Hoi, Mijn dochtertje van 4 weken spuugt sinds een week heel veel, zodra je haar oppakt, verschoond, neerlegd of van positie veranderd, het maakt ook niet uit of ze net gedronken heeft of dat het al 3 uur geleden is. tijdens het drinken (ik geef borstvoeding) loopt ze vaak rood aan, kreunt ze, hoest ze, hikt ze, verslikt zich vaak en gooit haar hoofdje regelmatig naar achteren, met veel geduld drinkt ze nog genoeg, ze drinkt onrustig en laat steeds los en ik leg haar steeds opnieuw aan, ik hou haar na de voeding een half uur rechtop om het spugen een beetje tegen te gaan, zonder succes, het komt er ook gewoon uit als ze rechtop zit en omdat het spugen zo'n pijn doet wil ze vaak gelijk weer drinken, dit los ik op door haar op mijn pink te laten zuigen. ik dacht eerst dat ik misschien een te sterke toeschietreflex had maar als ze drinkt en ik verbreek het vacuum dan loopt de melk er niet uit, het druppelt, ik heb ook al geprobeerd 1 borst te geven en die helemaal leeg te laten drinken en de andere de volgende voeding aan te bieden, het blijft hetzelfde, dat helpt dus niet. haar spuug ruikt zuur, is soms gewoon witte melk, soms geel en al 1 keer groen geweest. eergister had ze groene stukjes in haar ontlasting. Ze slaapt heel onrustig met veel kreunen en vaak wakker en vaak huilen, ze slaapt hooguit 2 uur achter elkaar 's nachts en overdag 1 a 1.5 uur. er zijn regelmatig dagen dat ze 12 uur achter elkaar wakker is, je kunt dan aan haar zien dat ze doodop is maar zodra haar oogjes wegzakken schrikt ze weer wakker van de pijn, schraapt ze haar keeltje of moet ze spuug wegslikken. Ze heeft ook heel erg last van darmkrampjes waarvoor we nu Infacol proberen sinds anderhalve week, dit lijkt niet echt te helpen. Ik vind het echt zo zielig voor haar, past dit bij reflux of misschien een allergie? hoe kan ik haar pijn verlichten en hoe krijg ik het gedaan dat ze meer slaapt? ik ben inmiddels zelf ook doodop en soms gestresst wat zij ook weer voelt natuurlijk. groetjes een bezorgde mama
Hoi, jeetje wat vervelend voor jullie. Je wilt graag dat ze lekker kan ontspannen, maar het tegendeel is waar, echt balen. Jij loopt ondertussen ook op je tandvlees : ( Is het een idee een bezoekje te brengen aan je huisarts met haar? Kan die alle moeglijkheden ff checken. Wat jij zegt mogelijke reflux of allergie. In de tussentijd kun je haar goed rechtop houden tijdens een voeding en haar bedje het hoofdeinde ook wat hoger zetten. Vaak kleine beetjes voeden ipv van iedere paar uur heel veel, is ook een optie. Je hebt al veel gedaan he, dus misschien heb je dit ook al geprobeerd. Sterkte!! groetjes Kirsten
hoi! we gaan volgende week naar de huisarts, het CB gaf vanmiddag ook aan dat het waarschijnlijk een allergie of reflux is, de kinderarts in het ziekenhuis mag dat gaan bepalen, intussen moet ik haar nu een week hypoallergene flesvoeding geven voor de zekerheid, ik mag geen koemelkvrij (zeg je dat zo?)dieet gaan volgen omdat ik al veel afgevallen ben na de bevalling door mijn schildklier. echt jammer ik vond het borstvoeden zo gezellig, echt een momentje voor ons alleen. hopelijk voelt ze zich gauw beter! bedankt voor je antwoord. liefs.
Tsja, lastig. Je hoeft natuurlijk niet af te vallen van een koemelkvrij dieet. Wie heeft gezegd dat je niet mag voeden? Hoe doe je het dan nu met je melkproductie? Stel nu dat je niet of nauwelijks afvalt, mag je dan wel doorgaan met zelf voeden? Groeten Rieneke
Hoi, Ze reageerde zo heftig op flesvoeding (na de fles 2 uur ontroostbaar huilen/krijsen) dat ik zelf besloten heb een koemelkvrij dieet te volgen en haar gewoon zelf te blijven voeden, we geven haar nu voor en na elke voeding johannesbroodpitmeel, nu spuugt ze wel minder maar ze heeft nog heel duidelijk veel pijn. het CB stelde voor om maar af te kolven en de fles te geven voor een week en dan te kijken hoe het met haar is, dit advies hebben we dus uiteindelijk niet gevolgd, we hebben gister alles in huis gehaald zonder koemelk en we zijn doorverwezen naar een kinderarts in het ziekenhuis, helaas kan dit nog een aantal weken duren dus we gaan morgen ook naar de huisarts.
vandaag is ons meisje veel meer achteruit gegaan, ze is witjes, wil niet meer drinken en slaapt alleen nog maar, ze komt niet eens meer voor de borst en als ze drinkt komt het er bijna direct weer uit, we zijn door de huisarts met spoed doorverwezen naar het ziekenhuis, morgen kunnen we terecht.