Vaak harde buiken en menstruatieachtige kramp

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ikkemijik, 6 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds een ruime week heb ik 'savonds veel last van harde buiken. Tenminste, dat denk ik dat het is. Mijn buik voelt strak aan, alsof ik een ballon in mijn buik heb die te hard is opgepompt. En vanaf de buitenkant voelt hij beduidend harder dan anders. Echter houdt dit vaak wel de hele avond aan, ook als ik ga zitten. Als ik ga liggen wordt het minder, maar zodra ik ga staan is hij vrijwel direct weer zo hard.
    Vandaag heb ik ook onderin mijn buik een lichtelijk kramperig gevoel, net alsof je ongesteld moet worden. Niet continue trouwens, maar soms even een paar minuten.
    Dit alles doet geen pijn, het is alleen wat ongemakkelijk. Maar ben wel benieuwd of meer dames hier last van hebben.
    De VK heb ik nog niet gebeld aangezien ik morgen toch al een controle afspraak heb staan en dit dan even ga aankaarten

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hoe lang ben je zwanger?

3. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Vervelend dat je er zo last van hebt..
    Een kruik kan helpen of de douchekop over je buik en rug.
    Helaas heb ik ook veel last van harde buiken en voorweeën..
    Ik zou ook de afspraak morgen afwachten.
    Als er nou regelmaat in komt of ze doen meer pijn zou ik wel bellen

5. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb exact hetzelfde! Ik denk een groeispurt ofzo.. gebruik mijn kruik veel en ik lig veel op bed (ook ivm BI) en dat maakt het minder vervelend. Zodra ik opsta is het meteen weer keihard, maar toch lijkt het geen harde buik te zijn. Duurt ook veel te lang.

Oh en laat even weten wat de vk zegt :)

6. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Ja het is heel vervelend, ook ik heb er veel last van..alleen op.bed liggen helpt. Ik kan er bijna niet van rechtop staan. Dit is mijn derde zwangerschap en bij mijn vorige 2 kinderen had ik dit ook, maar niet zo snel al.

Ook ik heb morgen controle en een groeiecho..

Misschien ook laten controleren op een blaasontsteking, daar kan je buik namelijk ook op reageren!

7. Stephx

Stephx Lid

19 mei 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook! Ook een hele gespannen en kleine buik.. Kan er soms niet meer van eten, nu bijna 37 weken..
    Liggen ontspant meer en ook warmte helpt bij mij..
    En ik had rond 28 weken wel een blaasontsteking waardoor mijn buik echt met alles hard werd en pijn deed.. Kon bijna niet meer staan.
    Misschien nog een tip om dat even uit te sluiten?

8. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de VK waren het geen harde buiken, omdat die niet zo lang aanhouden en nog harder zijn dan ik omschreef. Zij geeft het op een groeispurt wat opzich goed zou kunnen. Ben de laatste 4 weken 3kg aangekomen terwijl ik nu de hele zwangerschap er nog maar 5 kilo bij heb

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik lees even mee.
    Ik heb altijd al snel harde buiken en zit daarom ook al vanaf de 13e week thuis.
    Nu sinds zaterdag ineens heel veel harde buiken. Het is nu na rust ( plat gelegen gister) wel een stuk minder maar de buik is nog wel gespannen. Kan dus groei zijn als ik dit zo lees?

Deel Deze Pagina