vaak en heel kort willen drinken.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lenaroos, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Wie kan mij helpen?

Ik heb het idee dat ik iets fout doe.
    Mijn dochter is morgen twee weken oud.
    Eerste week ging de borstvoeding heel goed.
    Ze dronk ruim 10 minuten om de 3/4 uur.

Met dag 10 had ze snachts een regeldag. Elk uur veel drinken.
    Sinds die nacht is het anders.

Ze drinkt heel kort. Haalt de 5 minuten niet eens. En heeft daar waarschijnlijk niet genoeg aan want ze slaapt daar geen 2 uur mee.
    Ook spuugt ze daarna mondjes.

Plast goed. Volgens mij minder poepluiers. Ze is wel allert.
    Ik begin het echt frustrerend te vinden.
    Ze heeft duidelijk dorst maar drinkt gewoon zo kort en weinig teugjes.
    Ze valt in slaap of ze wil gewoon niet verder drinken.

Mn borsten raken zo ook niet leeg lijkt me?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hai Lenaroos,gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
    Vervelend dat het niet lekker loopt...je zegt dat je de 1e week om de 3/4 uur een voeding gaf.Dat is best weinig voor zo'n kleintje! Zo'n schema is eigenlijk meer voor fleskindjes.Om je productie goed op gang te brengen is het belangrijk om veel aan te leggen.
    Je schrijft dat je kindje genoeg plasluiers heeft. Dat is een graadmeter als je afvraagt of ze wel genoeg binnenkrijgt. Maar 5 minuten drinken is idd wel kort
    Ik denk dat je echt een goed advies van een laktatiekundige kan gebruiken! Zij kan meekijken als je een voeding geeft,kijken of je techniek goed is,en wat er evt anders kan.Er is vast een te vinden in de buurt,en het cb heeft ook een LK die je kan bellen! Soms heb je wat hulp nodig om de bv goed te laten lopen.Hier ook hoor,bij alle 3!Succes,met wat hulp komt het zeker goed!

3. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij ook zo.
    Heb het idee dat dit komt door zn reflux, hij heeft het zelf zo afgestemd. Haalde ook nooit 5 minuten.
    Maar hij groeide goed. Hij is nu 6 maanden en ja snachts doet hij het nog.
    Krijg het niet veranderd en ja, ik baal er af en toe echt wel van en ben soms gesloopt van de nachten zo maar goed de kleine doet het er goed op.

Wanneer komt cb aan huis? Die wegen altijd ook nog wel, althans hier wel. Anders even naar het inloopspreekuur om te wegen en hou mogelijk suf zijn in de gaten. Maar dat verwacht ik niet als je zegt dat je kindje goed plast.

Kleine beetjes drinken is ook gezonder dan die grote hieveelheden die je met kv geeft.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Om de 2 uur drinken is heel normaal. Als ze daarna niet meer wil en verder er gewoon even op slaapt, goed plast en poept is er niks aan de hand.
    Je zou kunnen proberen borstcompressie toe te passen zodat ze in korte tijd meer drinkt. Misschien tussendoor verschonen en even opnieuw proberen aan te leggen.
    Mijn jongste drinkt ook altijd kort. In het begin 10 minuten, later 5 minuten en nu heeft ze amper geduld om te drinken.
    Tot een paar weken geleden dronk ze hier een keer of 10 per dag. Nu 5-6x.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.926
    113
    Om de twee uur is heel normaal, mijn kindjes dronken/drinken altijd maar heel kort, max zo''n 3 minuten per kant en dan na 1,5 a 2 uur weer. De tijd ertussen werd vanzelf wat langer, maar langer aan de borst drinken deden ze niet.

Ik zou de plasluiers goed in de gaten houden, plast je kindje voldoende, dan zal het ook voldoende drinken binnekrijgen.

6. nijntje667

3 mei 2011
    58
    0
    0
    lekker huismoeder zijn ;)
    Ik herken dit helemaal...
    Mag ik vragen of de borstvoeding bij jou meteen op gang komt? Dit had ik nl toendertijd bij mijn zoontje, zodra hij 2x had gezogen spoot het eruit, met als gevolg dat het dus letterlijk in zijn keel werd gespoten. Hierdoor moest ook hij vaak na het drinken spugen, en was zijn maagje ook weer leger. Ik kreeg hiervoor van de kraamverzorgster de tip om hem weer even "af te koppelen" zodra de voeding op gang kwam, en de melk die eruit spoot op te vangen in een zoogkompres, en hem pas weer aan te leggen zodra de "druk" eraf was. Dit heeft echt enorm veel geholpen. Het was niet dat hij daardoor veel langer dronk, maar hij spuugde in elk geval niet meer, en had daardoor minder snel honger...

Mijn dochtertje drinkt ook altijd maar heel kort. In het begin haalde ze daar ook net de 2 uur mee, maar dat is met 2 weken nog vrij normaal. Nu is ze 6,5 maand, en komt nog steeds om de 3 uur. Een enkele keer red ze de 4 uur, of 's nachts zelfs 5 a 6 uur, maar ook regelmatig komt ze na 2,5 uur weer.
    Ik heb me er maar bij neergelegd. Het voordeel van borstvoeding is dat je er niet teveel van kan geven ;) (Maar het nadeel is dat je nooit langer dan 3 uur weg kan)

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit klinkt heel bekend. Om de 2 uur of zelfs minder willen drinken is met bv heel normaal, en die kleine beetjes dus ook.

Als je bang bent dat je borsten niet goed leegraken en ze dus minder de vette achtermelk binnenkrijgt, zou ik gaan blokvoeden. Dus per 3 uur steeds dezelfde borst aanbieden en na die drie uur van borst wisselen.

Het stabiliseert echt vanzelf, hier ook volledig op verzoek en waar ik in de beginweken echt 12 tot 15 keer per 24 uur aanlegde, was dat met 3 maanden gedaald tot 7 a 8 keer en sliep ze opeens ook door.

Deel Deze Pagina