vaak gehoord misselijkheid tijdens zwangerschap bij geboorte meisje!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daisybunk1, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Bij mij klopt het ook.

Bij mijn zoon op denk totaal 3 x misselijk geweest
    Bij deze vooral s avonds misselijk geweest, en is een meisje . Sowieso andere zwangerschap

2. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    2 keer 3 maanden misselijk geweest en toch echt jongens gekregen. Een vriendin van mij is 2 keer extreem misselijk geweest, met ziekenhuisopname en al en zij is ook een jongensmama!
    Ik ben nu nog niet misselijk, ben benieuwd! ;) In mijn omgeving lijkt het trouwens andersom...
    Ik denk dus dat misselijkheid en geslacht niets met elkaar te maken hebben.

3. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Bijna niet misselijk geweest, toch een meisje! :D

4. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Bij de eerste 4 zwangerschappen elke keer 8 maanden lang kotsmisselijk geweest. 1 dochter, 3 zonen. Laatste zwangerschap amper misselijk geweest en weer een jongen. Vond ik zo apart maar was er wel heel blij om.
    Ik ben bij mijn 1e 3 zonen trouwens nog beroerder geweest dan bij mijn dochter.

5. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Bij mijn zoon 16 weken lang 24 uur per dag misselijk geweest. Nu zwanger van een meisje en ik heb misschien drie weken lang alleen 's avonds last van misselijkheid gehad. Van 5 tot 8 weken

6. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Hier extreem misselijk en veel overgeven! We verwachten een meisje!

7. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochtertje heb ik s morgen ook altijd overgegeven maar deze zwangerschap heb ik echt alles bij elkaar gekotst zelfs medicijnen gekregen en het wordt nu echt een jongetje!

Groetjes anoniem

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klopt bij mij totaal niet!
    Hebben al een meid en krijgen er nu weer een en ik ben beide zwangerschappen nog geen uur misselijk geweest.

9. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    wouw wat een reacties dit had ik niet verwacht!!!! dank jullie allen!! ja het is hier inderdaad erg afwisselend en moet zeggen dat het ook niets uit maakt omdat misselijk zijn en overgeven gewoon nooit leuk is! of je nu een meisje of jongen krijgt of meerdere hahah

10. Kaat888

Kaat888 Actief lid

11 jun 2012
    266
    0
    0
    Niet misselijk geweest van de zwangerschap en we verwachten toch echt een meid!

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ben (maar) een paar weken misselijk geweest en verwacht een jongetje... Dus je kan er niet op verder gaan.

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Ik denk dat alle combinaties mogelijk zijn :p, tenslotte is het nog steeds erg onduidelijk hoe misselijkheid precies ontstaat en waarom er zulke extreme verschillen kunnen zijn tussen vrouwen en zwangerschappen...

Maar het is wel bewezen dat als je extreem misselijk bent (HG) dat je kans op een meisje dan 60% of zo iets is, in plaats van normale 50%. Er is dus toch 'iets' in meisjes dat misselijkheid makkelijker maakt, blijkbaar?

In mijn geval overigens, 1e (jongen) niet misselijk, 2e (meisje) erg misselijk, 3e (meisje) HG...
    (maar eerlijk gezegd ben ik er van overtuigd dat ik steeds heftiger reageer op hormonen met iedere zwangerschap, en dat een volgende zwangerschap ook met een jongen weer veel misselijkheid zou betekenen. Maar... dat ga ik niet uitproberen :p!)

13. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier zwanger van een meisje en geen enkele keer misselijk geweest. Geen enkel kwaaltje gehad trouwens.

14. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier wel misselijk geweest en tis een meissie.

15. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    Ik ben ook al vanaf het begin erg misselijk, en moet veel spugen, en er is een kereltje onderweg.. dus dat klopt hier niet..

16. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Tot week 16 constant gespuugd en het is toch echt een jochie! ;)

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

alweer zo´n topic? we kunnen er wel een sticky van maken ondertussen haha!

nee hoor, geldt niet. eerste keer niet misselijk, dat werd een jongen. Tweede keer kots kots kotsmisselijk geweest en weer een jongen.

18. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier bij deze zwangerschap misselijker dan de vorige, en ik heb dus een dochter. Dus wat ik nu ga krijgen?? Een extra meisjesachtig meisje? ;)

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Ha ha :D, ik hoop het toch niet, mijn 1e dochter is al zo'n ontzettend meisje-meisje, moet er niet aan denken dat dochter nr 2 nog meisjesachtiger gaat worden ;).

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Daisybunk1
    het verschilt dus op basis daarvan kan je niet uitgaan haha :)
    ik was beetje misselijk maar niet erg (gewoon beetje kater gevoel maar niet overgeven) eerste 3 maanden.
    Mijn vriendin had al een mesje en was absoluut niet misselijk toen en nu ook een meisje en ze is erg misselijk elke dag overgeven etc.
    Andere vriendin had een jongetje en was ook kotsmisselijk...

het heeft te maken met je fysieke toestand en je hormoonhouding en niks me meisje of een jonge :)

je moet echt tot 20 weken wachten met geslachtsbepaling!

Deel Deze Pagina