Vaak na de wc

Discussion in 'Zwangerschap' started by scheetjuh, Aug 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

Apr 12, 2009
    430
    1
    16
    hallo
    ik heb een vraagje, ben nu bijna 16 weken zwanger, en ik kan gewoon niet meer fatsoenlijk slapen, ik moet echt om het uur ofzo na de wc, omdat ik dan echt een volle blaas gevoel heb, als ik plas komt er wel een normaal plasje uit, maar niet overdreven veel, komt dat doordat de kleine in me buik er tegen zit? tegen me blaas? of is dat nu erg vroeg al daarvoor? ik dacht namelijk dat dat pas later in de zwangerschap voorkwam dat vaak plassen, of mischien dat de kleine erg druk is ofzo?
    het is erg vervelend, ben al ontzettend moe, en als je dan ook slecht slaapt, maargoed als het er bij hoort, dan is er niks aan te doen heb het allemaal over voor de kleine frummel in me buik, maar zat mischien ook te denken aan een blaasontsteking? alhoewel ik geen pijn heb.

2. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Dec 5, 2008
    2,577
    0
    0
    Hoorn (noord-holland)
    hey,
    ik heb ook het zelfde probleem. ik moet in de nacht ook vaak naar de wc. overdag heb ik er minder last van. ik denk dat het er wel bij zal horen. heb verder ook geen klachten die op een blaasontsteking kunnen wijzen en dan zou je er ook overdag last van moeten hebben.

groetjes ladytijger

3. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

Apr 12, 2009
    430
    1
    16
    overdags heb ik er ook wel last van hoor, maar dan valt het niet zo op en is het niet zo erg om vaak na de wc te moeten, maar snachts is dat wel vervelend, omdat je niet goed aan je nachtrust komt zo.

4. sunshins82

sunshins82 Actief lid

Oct 31, 2008
    196
    0
    0
    Hoihoi,
    Heeeel herkenbaar! Heb er ook last van.
    Het schijnt dat onze blaas een soort 'stootkussen' is en dat die kleintjes dat heel fijn vinden om daar lekker tegen te veren...vandaar dat wij zovaak naar het toilet moeten.
    Niet leuk, maar je kunt er niet veel aan veranderen! Fijn om te lezen dat we niet alleen zijn hihi! ;)

5. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    oh, wen er maar alvast aan!
    Het hoort er allemaal bij helaas. In het begin komt het door de hormonen, later door de baby die op de blaas drukt.

Ook als je ligt, kan het vocht makkelijker uit je benen weer richting je hart en raak je het makkelijker kwijt door te plassen. Dit is dus vaak 's nachts het geval. Overdag valt het meestal wat minder op, omdat je bezig bent. 's Nachts wordt je er wakker van...

Mocht je pijn hebben bij het plassen of koorts oid, dan even urine laten controleren bij je huisarts. Je hebt nu sneller kans op blaasontsteking. Ook elke keer zo goed mogelijk proberen alles eruit te plassen. Een beetje heen en weer wiegen zeg maar voordat je op gaat staan van het toilet.

Grtjs,
    Aleida

6. LauraFay

LauraFay Actief lid

May 12, 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik heb er nu ook al last van. Ik zorg ervoor dat ik overdag goed drink en 's avonds na half 9 drink ik niks meer. Dit helpt wel een beetje.

7. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik had er in het begin ook last van en nu weer omdat hij nu is ingedaald

8. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Met 16 weken zwangerschap dat hebben vanwege de zwaarte van de baby, lijkt mij eerlijk gezegd onwaarschijnlijk. zo zwaar is het nl nog niet. ik zou eerder denken aan een blaasontsteking. juist met zwangerschap heb je vaak verder geen klachten, maar zeker een aanbeveling om het te behandelen omdat het een gevaarlijk iets is tijdens zwangerschap. het prikkelt nl de baarmoeder en een verwaarloosde blaasontsteking kan een diepergaande ontsteking veroorzaken en weeen. ik weet er zelf alles van want heb het zelf gehad, met als gevolg weeenremmers.

wil niet de boel bang maken, maar ben hier wel heel eerlijk in, omdat het echt belangrijk is een ontsteking uit te sluiten. je kunt het bij je arts ofzo navragen, die zal precies hetzelfde zeggen. ik heb deze zwangerschap 4 blaasontstekingen gehad met zeer weinig symptomen. alleen steeds kleine beetje plassen.stond er elke keer verbaasd van dat ik een ontsteking had, omdat ik nergens verder last van had.

9. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    kwou net zeggen wen er maar aan!!hoe verder je bent.....kheb bijna de hele dag druk op mn blaas kan wel op de wc blijven zitten maar kom tdan bv maar 1 drupje uit haha!16 weken is idd erg vroeg dat het door de beebkomt hou t even in de gaten ivm blaasontsteking!!en verder lekker gaan plassen en positief blijven(soms er moeilijk)succes!

10. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

Apr 12, 2009
    430
    1
    16
    het is toch voornamelijk snachts dat ik dan vaak na de wc moet, vanacht ook 5x uit geweest om te plassen, heb verder geen pijn ofzo, heb weleens een blaasontsteking gehad en dat voelde veel anders aan, zal tog wel door zwangerschap komen! ik hou het in de gaten X

Share This Page