Pijn aan de rechtse kant! Wat te doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door acnaib, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik heb sinds afgelopen maandag pijn aan mijn rechtse kant.
    Begint rechts achter in mijn rug, vrij laag en straalt via de zijkant door naar voren!
    Vooral bij afwassen, lopen met de hond, lang staan(werk) of achter de pc zitten!(lang)
    Ik weet wel waar het van is, de kleine schijnt aan 1 kant te liggen en daardoor krijg je een wat beurs gevoel. Naar mate dat de beeb groter word , word dit natuurlijk erger! Dus kwaad kan het niet.
    Maar nou mijn werk, morgen moet ik dus van 7.00 tot 17.00 werken. Beginnen met een halve dag staan en daarna een halve dag zitten! Beide dingen dus waarmee de pijn heviger word!
    Nu ben ik dus in dubio om me eigen maar af te melden. Aan de ene kant denk ik : met pijn gaan werken is niet tof, maar aan de andere kant, kwaad kan het niet volgens mij!
    Mijn man zegt dus dat ik thuis moet blijven, die vind dat ik aan mezelf moet denken. Maar ik denk dat als ik mezelf eenmaal afmeld dat het de rest van de maand dus ook niet meer lukt om te gaan werken! Want je wordt steeds zwaarder!
    Wat zouden jullie doen?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

luisteren naar je lichaam, dat zou ik doen, hoe moeilijk dat ook is ;)

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb precies hetzelfde,
    en was gisteren bijna een reden tot opname in het ziekenhuis.
    ik mocht weer naar huis maar zodra het erger werd moest ik bellen en werd ik opgenomen.
    ik zelf moest een stuk rustiger aan gaan doen.
    (dacht bij mezelf, ik doe al haast niets op een dag)
    ik zou me als ik jou was maar even afmelden.
    dan kun je vanzelf zien of de klachten met wat meer rust verminderen of niet.

4. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Oh, dat klinkt toch wel serieus!
    En waar kwam de pijn vandaan dan? Ook van het aan een kant liggen ofzo?

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

nee meer als ik opstond of rechtop ging zitten.
    dat kreeg ik steken aan 1 kant die ik vervolgens door het hele lichaam voelde.
    (beetje moeilijk uit te leggen via pc)
    aan 1 kant liggen heb ik het niet van maar daar heb ik wel weer last van als het nierstuwing betreft.
    dat kan ook komen doordat je kindje er tegenaan drukt. en voelt ook als een stekende pijn.
    dit kun je herkennen door als je die pijn hebt op de andere zij te gaan liggen.
    dan moet het uiteindelijk langzaam weg trekken

6. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Idd lastig via de pc! ;)
    ik heb het wel heel hevig als ik op die kant heb geslapen dan moet ik echt ff bijkomen. Als ik op me linkse kant slaap heb ik het dus minder of helemaal niet bij het wakker worden!
    Nu ga ik achter de pc vandaan want begint weer aardig op te zetten :(

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb het ook, ben er laatst voor bij de HA geweest. Die zegt dat het mijn organen zijn die in de verdrukking komen. Ik ben nu 39 weken zwanger, maar heb het vanaf de 34e week.

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Heb het ook gehad en het was een verdrukte nier en een kleine niersteen.
    Veel drinken.

9. dreetjuh21

21 dec 2008
    25
    0
    0
    nieuwe pekela
    het is mssn raar omdat ik nog maar net zwanger ben,
    maar ik heb ook steeds pijn onder in mijn rug aan de rechterkant,
    soms is het wel ff weg, maar vooral met lopen en na het slapen s'morgens doet het pijn...
    kan dat ook al bij zo vroeg zwanger zijn dan?

10. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Nou, vandaag en goed gesprek gehad op me werk!
    ze zijn echt super behulpzaam en mag 20 uur gaan werken dus voor 12 uur de ziektewet in!
    Zelf wilde ik 24 uur, maar toen zei mijn leiding gevende ; gezien jou gezichtje lijkt het me beter er 20 van te maken. Dus 4 halve dagen werken voortaan met als nodig is extra pauze!
    Super toch; zoveel begrip! :D

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hartstikke mooi zeg! goed nieuws ;)

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Lekker een werkgever die meedenkt.

Ik heb ook regelmatig pijn en 2 week geleden zo heftig dat er gedacht werd aan weeen, aan de rechterkant uit mijn rug naar voren in mij rug laag maar dan hoger aan de voorkant zeg maar 4 a 5 cm onder mijn borst.

Alles gecontroleerd en het is dus mijn gal, heb galstenen of irritatie ze kunnen hem niet zien meer met de echo omdat de baarmoeder ervoor ligt.
    Mag nu geen ui, paprika en kruiden meer, nou ja mag ze wel maar ik laat het wel uit mijn hoofd.

Bij aanhoudende pijn er niet zomaar vanuit gaan dat het bij de zwangerschap hoort gewoon even laten controleren, beter zeker weten.

13. dreetjuh21

21 dec 2008
    25
    0
    0
    nieuwe pekela
    ben vandaag heen geweest voor mijn 1e echo....
    het hartje klopte heel erg goed....
    en bleek al 10 week heen te zijn i.p.v 8:)
    het waren in elk geval alleen maar goede berichten:):)
    dus mijn dag kan niet meer stuk hihih

Deel Deze Pagina