Ik geef mijn zoon (bijna 3) sinds een paar maanden 2 zakjes Forlax per dag, vanwege verstopping. Het ging een paar maanden goed, maar sinds een paar weken heeft hij iets geks: hij poept soms wel 8 keer op een dag kleine beetjes. Het is dan niet meer dan een keuteltje, en daar zit hij enorm op te persen. Hij heeft ook buikpijn dan, en moet soms huilen. Vandaag heb ik de huisarts gebeld en die zegt dat ik nog even door moet gaan met de Forlax. Ze denkt dat hij zijn poep juist probeert tegen te houden. Ik twijfel daar aan... hij is wel bezig om zindelijk te worden, misschien heeft dat er iets mee te maken? Is dit iets dat vaker voorkomt bij kinderen die zindelijk worden? Is het iets psychisch, en hoe moet ik daar dan mee omgaan? Als we thuis zijn laat ik hem zonder luier lopen, en gaat hij vaak op het potje. Maar andere keren houdt hij alles gewoon op tot ik hem weer een luier aan doe (bijv. als hij naar bed gaat), en gaat dan poepen en plassen. herkent iemand dit, en hebben jullie tips?
Ik denk dat hij het idd tegenhoud misschien dat hij gewoon nare ideeen heeft met het poepen? Persen doet natuurlijk pijn waardoor hij niet uitpoept met alle gevolgen van dien. Als het blijft zou ik toch weer de ha inlichten hoor het is makkelijk gezegd van ga maar even door alsof een kind van die leeftijd snapt dat als hij pijn doet hij toch echt door moet zetten! Sterkte met hem
Mijn dochter had htzelfde. Deed het eerst ook heel goed op Forlax, maar na een tijdje kwamen er weer minikeuteltjes, veel op een dag. Ik heb altijd het idee gehad, dat de Forlax een soort verslavend effect op haar had, dat ze steeds meer nodig had om de ontlastig soepel te houden. uiteindelijk ben ik helemaal gestopt met Forlax, omdat mijn dochter dus steeds meer van die rotzooi nodig had.