Vaak moeilijk in eigen bed kunnen slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Snoopy1979, Jan 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Vannacht ging weer eens niet lekker... ze was de hele tijd klaarwakker, keek me met grote ogen aan. En ik ben dan zo'n muts die dan boos wordt en gaat huilen :(. Haar geprobeerd aan te leggen, wilde ze niet, pink wilde ze vaak ook niet. Als ik haar bij me nam, zat ze klaarwakker om zich heen te kijken. Uiteindelijk heeft ze wel veel in haar bed gelegen, maar echt lekker ging het dus niet. Vanochtend wel 3 uurtjes door kunnen slapen, dat was wel lekker.

Vanochtend was ze ook erg wakker, het lijkt wel of ze steeds vaker langer wakker is, maar voor haar 2 weken is dat nog wel een beetje vroeg geloof ik. Maar vanochtend ben ik gewoon gaan douchen enzo en na ongeveer 20 minuten begon ze het niet meer leuk te vinden, maar ze heeft dus wel 20 minuten om zich heen liggen kijken!

Vanochtend naar het consultatiebureau geweest en haar elk uur even de borst aangeboden, omdat ze huilerig/hongerig leek, maar dat viel wel mee. In de kinderwagen als ik loop slaapt ze meestal gelukkig wel goed. Ze was 200 gram aangekomen in 5 dagen! Zit nu op 4620 gram, dus dat gaat goed! Verder adviseert het consultatiebureau toch een speen, aangezien Eva vaak binnen 10 minuten (meestal zo'n 6) de borst leeg heeft. Ze krijgt vaak nog wel even de andere borst, maar daar drinkt ze nauwelijks uit en hooguit een paar minuutjes. Ik merk wel dat ze daarna nog zuigbehoefte heeft, want als ze daarna begint te huilen en ik geef haar de borst, dan zuigt ze er wel aan, maar laat de melk er vaak weer uitlopen. En als ze het wel doorslikt (doordat de melk zo snel/hard toeschiet), komt het er later wel weer uit (spugen).

Maar na haar voeding van net, is ze wel lekker gaan slapen, zonder speen. Even de pink gehad en toen was het goed. Ik zie er nog wel tegenop om een speen te gebruiken, maar wie weet lucht het straks ook wel op. Als ze 'm wil tenminste, dat is ook nog maar afwachten. En mocht ze daarna de borst minder goed pakken, dan stoppen we weer met de speen.

Liefs,
    Snoopy

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier ook speentwijfels :)

nu een flesje erbij gaan geven.. en eh.. tja ze kan nu niet zo goed kiezen waarop te sabblene.. mijn tepel of dr duim

een gewone speen wil ze niet.. dus zit te twijfelen over zo'n mam-speen

overigens.. hier lust anne ook geen pink
    maar wat ze wel graag doet.. is als ik mn wijsvinger gebogen tegen dr mondje hou.. dan gaat ze daar wel als een gek op zuigen.
    zegmaar zo dat ze enkel op je vinger zuigt zonder dat die echt in haar mondje komt.
    misschien vind eva dat ook fijner

anyway.. nu even naar de drogist
    stiekum hoop ik dat ze hem gewoon niet wil eigenlijk.. maar we'll see :)

3. Saskia78

overigens..anne was daarnet weer 4430
    dus nog niet echt aangekomen :(

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva sabbelt zo ook wel op mijn wijsvinger, maar de pink heeft ze liever. Maar soms wil ze gewoon helemaal niets ;). Het is soms net een echt mens (dat zeggen we hier heel vaak, het is zo bijzonder, zo klein, maar zulke herkenbare dingen. Net als niezen, hikken, gapen, uitrekken en dan zo'n lekker bekkie erbij trekken en nog even goed gaan liggen... en dan dat gekreun en gesteun erbij, echt zo lief! :D ).
    Toen Eva net geboren was (de eerste dagen) sabbelde ze heel veel op haar eigen handje, bij alle echo's zat haar handje ook telkens voor haar gezichtje, dus blijkbaar deed ze dat in de buik ook. Maar nu ze wat beweeglijker wordt, lukt het niet meer op haar eigen handje te sabbelen, haar armen zwaaien teveel alle kanten op ;).

Balen dat Anne niet goed is aangekomen, ik hoop dat het snel weer wat beter gaat, het liefst met borstvoeding!

Wat is trouwens een mam-speen? Ik heb hier alleen die dental. Is een mam-speen een ronde speen ofzo?

Liefs,
    Snoopy

5. Saskia78

dat is een min of meer ronde speen ja
    althans.. hij is eh.. meer ovaal eignelijk
    er zit niet zo'n bolletje op het einde van het zuigstuk wat bij normale spenen wel zit.
    deze kan dus oo niet per ongeluk op zn kop zitten of iets dergelijks.

lastig uitleggen :)

anne had toen ze geboren werd zelfs een zuigvlekje op dr pols zitten trouwens
    en ze werd ook geboren met 1 handje naast dr hoofdje
    dus die heeft in de buik ook aardig wat afgesabbeld
    heeft echt weken geduurd voordat dat plekje weer weg was

en daarna lukte het inderdaad een tijdje niet
    maar sinds een week of wat kan ze nu met dr duim dr mond vinden en dat vind ze tochook wel fijn
    al is "duimen" soms meer gewoon dr hele hand in dr mond stoppen :)

6. Saskia78

eens kijken of dit duidelijk is :)

7. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

Nov 25, 2006
    267
    0
    0
    Snoopy,
    Ik herken mezelf in jouw verhaal. Onze zoon was ook erg onrustig bij het alleen slapen. Had een grote zuigbehoefte. Ik heb zijn slaap geobserveerd en hij was erg onrustig met zijn armen en benen. Ik heb vervolgens zijn armen ingebakerd met een Pacco doek. Hierdoor al heel wat rustiger. Echter het duurt wel even voordat hij in slaap valt. Vaak ben ik bij hem. Hou mijn hand op zijn gezicht/nek totdat hij kalmeert. En kom daarna een paar keer kijken. Laten huilen werkt averrechts als hij er overstuur van wordt. Maar soms wat laten piepen of brabbelen gaat wel. Dan valt hij daarna in slaap. Na een paar keer terugkomen, mijn hand op zijn lichaam laten rusten, maar verder niet praten of prikkels geven, werkt bij ons goed. Niet altijd maar wel vaak. Verder hou ik de regelmaat aan. En dat geeft bij hem ook veel rust. Slaapt 3 a 4 uur. Drinkt goed. Als hij dan huilerig is, dan is het vaak een vieze luier of gewoon een offday. Lekker bij je houden, geeft dan ook rust.

Share This Page