Leuk... Peuterpubertijd :S

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door typje, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hallo allemaal,

Mijn verhaal;
    Onze zoon van bijna 3 zit momenteel al een poos in de peuterpubertijd
    haalt streken uit...nou daar zeg je u tegen bijv.
    traphekjes zelf openen
    voordeur openen en snel wegrennen
    raam bovenverdieping openen
    op vensterbank staan
    speelgoed in geluidsbox stoppen
    brood in de dvd speler :(
    Zelf kleding uittrekken en luier afdoen en ja ook met poep
    zo op vreemde mensen afstappen en meelopen ...oeps
    behang eraf trekken op slaapkamer
    Jaloezien kapot gemaakt
    En derest!

Nu moet ik erbij zeggen dat de ramen beveiligd zijn en hij er dus niet uit kan vallen
    en dat de deur altijd nu op slot zit ;)
    Mijn man en ik zitten gelukkig wel op een lijn en zijn behoorlijk streng in dat soort dingen. Als hij wat gedaan heeft moet hij op de time out stoel wat soms ook helpt e zegt dan ook sorry en waarvoor. Maar soms zitten er dagen tussen dat ik soms denk, ik doe iets verkeerd maar wat??? Wanhopig.

Op de psz is hij een boefje maar luisterd gelukkig goed en speelt leuk met de andere kindjes ook het samen spelen en delen gaat goed.

Pfff overdrijf ik nu of hebben meer dit of zoiets meegemaakt en hoe hebben jullie dit aangepakt? Benadering? Of gaat het toch echt een keer over? ;)

Grts

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het is een fase en fase en een fase.

Uit proberen idd huis veilig maken. En wat hier helpt is veel weg gaan en moe maken. Ze hebben zo veel energie. Moet zeggen pff ze heeft veel energie en merk wel dat ik dat niet altijd trek. Maar wat idd helpt is blijven uitdagen.

En luier met poep uit doen. Misschien met zindelijkheid gaan beginnen. Kan best met drie jaar.

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Wij gaan zowiezo 1x per week naar ballorig en hij gaat naar de psz en natuurlijk tussendoor spelen bij vriendjes of heerlijk thuis of buiten. Idd energie genoeg :)

Zindelijkheid zijn we mee bezig en gelukkig plast hij wel op het toilet maar het poepen is nog niet gelukt maar daar zijn we druk mee bezig. Alleen kleine boef laat het niet zo merken en doet dan.vluchtig alles uit. Is twee keer voorgekomen en tot nu toe nog niet weer, hoop dat dat zo blijft.

gisteren nog even gekletst met een vriendin en die gaf mij als tip om met een bord te werken en plaatjes. Bijv. Plaatjes met wc erop of eten etc.. heeft bij haar en haar kids geholpen dus wellicht is het het proberen waard ;) we zullen zien en anders idd zelf het kind inmijzelf naar bovenhalen en vollop meedoen hihi

4. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar ...Onze jongste is bijna 2 en er op tijd bij. 3 Chi van die dingen waarvan je denkt Hoe komt hij erbij.

Geduld is het toverwoord :D Het gaat weer over...en idd flink moe maken :p

5. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    481
    27
    28
    :D sorry moest even lachen...
    Hier hetzelfde met onze 2jarige zoon. Zwaaaar vermoeiend soms (zoals vandaag ;)).

Ik denk maar steeds; het is een fase ;)

Deel Deze Pagina