weinig flesvoeding drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door yasgok, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasgok

yasgok Actief lid

13 feb 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Hoi,

Mijn dochter is 8 maanden. Sinds een paar dagen zit ik in de knoei met haar flesvoeding. Elke keer drinkt ze maximaal 120 ml en niet meer.

haar schema ziet er ongeveer zo uit:

10.00-10.30 uur 120 ml flesvoeding
    Tussendoor brood met margarine en thee
    14.00-14.30 uur fruit
    16.00 uur 150 ml flesvoeding
    19.00 uur groentehap
    21.30 uur 120 ml flesvoeding

Eerst dronk ze alles, maar nou dus niet meer.Ik heb van alles geprobeerd,maar ze wil dan niet meer.Vast voedsel wilt ze wel altijd.
    Ik heb ook geprobeerd met Nestle cereals cacao.Deze is vanaf 8 maanden.Met cacao erin lust ze het wel maar dan blijft er nog altijd 50 ml over.Wat kan ik het beste doen??

2. yasgok

yasgok Actief lid

13 feb 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    ow ja nog een vraag,

Mag ik dan een klein beetje flesvoeding in haar fruitpapje en groentepapje mengen??Want zo kom ik dan wel aan de 500 ml a 600 ml. Ze krijgt ook 3 keer in de week yoghurt van nestle en ik maak ook zelf yoghurt en die krijgt ze ook soms....

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het zou inderdaad fijn zijn als ze gemiddeld nog 500-600 ml opvolgmelk per dag drinkt. Een keer wat minder is niet erg. Je kunt de melk voor de variatie eens koud aanbieden, of met wat fruit erdoor. Soort fruitshake van maken (aardbei, banaan). Krijgt ze voor 10.00 uur misschien nog wat te eten/drinken? Dan kan je in de loop van de ochtend wat thee geven en dan tussen de middag wat melk bij de boterham. Beetje melk door fruit/groente is prima.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina