Ei 9mm wanneer eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ovie83, Apr 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

Jun 9, 2012
    573
    0
    16
    Lieve dames,

Dinsdag 9 april ben ik bij me gynaecoloog geweest en die zag een eitje van 9 mm, en ze vertelde me dat ik het gezellig moest maken met me man, aan de klus dus. Springt een ei met 9 mm? Want mijn ongi is nog nergens te bekennen.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Nee joh, nog lang niet... Hij springt pas rond de 20 mm. In het begin groeit een follikel maar 1 mm per dag of nog langzamer. Als hij rond de 14 mm zit, gaat het vaak wat sneller met 2 mm per dag. Je eisprong zou dus waarschijnlijk pas over een dag of 8-9 zijn.

Dus wat klussen betreft is er nog geen haast bij. Als je maar zorgt dat je het over een dag of 5, 7 en 9 gedaan hebt, dan zijn er altijd zaadcellen in je lichaam aanwezig. Succes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    O, ik lees nu pas dat je op 9 april al geweest bent. Ik dacht dat je vandaag naar de gyn was geweest. Ik denk dat je eisprong ongeveer rond 17-18 april is geweest, als je kijkt naar mijn berekening. Je zou circa twee weken daarna ongesteld moeten worden. Dus zover ben je dan nog niet, nog een dag of 6 wachten.

4. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

Jun 9, 2012
    573
    0
    16
    bedankt voor het meedenken.
    Raar dat mijn gynaecoloog dat zij, afwachten als het dit keer wel raak is.

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Heb je het wel goed verstaan dan :) was het geen 19mm?

9mm is idd nog erg klein en dan kun je eigenlijk nog niet zeggen wat er gaat gebeuren :(

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een follikel kan inderdaad bij 9 mm ook blijven hangen en niet doorgroeien tot een eisprong. Als je altijd een goede cyclus hebt, dan kun je er een beetje vanuit gaan dat hij wel is gaan groeien.

Wat de gyn betreft: Er was een eiblaasje te zien, dus op zich wel logisch om alvast te beginnen met klussen. Maar bij 9 mm is je eisprong nog lang niet op komst. Als je het verkeerd verstaan hebt en het was 19 mm, dan zat je eisprong er wel aan te komen. Maar dan had je die hooguit 2-3 dagen na die echo gehad moeten hebben, dus op de 11e-12e. En dan had je inmiddels ongesteld moeten zijn geworden. Heb je een test gedaan?

7. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

Jun 9, 2012
    573
    0
    16
    Nu ga ik twijfelen als ik het wel goed heb verstaan.
    Gister was mijn nod, maar niks te bekennen, heb gister een test gedaan, maar negatief.
    Kijk het aan, anders maandag nog een test doen.

Share This Page