Vaak moeilijk in eigen bed kunnen slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Snoopy1979, Jan 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik denk inderdaad ook dat ze ons gewoon nog nodig heeft om bij te liggen, is op zich ook geen probleem, alleen 's nachts... Dan ligt ze bij ons, maar ik ben dan zo bang om in slaap te vallen, dat ik haar het liefst in haar eigen bed heb. Overdag kom ik vaak haast nergens aan toe, maar dat is niet erg, dat komt 's avonds dan wel als mijn vriend er is. In de kinderwagen en maxicosi als ik onderweg ben slaapt ze eigenlijk ook altijd goed, dat is op zich wel fijn, anders zit ik straks alleen maar thuis met Eva de hele dag tegen me aan.
    Het is hier weer voedertijd en daarna maar eens kijken wat de nacht ons brengt ;).

2. sandra1971

Jan 12, 2008
    5
    0
    0
    verzorgende
    vlaardingen
    succes vannacht

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hoi snoopy , zoals je dit beschrijft.. gaat het ook al weken hier bij mij :oops: alleen de kleine slaapt dan wel bij mij s'nachts na de borstvoeding. pfff werd er ook gek van! maar ik heb sinds gister mijn kleine de eerste keer ingebakerd :) nou zeg wat een verschil! heb hem gisteravond wakker in de doek in zijn bedje gelegd en 5 minuten laten huilen...en je raad het nooit! hij is vanzelf in slaap gevallen..om 6uur weer en hij heeft tot 9uur geslapen :) dus misschien ook een optie voor jou? dat inbakeren...
    succes alvast
    groetjes van Ramona

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm wij hebben na 3,5maand dus nu pillen tegen reflux

en ze slaapt er niet beter van.. maar ze is overdag wel veel vrolijker

en anne spuugt dus ook bijna niet..
    en als ze al spuugt is het maar een klein beetje
    ze boert zelfs maar heel weinig.

overigens.. wat bij ons heel erg heeft geholpen is een opgerolde handdoek onder het matrasje zodat ze niet helemaal vlak ligt
    sinds die tijd slaapt ze prima

het was een beetje gek.. want in de kinderwagenbak sliep ze wel prima.. en die is toch even plat als het bedje zou je denken.
    maar eh.. was een tip van de kraamhulp en 1 van de tips waar we het meest blij van geworden zijn :)

1 van de andere tips waar we erg blij van werden was inbakeren overigens.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hoi!

We hebben wat gerommeld gisteravond, ik wist niet zo goed of ze zuigbehoefte had of misschien toch nog honger, dus nog een paar keer aangelegd, maar alles kwam er weer uit... :oops: ok, geen honger dus, maar zuigbehoefte ;). Maar ze drinkt de borst zo snel leeg en ik heb zoveel voeding, dat ik moeilijk kan peilen of ze aan de achtermelk bezig is of niet. Maar haar luiers zien er goed uit, dus dan zal het wel goed zijn.

Gister om 23 uur voor het laatst gedronken en vanochtend om 7 (!) uur haar maar wakker gemaakt voor een voeding. Maar nu de volgende twijfel: is dat niet te lang? Ze heeft nog nooit langer dan 5 uur doorgeslapen en dat was alweer een paar nachten terug. Om 10 uur begon ze wel weer af en toe wakker te worden, maar ook meteen weer te slapen, dus heb haar toen maar in bad gedaan en daarna wou ze echt wel eten. Maar ben als de dood dat haar bloedsuiker te veel daalt en ze suf wordt, of zal dat wel meevallen? Ook heeft ze na 7 uur geen plasluier meer gehad, maar dat zal zo wel komen. Morgen ga ik haar weer wegen op het consultatiebureau en wat dingetjes navragen, ben toch wel benieuwd.
    Ik heb haar dus telkens mijn pink gegeven vannacht als ze begon te huilen, dat vond ze goed en ze sliep weer (en ik ook ;)). Echt een hele rare gewaarwording, gister ging ik huilend naar bed omdat ik alweer een rommelige nacht voor ogen had, want gisteravond beneden was ze meestal niet stil te krijgen, behalve als ze bij ons lag.
    Mocht ze nou vanavond weer de hele tijd bij ons willen liggen, dan geven we daar maar aan toe en misschien slaapt ze dan vannacht weer zo lekker in haar eigen bed.
    Het aankleedkussen heeft vannacht dus trouwens ongebruikt gezellig tussen ons in gelegen ;).

