Hoi, Ik ben bijna 28 weken zwanger en sinds een week of 5 heb ik vaak harde buiken die soms ook pijnlijk zijn. Mijn vk zegt dan dat ik rust moet nemen. (ik werk al maar een paar uurtjes per dag en doe verder al bijna niks) Ook heb ik vaak buikpijn. Vooral onderin mn buik. Soms ook in combi met harde buiken en ik heb regelmatig al een harde buik als ik alleen al naar de keuken loop. Vandaag ben ik terug gekomen van vakantie en op schiphol ben ik echt dubbel geklapt van de buikpijn, tot aan huilen aan toe. VK gebeld en die zei dat ik een paar dagen rustig aan moet doen. Blijft dit zo de rest van mn zwangerschap? Moet ik er rekening mee houden dat ik dus binnenkort al met verlof moet omdat ik zo vaak harde buiken en pijn heb? Of ben ik gewoon een overbezorgde moeder? Bedankt in ieder geval voor het antwoord. Groetjes, Miertje
Hallo, Die harde buiken geven inderdaad aan dat je meer rust moet pakken. Laat voor de zekerheid controleren of je geen blaasontsteking hebt. Helpt het rust pakken onvoldoende dan moet je inderdaad kijken wat je met je werk kan regelen. Groetjes Ineke