Vaak opgeblazen gevoel

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door JupitR, 5 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Bijna 10 maanden geleden ben ik bevallen van mijn jongste, en sindsdien heb ik vaker dan voorheen een opgeblazen gevoel. Ik dacht de eerste maanden dat het wel zou zakken, maar ik heb het inmiddels dus nog steeds. Is dit voor anderen herkenbaar? Wat doe ik eraan?
     
  2. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Niet herkenbaar na zo'n tijd, lijkt me wel heel vervelend! Zou het kunnen dat de darmen wat zijn verschoven ofzo? Misschien naar de huisarts om even je buik te laten bekijken/voelen. Succes ermee
     
    JupitR vindt dit leuk.
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Ik heb hier cyclisch last van, de ene maand erger dan de andere (sinds 3e kind, daarvoor nooit). Het hormoon progesteron verslapt de darmen en na die drie kids is er gewoon heel veel ruimte :rolleyes:...

    Ik had het nog veel erger toen ik de mirena had (ik weet niet of je hormonen gebruikt?), echt een stuk verbeterd toen die eruit ging...

    Wat je er aan kunt doen weet ik eigenlijk niet, wellicht kun je iets met voeding (herken je een patroon of connectie met iets?).
     
  4. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Wat zeg je? Opgeblazen gevoel?
    Sinds de zwangerschap heb ik er ook veel sneller last van dan normaal.
    Foto is van afgelopen zaterdag, toen we normale pasta hadden gegeten. Lijk wel zwanger haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Veertje22

    Veertje22 Fanatiek lid

    27 jul 2021
    1.535
    1.945
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook na meerdere zwangerschappen. Heel snel een onwijze opgeblazen buik. Helemaal als ik iets gegeten heb en een extreem dikke buik als ik fastfood of iets heb gegeten. Ik lijk dan idd 4 maanden zwanger ofzo.
     
  6. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor jullie dat het herkenbaar is dames. Het moet toch bijna wel gerelateerd zijn aan hormonen. Voorafgaand aan eisprong had ik het ook altijd heel erg. Ook gewoon pijnlijk. Het was even wat minder hier, sinds openen van dit topic, maar sinds 2 dagen weer erg aanwezig. Ik geef nog borstvoeding aan mijn zoontje van 10 maanden en heb nog geen cyclus. Hopelijk wordt het wat beter als ik weer een cyclus heb, maar kan me dat ook niet echt voorstellen eigenlijk.
     

Deel Deze Pagina