Mijn dochtertje heeft sinds 3/4 maanden echt vaak hoge koorts. Zomaar ineens.. Gister weer, we zaten op een feestje ze was lekker aan t spelen en ineens komt ze bij me zitten en voelt ze onwijs heet aan. Thuis getempt en idd weer 40.3 graden. We dachten net dat het beter ging aangezien ze ook twee weken vakantie had op de psz en dus even minder ziektekiemen zou meenemen naar huis. Twee weken terug had ze ook zomaar hoge koorts en die week ervoor ook maar toen in combi met spugen en diarree dus meer buikgriep achtig wij zijn toen zelf ook beide ziek geweest. Maar zo gaat het dus al tijden, zomaar koorts soms 1 dag soms 2 en daarna is het weer over. De ha zegt als ze langer dan 3/4 dagen hoge koorts heeft we moeten bellen maar het is dus snel weer weg en verder heeft ze geen symptomen Is dit herkenbaar ? Ze eet op deze dagen slecht maar drinkt wel oké en is wat hangerig maar verder niks... Net weer getempt en nu was het 40.3
Is normaal. De een heeft nu eerder een hoge temp dan de ander. Zolang ze ook weer snel beter zijn, is het allemaal OK
Mijn dochter niet zovaak als jouw dochter maar zodra ze koorts heeft is het ook 40/41 graden, en zomaar.
Heeft ze al haar kiezen al? Bij ons waren de laatste kiezen de oorzaak van elke keer koorts hebben. Was bijna elke weekend prijs.
Ja alles heeft ze al qua tanden en kiezen Ieder geval blij te lezen dat het normaal is Miss zijn sommige kindjes er gevoeliger voor? Ze heeft namelijk ook regelmatig koortsstuipen gehad nu gelukkig al 4 maanden niet meer zijn ook net klaar met de controles en onderzoeken bij de neuroloog dus wat koorts betreft zijn we altijd een beetje bangig haha
Dan is haar lichaam blijkbaar niet zo sterk in temp reguleren. Wel naar dat ze zo gevoelig is voor stuipen. Fijn dat het dan verder niets anders was, (tenminste, daar zeg je niets over, dus lijkt me van niet? ). Maar als haar lijf zo gevoelig reageert met stuipen, vind ik dat zelf wel weer passen en logisch bij snelle en plotselinge temp-wisselingen.
Ik denk dat sommige kindjes er gewoon gevoeliger voor zijn. Ons zoontje kreeg 3 koortsstuipen in 24 uur toen hij 18 maanden was. Sinds toen regelmatig koorts, ik denk zeker wel 1 x in de 6 weken! Nu is hij bijna 4, de verkoudheden blijven (fijn de psz) maar koorts krijgt hij sinds het laatste half jaar niet meer zo vaak. Hier duurde het soms een dag of 4, en soms maar 1 of 2 dagen. Dochter van 7 had nooit wat. Zeer zelden ziek de eerste 4 jaar. Niet te veel zorgen maken maar vervelend is het wel. Zeker als ze gevoelig zijn voor stuipen, dan ben je extra alert en ben je steeds bang dat het weer gebeurd. Veel sterkte,
Ja idd dan houd je het toch meer in de gaten Vooral omdat ze er niet zelf uit komt zelfs met de diazepam niet dan moet altijd de ambu komen omdat ze dus ook niet ademt dan daarom liepen we bij de neuroloog want ze wilde andere oorzaken ook uitsluiten en wilde haar ontwikkeling volgen maar dat gaat goed gelukkig. Ze slaapt nu vannacht ga ik nog even bij der kijken gewoon voor mezelf maar ik denk dat het wel goed zit
Dan zal ik wel de enige zijn die het niet helemaal normaal vind. Ik heb 3 kinderen en die hebben echt weleens koorts gehad maar echt niet met deze frequentie. Ik zou wanneer mijn kind zo vaak koorts heeft toch een keer naar de huisarts gaan en haar eens laten onderzoeken en evt een bloedonderzoek om uit te sluiten dat er niets anders gaande is. Ik ben zelf ook werkzaam in een dokterspraktijk en als een moeder mij zou bellen met dit verhaal dan zou ik haar zeker adviseren om even op het spreekuur te komen. Is haar urine weleens gecontroleerd? Ik wil je natuurlijk niet ongerust maken maar ik vind dat er soms wel erg makkelijk wordt gezegd dat iets normaal is omdat andere kinderen dit ook weleens hebben gehad. Het gegeven dat je er een topic over opent is toch ook een teken dat het je niet helemaal lekker zit.
Hier de laatste tijd ook steeds koorts. Ik was even vergeten dat er nog 4 kiezen na hun 2e jaar doorkomen . Nu voel ik wel een punt drukken waar z'n kiezen komen die nog niet door is . Dus het zal dat dan wel zijn geweest steeds . Misschien bij jou hetzelfde ?
Ik weet het niet zou best kunnen hoor. De koorts was na 2 dan weer over en ze is er weer helemaal.. Gelukkig!