Celeste was gister niet lekker (koorts). Ze kreeg ook wat rode bultjes, piepkleine rode stipjes. Vandaag is de koorts aweer gezakt, ze slaapt nog veel, maar is beter in haar doen. Wel heeft ze nu heel veel van die stipjes gekregen, het zit over haar hele lichaampje en gezicht. Ik denk dat ik beter morgen sowieso even langs de HA kan, maar herkent iemand dit? Foto: (Van haar borstje, ziet er wel een beetje vreemd uit maar dan zie je wat ik bedoel, het zijn er echt heel veel!)
het lijkt op de 5de of 6de ziekte, heeft ze het alleen op haar rompje en gezicht? mijn dochter had dat een paar weken geleden ook, eerst een paar dagen koorts en daarna deze vlekjes. maar als je het niet vertrouwd, gewoon de HA bellen!
kan je de stipjes wegdrukken? zo niet, zou ik direct naar de ha gaan. ik heb wel eens gelezen dat die puntbloedinkjes een symptoom van hersenvliesontsteking kunnen zijn. ik ben geen dokter en wil je ook niet onnodig ongerust maken, maar als jay dit zou hebben (en ook nog koorts erbij) zou ik meteen naar de dokter gaan, voor de zekerheid. sterkte met je meisje, ik hoop dat het snel beter met haar gaat!
lijkt op de 5e of 6e ziekte ook omdat er koorts bij was. als je het niet vertrouwd zou ik er mee naar de HA gaan.
Hm Jarne had dit ook een paar dagen geleden, en na een dag of 2 was het weg. Hij had er (volgens mij) geen koorts bij. Hij had het enkel op zijn wangetjes ,in zijn nekje en op zijn borst. Heel erg vreemd. Ik denk dat het bij hem door de warmte kwam maar ben niet zeker. Ik zou het toch ook even navragen hoor! Beter zeker spelen toch!
Naomi heeft ook de 5e ziekte gehad en is na 2 dagen weer over. Zij is er verder niet ziek van geweest en had ook geen koorst en dergelijke. Lijkt wel veel op de 5e/6e ziekte.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb uitgebreid gegoogled en ik denk idd 5e of 6e ziekte (eerder 5e) Celeste slaapt nu nog, maar volgens mij, wat ik net zag, is het alweer minder geworden. Ze was gisteravond ook al vrolijker en geen verhoging (37.2) Ik wacht vandaag toch nog even af, anders kan ik altijd morgen nog even gaan. @ Mikki Je kan de plekjes helemaal wegdrukken, heb het gecontroleerd
1 van die ziektes (5e/6e) hebben we hier ook gehad. 1 dag flink koorts, en daarna nog 2 dagen vlekken. Maar het lijkt ook wel een beetje op de hitteuitslag die mijn zoontje soms heeft. En dat onstaat ook weleens na een koortsdagje.. Dat zijn wat meer bultjes, en die 5e/6e waren meer kleine vlekjes, niet zo op de huid, maar er echt in (als je snapt wat ik bedoel)
Mijn zoontje had pas de 6e ziekte en die vlekjes die hij kreeg na 3 dagen flinke koorts leken heel veel op de vlekjes po de foto
5e ziekte krijgen ze pas nadat ze 3 jaar geweest zijn ongeveer. Dus ik denk dat het de 6e is, die heeft onze dochter ook gehad. Eerst 3 dagen enorme koorts, toen een da gbeter en toen zelfde soort uitslag en 1 nacht vreselijke jeuk. Daarna ging het al heel snel weg en voelde ze zich zichtbaar beter. De uitslag bij 6e ziekte is trouwens vooral op de romp (dus rug en borst) en niet op armen en/of benen