Ik ben nu bezig met het lezen van het boek Lekker slapen zonder huilen van Elizabeth Pantley. Is er iemand die het boek al uit heeft en de tactieken toegepast ? Wat zijn jouw ervaringen ?
Het was even een end lezen voor ik het boek goed doorhad. Probleem was ook mijn zoontje komt 2x snachts en is geen slechte slaper. maar ja ik wil toch af van die nacht voedingen. Hij heeft al regelmaat overdag een troetel slaapt goed eet goed we hebben signaalwoorden en gedichtje voor het slapen gaan Dus ik deed al heel veel dingen goed We gaan nu de komende tijd eerste de eerste nachtvoeding er uit halen. Dit wil zeggen alleen troosten tussen 12 en 3 en niet meer voeden. Ik doe dit door papa te laten te gaan troosten, mama is toch heel erg melk gerelateerd (geef borstvoeding). Afgelopen nacht is hij er voor het eerst uit geweest. En mijn zoontje vond dat goed (liet zich troosten en ging weer slapen), duimen dus voor onze tweede nacht met het slaapplan. Wil graag ook jullie slaapplannen en vorderingen horen, als je nog vragen hebt stel ze gerust
@Marjolein: ik vind het idd veel lezen. Slaapplan moet je idd ook maken maar eerst bijhouden hoe je kindje slaapt. Dat lijkt mij niet leuk. Onze kleine wordt ongeveer elk uur wakker als ik dan ook nog vanalles op moet schrijven dan ben ik zelf ook helemaal wakker. Liever leg ik gewoon aan en verder slapen. Maja daar wil ik eigenlijk ook wel vanaf. We hebben papa al een paar keer naar zijn bedje gestuurd om te troosten maar meneer gaat echt niet slapen zonder weer voeding te hebben gehad. Dan mischien toch maar haar tip doen van even voeden, loskoppelen en tegen kinnetje drukken.
Voor je bezig bent, heb je al een heel stuk gehad. Maar als je niet weet waar je begonnen bent, weet je ook niet of je vooruitgang boekt. Ik moet zeggen ik heb het mezelf wel gemakkelijk gemaakt en het niet zo uitgebreid gedaan als zij het heeft gedaan. Belangrijkste is dat je zelf kunt omschrijven, wat het probleem is 's nachts. Is het het aantal keer, of de duur van het wakker zijn. Dat kon ik eigenlijk wel uit mijn hoofd opschrijven, verder schrijf ik vanaf het begin van zijn geboorte al alle voedingen in een schriftje, dus ook de nachtvoedingen. Memo blaadje en pen naast het bed, alleen even tijd opschrijven en dan 's ochtends en even opschrijven hoe de nacht is geweest. Je hoeft het trouwens maar 1 nacht te doen en na 10 dagen weer 1 nacht. Blijf met je oplossingen dicht bij jezelf, doe niets waar je zelf niet achterstaat. Maar weet wel al je de voeding niet weg wilt halen, jezelf 's nachts bezig blijf. En dat betekent dus of papa sturen of zelf wel troosten maar niet voeden (heb ik ook nog niet gedaan). Hoe ging onze tweede nacht. Meneer heeft van half 8 tot half 4 geslapen. Lucky papa hoefde er niet eens uit (zijn tijd is van 12 tot 3). Maar vervolgens is hij ieder uur geweest. Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren want alles lijkt nu te verschuiven naar de vroege ochtend. Op zich doet hij nu wat wij willen, doorslapen tussen 12 en 3, dus dat is succes. Maar de tweede helft van de nacht vond ik niet een succes. We kijken weer wat de komende nacht gaat brengen.
Wij zijn nu 2 nachten bezig en ons kereltje sliep vanacht van 12 tot 5 en eerder kwam hij zowat elk uur. Joepie !