Liefs,
    Snoopy

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    We hebben trouwens wel haar hoofdeinde ietsjes verhoogd, misschien dat dat ook wel werkt inderdaad.
    Gisteravond hebben we ook geprobeerd haar in te wikkelen in een doek en zo weg te leggen, maar dat werkte niet. Ze wordt ook niet wakker van haar armen en benen, maar als ze wakker is beweegt ze ze wel veel (net andersom dus).

7. Saskia78

mja op zich merk je het vanzelf als ze suffig word

maar anne slaapt rustig 12 uur zonder suffig te zijn
    eerste keer schrokken we ons wild zoals je begrijpt

van 2x per nacht wakker naar ineens 10 uur slapen was aardige shock :)

en vandaag is ze alweer slaperig en moe lijkt het
    maarja.. druk weekend gehad :)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Op zich vind ik het ook helemaal niet erg als ze veel slaapt ;) en ze liet na het badje ook duidelijk weten dat ze het niet leuk vond. Dus het zal wel goed zitten dan? Maar ik vond het wel gek dat ze niet echt wakker werd voor een voeding, dat kwam meer omdat ik haar in bad had gedaan. Ze doet natuurlijk nog niet veel anders dan slapen en drinken en soms wat om haar heen kijken, dus ik vind het dan moeilijk te beoordelen of ze te suf is of niet.
    Stom is dat he, je bent zo gewend nergens aan toe te komen en de hele tijd met haar in de weer te zijn, dat het nu gewoon te rustig lijkt. Maar geeft me wel weer even de tijd om wat energie op te doen.

Liefs,
    Snoopy

9. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Hey,
    Nee hoor als ze zo lang achter elkaar geslapen heeft wil dit zeggen dat ze enorm moe was en dat de vermoeidheid dan primeert op alle andere dingen. Ik zou haar ook nooit wakker maken om een voeding te geven, ze zal zelf wel aangeven als ze honger heeft. In het begin deed ik dat hier ook omdat ze in het ziekenhuis zeiden dat ie om de 4 uur moest eten maar als ik hem wakker maakte was hij boos en huilde en at bij gevolg heel erg weinig. dus ben ik daar van afgestapt en heb ik zijn ritme gevolgd. . Mijn zoontje sliep aan de leeftijd van 2 weken ook door tot onze grote verbazing.
    Ik zou toch echt proberen haar een speen te geven, het is een troostmiddel voor de meeste baby's want steeds je pink geven is ook niet alles denk ik.
    Mss kun je haar in de draagmand leggen als je dat hebt, dat heeft een knus gevoel, hier doen we dat ook.
    Ik zou haar laten slapen waar jij je het beste bij voelt maar ik zou wel iedere dag hetzelfde doen. Als jij wil dat ze in haar eigen bedje slaapt dan moet je dit zeker een kans geven en volhouden anders wordt het te verwarrend.
    Succes ik duim hoor!
    Liefs Edelweisje

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Haar echt wakker maken voor een voeding doe ik niet, heb ik wel eens gedaan, maar als ze echt niet wil, dan wil ze dus niet en wordt ze ook niet echt wakker. Met wakker maken bedoel ik meer, haar aanraken en tegen haar praten en meestal wordt ze dan zelf wel wakker en wil ze wel drinken. Ik vind het nog veel te eng om haar helemaal zelf te laten komen, ben bang dat ze dan maar 3 voedingen krijgt ofzo en dat is echt te weinig. En hoe vervelend ik het soms vind als ze niet te troosten is en alleen maar bij ons wil liggen, zo erg mis ik haar als ze langer dan 3 uur slaapt ;).
    Mijn pink ga ik nog even volhouden, als ik het zat ben ga ik wel over op de speen, maar dat hoop ik zo lang mogelijk uit te stellen. Vannacht ging het heel goed met pinken, Eva en ik hebben heerlijk geslapen. Alleen overdag is het soms wat lastiger, maar aan de andere kant, ik zit toch niet voor niets thuis, die aandacht kan ik haar wel geven (alleen aan het einde van de avond heb ik het meestal wel gehad ;), ligt er ook aan hoe de rest van de dag is geweest).
    Ik zat eerder al te denken aan een draagdoek, dan kan ze toch bij ons liggen en kunnen we ook nog wat doen. Wilde daar eerst niet aan beginnen, maar zie eigenlijk geen verschil met het bij ons liggen, behalve dan dat we ook nog eens verder komen dan de bank ;). Van het weekend met mijn vriend maar even kijken, hij moet het ook kunnen gebruiken.
    Ze slaapt nu in haar eigen bedje (wieg) boven bij ons op de kamer, meestal gaat ze in de loop van de dag naar beneden, in de kinderwagen. Dat zal toch niet te verwarrend zijn?

