwanger van nummer 3.Gaat allemaal heel goed en voorspoedig.Ik voel me goed ed.Nu heb ik alleen zo snel last van een zweverig gevoel.Gistermorgen had ik best flink ontbeten.1 bruine boterham met een gekookt eitje,een bruine boterham met hagelslag en een krentenbolletje.Ik zit dan ook echt bomvol moet ik zeggen maar toen ik om 11 uur met onze dochter bij zwemles vandaan ging voelde ik me helemaal duizelig en zweverig.Ik heb dan helemaal geen honger maar wordt wel helemaal trillerig.Ik wil ook niet iedere keer iets gaan eten want dan blijf ik bezig want ik heb op zo'n moment ook geen echte trek.Ik heb toen ik thuiskwam snel een glas jus d orange genomen en een stuk ontbijtkoek en dan trekt het wel weer bij.Ik vind dit echt een heel vervelend gevoel.Op mijn werk heb ik er ook snel last van waardoor ik moeite heb om me goed te concentreren.Ik moet dan echt iets eten want anders kan ik gewoon niet normaal functioneren.Komt iemand dit bekend voor en wat zou het kunnen zijn.Ik heb het eingelijk alleen smorgen en smiddags na de lunch heb ik er geen last meer van.Is het misschien een idee om iets van Dextro oid in mijn tas te stoppen of een pakje drinken of een blikje oid mee te nemen?
    Heeft dit met een lage suiker of lage bloeddruk te maken??

Ben benieuwd of jullie het herkennen.

2. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Ik herken het wel en bij mij was een lage bloeddruk. Had altijd wel iets te eten of te drinken bij me.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Om dippen in je suikerspiegel te voorkomen, kan je beter elke 2 uur iets eten.

Kan ook gewoon fruit zijn he, of schaaltje yoghurt, of een crackertje.

Ik heb het ook namelijk. Ben ook begonnen met een boterham meer smorgens, ipv 2 sneetjes drie, omdat ik ook zo snel weer leeg ben.
    En dan om de 2 uur eet ik iets. Dat werkt goed. Als ik te laat ben raak ik helemaal van de wereld en lijk ik flauw te vallen.

Ik heb ook hele lage bloeddruk, maar dat voelt anders, duizelig, draaierig, niet trillerig of zweverig. Bij mij althans.

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oh en niet teveel suikers eten, die zorgen voor grotere dippen in je suikerspiegel. Dingen zoals koek/snoep zorgen wel even voor dat je dip weggaat, maar je knalt er later weer net zo hard in.

Veel vezelrijke voeding, veel groente/rauwkost, fruit 2 stuks.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

#5 raspberry, 1 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2012
    Klinkt als een dip in je bloedsuiker, en dan moet je juist minimaal elke 2 uur iets eten, (en vaker indien nodig). Liefst niet op gaan vangen met dextro en zooi met suiker erin, want daarmee pep je jezelf weliswaar heel snel op, omdat je bloedsuiker daarvan snel stijgt, maar vervolgens zakt ie ook weer als een baksteen, waardoor je je dus opnieuw hardstikke beroerd gaat voelen.
    Suikers mogen heus wel, maar zorg dat je erbij iets van goede vezelen pakt. Een stuk fruit dus, (iets vezelrijks dan dus wel), of als je wel iets van suiker pakt, er een volkoren boterham achteraan, een liga evergreen: meer dat soort dingen. Die worden namelijk langzamer in je bloed opgenomen, waarmee je zorgt voor een stabielere bloedsuikerspiegel en dus ook minder dips.

Een lage bloeddruk zal hier verder weinig goeds aan doen. Mocht je idd een lage bloeddruk hebben, (laat dat eerst even meten!), dan kun je die wat oppeppen met zoethoutthee en door drop te eten. Beiden uiteraard met mate en erg belangrijk dat je wel zeker weet dat je bloeddruk laag is, want als die toch normaal of zelfs hoog is, moet je drop en zoethout beiden lekker laten staan.

Deel Deze Pagina