zoontje 10 dagen wanneer voeding ophogen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door ukoldaatje, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hallo,

Vandaag is ons zoontje 10 dagen jong.

Hij is geboren met een geboortegewicht van 3760 gram (38.1 week ingeleid), en afgevallen naar 3480gram.

Hij krijgt nu 8 flessen van 90cc.

HIj drinkt alle flessen netjes op, tot de laatste druppel, en komt om de drie uur stipt, ook snachts.

Mag ik nog verder ophogen? Of moet ik daarmee wachten?

Hij heeft erge last van krampjes, drinkt nutrilon h.a , zijn daar goede tips voor of middeltjes om deze te verlichten?

De krampjes komen vooral savonds/snachts, overdag heeft hij er geen last van.

Dinsdag hebben we het zuigelingen huisbezoek van het CB. Maar om nou te wachten tot dan om onze vragen te stellen, vind k te lang duren.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Ik zou nog niet ophogen, de totale hoeveelheid voeding is bij 90 incl voeding prima (zonder voeding al best hoog). Ik denk dat je zoontje er het meest bij gebaat is om de voeding wat dikker te maken met johannesbroodpitmeel. Hierdoor kan hij langzaam drinken waardoor de verzadiging beter intreed. Wellicht dat hij bij een paar voedingen al wat meer tijd ertussen kan laten en dit kan helpen tegen krampen. (evt infacol/sinababy, homeopatisch kan helpen tegen de krampen).Succes!
    groeten Femke

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dank je wel, ga ik dat proberen.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654