Liefs,
    Snoopy

11. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Als ik het zo lees doe je het supergoed hoor! Je meisje is nog maar 2(!) weken. Geef haar maar lekker de tijd om hier te wennen. Persoonlijk ben ik van mening dat zo'n klein kindje nog niet 'een vaste plek' nodig heeft, in de vorm van een wieg of ledikant. De plek waar jouw dochtertje op dit moment zich het lekkerst voelt is bij papa of mama. Bij jouw man komt ze meer tot rust, omdat ze dit niet associeert met eten.
    Je schrijft dat je overdag aan weinig dingen toekomt: dan biedt een draagdoek uitkomst. Kleine baby's vinden dit heerlijk. Ik probeerde Yara altijd eerst te laten slapen in haar wiegje. Lukte dat niet, dan stopte ik haar bij mij in de draagzak. Soms moest ze dan toch nog huilen, maar dan liever huilen bij mij dan alleen in een wieg.
    Nu slaapt ze altijd in haar ledikantje en soms heeft ze een 'slechte' dag. Dan tukt ze lekker bij mij in de draagzak.

En... het gaat echt over hoor die onrust! Je kindje moet gewoon wennen, de overgang is ook zo groot van de baarmoeder naar een hele grote wereld. Zo rond de 10-12 weken merk je dat kindjes al een stuk rustiger zijn geworden.

Als jij blij bent dat het zo goed gaat met de borstvoeding begin dan absoluut niet aan een speentje. Leer eerst je meisje maar goed kennen, de signalen van honger die ze afgeeft. Als je die kent, dan kan je de speen altijd nog geven. Ik heb ook regelmatig gehad hoor dat Yara een hele voeding teruggaf :rolleyes: . Nou ja, genoeg melk dacht ik dan maar!
    En probeer overdag nog even een slaapje te doen. Dan ga je misschien minder wanhopig de nacht in!
    Veel succes! En geniet van je dochtertje :) .

12. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Nee hoor! Vooral nu nog niet. Als ze straks wat alerter worden en meer willen spelen, dan wordt het beneden soms te druk voor een baby. Maar bij ons gaat het nu ook nog op deze manier. Aan het begin van de dag slaapt ze op haar eigen kamertje, en aan het einde van de dag is ze vaak wat prikkelbaar. Ik merk dan dat ze graag bij mij wil zijn, dus dan ligt ze in de kinderwagen beneden. Ik rommel dan lekker met de pannen tijdens het koken, dan valt ze vaak zo in slaap. Dat geeft haar waarschijnlijk niet zo'n eenzaam gevoel.

13. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Een speen is een eigen keuze. Maar vanaf dat ze zeer goed aan de borst kunnen drinken mogen ze een speen hoor. Ze zal het niet verwarren.
    Ik geef ook bv en ik mocht de eerste week geen speen geven in het ziekenhuis omdat er dan speenverwarring kon optreden. De tweede week ging ik het ook nog niet doen. Maar mijn zoontje was tamelijk onrustig om in slaap te geraken, toen hebben we een speen gegeven en het was stukken beter en hij drinkt nog steeds goed aan de borst hoor. :)

14. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    @Edelweisje
    Gelukkig maar :). Ik wil ook niet zeggen dat het altijd misgaat, ik ken meer positieve verhalen. Maar ook negatieve verhalen. Ik kreeg kraamvisite van een kennis met een kleine baby. Haar borstvoeding was in één keer teruggelopen vertelde ze. Ze was begonnen met flesvoeding. Ik vond het heel erg en hoopte dat het mij niet zou overkomen.

Toen sprak ik haar een maand of twee later over het onderwerp doorslapen. Ze zei: Nou, P. sliep al met 5 weken door. Als hij wakker werd gaf ik hem gewoon de speen i.p.v. de borst en dan sliep hij rustig verder!
    Nou dan kan 1 en 1 wel bij elkaar optellen.

Daarom moet je er wel goed achterstaan als je de speen geeft en hier op een goede manier mee omgaan. Bij jou ging het goed en dat is fijn :D. Yara heeft nu sinds een paar weken ook een speen hoor! Met een speen komt ze echt gemakkelijker in slaap.

15. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Idd, ieder kind is anders hé.
    Maar ik vind het proberen waard om een fopspeentje te geven. Nog nooit gehoord dat de melkproducutie daarvan minder is, of bedoel je dat als je bv begint te vervangen door fv dat dan de melkproductie verminderd? Ja da is zo maar toch nie door een fopspeentje te geven?

Groetjes Edelweisje

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb Eva net haar 3e voeding gegeven, maar er kwam een hele golf terug :(, dat gebeurt nooit, hooguit een mondje, meestal niet eens. En voor de voeding tijdens het verschonen viel ze in slaap, niets voor haar... ook zat er maar weinig plas in haar luier. Voel me dus flink schuldig en zal haar over 2,5 uur weer wakker maken voor een voeding, want dit is dus ook niet goed. En vannacht zorg ik ervoor dat er maximaal 6 uur tussen de voedingen zit. En dan hopen dat het met de plasluiers goedkomt, want daar maak ik me echt zorgen om. Morgen gelukkig ook naar het consultatiebureau, ben toch wel benieuwd wat zij zeggen.

Het probleem bij de nacht bij mij is, dat ik erg moe en emotioneel wordt als Eva 's avonds huilt. Als zij huilt, huil ik meestal mee, als ze bv. krampjes heeft (heeft ze vooral 's avonds). En dan gaan slapen, niet wetende of je kan gaan slapen en met de angst dat ik met haar in slaap val in bed, maakt het een beetje moeilijk voor me soms. Maar ik ga er ook vanuit dat het wel beter zal worden. Ze is inderdaad nog maar zo klein!
    Zoals nu vind ik het dus ook niets, ik heb haar net weer weggelegd en ze blijft slapen, maar nu maak ik me dus zorgen omdat ik haar iets te suf vind. Maar als ik haar nu regelmatig voed moet het wel weer goed komen toch?

Die draagdoek gaan we van de week voor kijken, lijkt me toch wel heel handig en voor Eva denk ik heel fijn. Maar eens gaan proberen in een winkel.

Liefs,
    Snoopy

17. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Als jij emotioneel bent dan voelt je dochtertje dat ook en reageert daar op.
    Je kunt er niets aan doen maar vraag toch es raad aan het cb.
    Hoe meer informatie je kunt geven hoe beter ze je kunnen helpen.
    Succes!

18. Saskia78

ach het is voor iedereen nog wennen he
    jij met zo'n klein ukje.. en dat kleine ukje in de grote "boze" wereld. :)

komt vanzelf goed uiteindelijk

overigens als we anne hier uit een diepe slaap halen valt ze ook niet meer in slaap na het eten.. dus dan zijn hier de poppetjes aan het dansen
    maar dat zijn dingen die je vanzelf van je dochter leert kennen.
    alle nukken en kuurtjes :)
    en soms sta je dan nog met je handen in het haar
    gister ook.. "heeft ze honger of is ze moe?"
    uiteindelijk bleek ze toch moe te zijn.. wnat even later vielen dr oogjes bijna dicht
    en toen ik dr in bed legde sliep ze nog voordat ik beneden was
    maar je kan zo verschrikkelijk twijfelen soms.. en tja maar 1 ding: volg je hart
    een moederhart weet vrij goed wat de bedoeling is
    de kunst is alleen om in de juiste heoveelheid naar je hart te lusiteren.. en de juiste hoeveelheid verstand te gebruiken :)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Het consultatiebureau geeft dat ook als voornaamste advies: volg je gevoel, dan zit je meestal goed. Maar inderdaad, soms denk je dat iets toch verkeerd doet, maar blijkt je gevoel toch wel te kloppen (wat ik gister had, ik dacht dat ze misschien toch nog wel honger had, terwijl mijn gevoel zei van niet, maar ja, stel dat, dan zou ze honger hebben doordat mijn gevoel niet klopt...).
    Vandaag heeft ze de hele dag goed geslapen, maar dat komt ook doordat ze vannacht eigenlijk te lang heeft geslapen. Ik heb haar net na de voeding weer weggelegd en ze begint nu een beetje tegen te sputteren. Ben benieuwd...

20. Saskia78

Hmm ik begin het langzaam aan wel fijn te vinden als anne veel slaapt :)

kan ik tenminst eook eens normaal ontbijten of wakker worden met een kop koffie ;)

alhoewel ze vandaag wel erg veel slaapt
    vanochtend 5 uur wakker (vroeg!) toen half 9 weer in bed
    en eigenljk enkel wakker geweest om half 11 om te eten
    straks moet mijn schatje er toch echt uit ben ik bang :)

Share This Page