Hoi ik ben bijna 27 weken zwanger nu.de zwangerschap gaat prima enkel wat last van moeheid.....ze trapt flink en daar kan ik echt van genieten!!toch weet ik dat ik een keer moet bevallen.....,en stiekem begin ik me nu al een soort van zorgen te maken!hoe kijken jullie ertegen aan?ik weet dat zoveel vrouwen me voor zijn geweest maar toch!en gaan jullie thuis bevallen of in het ziekenhuis?
gefeliciteerd! ik kijk er juist erg naar uit!! Ik heb er zin in, mag om mij/ons wel zover zijn ik ga in het ziekenhuis bevallen. Het is een medische bevalling, maar anders had ik het ook gewild. Dit omdat we 3 kwartier moeten rijden naar het zh, maar ook omdat ik dan weet dat we in goede handen zijn. En ik wil die viezigheid thuis niet! Is niks voor mij! ik zou je zorgen wel bespreekbaar maken bij je vk! Zei kan je vaak geruststellen.. Mochten er info avonden over de bevalling bij jou in de buurt zijn dan zou ik daar ook naar toe gaan als ik jou was! Succes!
Ik vond mijn eerste bevalling ook best eng, omdat ik niet wist wat me te wachten stond. Nu weet ik dat wel en ben ik er niet meer bang voor. Je kunt het! Je zult zien dat je straks op het einde van je zs, als alles wat zwaarder en moeizamer gaat, je ook uitkijkt naar het moment dat de bevalling begint. Dan heb je zo zin om je kindje vast te houden, dat je er graag de bevalling voor doorgaat Ik ga voor een thuisbevalling. Ik ben de eerste 3 keer op medische indicatie in het zh bevallen, de laatste twee keer thuis. Dat je er rommel of viezigheid van hebt is niks van waar hoor, alles wordt netjes opgeruimd en je zult er zelf niets van meekrijgen.
Hier ons eerste kleintje en nu bijna 29 weken, het idee spookt in me hoofd dat het pak en beet nog 11weken duurt.. aan de ene kant blij dat ze er is, aan de andere kant vind ik het zwanger zijn heerlijk. Vooral omdat alles nog zo goed gaat. Ben wel blij als ik straks me eigen lichaam weer heb, ben nu 8 kilo aangekomen en vind me zelf wel mooi zwanger... Wij kiezen er voor om in het ziekenhuis te bevallen dit omdat het onze eerste is en ik het fijn vind dat de juiste begeleiding er snel bij is succes en geniet ervan
Allemaal verschillend hoe jullie er tegen op kijken...weet je ik heb graag overal grip op,en met een bevalling gaat dat natuurlijk niet!....hoe zal het zijn?en krijg ik veel pijn?en een ruggenprik?is dat wel zo een goed idee...zie je ik ben gewoon onzeker met het feit dat ik geen zekerheid heb zeg maar........ik ga in ieder geval in het ziekenhuis bevallen,thuis is voor mij geen optie want als er wat gebeurd dat weet je maar nooit,pffff
Ik heb echt zin in de bevalling. Heb me goed ingelezen, voorbereid (zwangerschapshaptonomie) etc. Wil haar nu wel zien. En ben klaar met mijn zwangere lijf... Terwijl ik echt voorspoedige zwangerschap heb! Vluchttas staat klaar. Geboorteplan/wensen staan op papier en zijn doorgesproken. Laat die weeën maar komen!
Ik heb er ook zin in en ben erg nieuwsgierig! Pijnbestrijding wil ik zeker niet ivm het welzijn van de baby, dus alleen als het echt noodzakelijk zou zijn. Het is heel persoonlijk dus ik bedoel het niet veroordelend maar ikzelf vind het heel apart dat er mensen zijn die bij voorbaat voor pijnbestrijding willen gaan. Heb me goed voorbereid en ga nog steeds (vanaf 15weken) naar yoga waar je goede dingen krijgt aangereikt. Hoewel ik zwanger zijn leuk vindt mogen de laatste weken/dagen best snel gaan
Tja het vervelende is...het is niet altijd te voorspellen Ik wilde en zou nu ook heeeel graag thuis bevallen alleen zat en zit dat er niet in. Had me ook voorbereid hoe de weeën moesten voelen en om de hoeveel tijd ze zouden moeten komen enzo... Maar het liep zo anders...zonder in details te treden...het werd medisch, ik kreeg weeenopwekkers en kwam in een enorme weeeenstorm terecht... De tip van de fysio destijds hoe ik moest puffen heeft me heel veel geholpen.. Nu ben ik ietsje meer voorbereid omdat ik weet dat ik en de baby beter in de gaten worden gehouden en ik weer ingeleid word...toch vind ik het weer erg spannend.
het is zeker je eerste kindje. Tijdens de bevalling zul je wel merken waarom sommigen bij voorbaat al voor pijnbestrijding kiezen
Ik andersom! Ik wilde poliklinisch bevallen in het ziekenhuis maar ging in 1,5 uur van 2 naar 10 cm ontsluiting. Geen tijd dus meer om naat het ziekenhuis te gaan. Maar ts, ik keek er best tegenop maar het is mij echt 100% meegevallen! Niet te druk om msken je kan het!
Wat ik vaak hoor en wat ik ook zo ervaarde is het moment dat ik dacht spuit me maar plat je er al bent! Dat dacht ik en toen mocht ik persen. Ik snap best pijnbestrijding maar vond het zonder prima te doen! Ik denk dus dat t echt per bevalling verschillend is
Ik ken genoeg vrouwen die meerdere kinderen zonder medicatie op de wereld hebben gezet en als ik de effecten van die middelen op een baby zie zou ik dat net zo goed niet willen als drinken tijdens de zwangerschap. Tuurlijk zal het pijn doen en zal ik wanhoopsmomenten krijgen maar hoe je het ook wendt of keert, het is ervoor gemaakt. Ik hoor nu heel wat bevallingsverhalen via yoga en er is eigenlijk niemand die voor pijnbestrijding kiest. Dus er zijn nog altijd zat vrouwen die het op de natuurlijke manier oplossen en ik hoop van harte er een van te zijn
Ben nu 20 weken en ben er soms ook een beetje bang voor hoor! Vind mn buik zo fijn nu! En die schopjes, heerlijk! Maar ik ben toch ook wel heel nieuwsgierig naar onze kleine meid. En ik denk ook echt dat op het moment dat je gaat bevallen de natuur het een beetje overneemt. Ieder kind is geboren. Het zal echt wel pijnlijk zijn maar zooooooo erg kan het toch ook niet zijn. Probeer het een beetje op je af te laten komen en niet teveel vooruit te denken misschien komt je kindje bij 37 weken al. Misschien pas bij 42. Zou zonde zijn als je vijf weken in de stress zit daardoor! Maar misschien heb ik nog makkelijk praten nu hoor