Groeiachterstand bij 30.2: 3 tot 4 weken, wie heeft dit ook gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annemeis, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.189
    823
    113
    Hoi dames,

Net terug van de VK, helaas een groeiachterstand van 3 of 4 weken.
    Heb dit bij onze eerste ook gehad, ze is met 38.0 ingeleid (vruchtwater was op, placenta werkte niet goed meer) en ze was 5 pond. Ze kwamen er bij 29 weken achter en vanaf 32 weken gestopt met werken, toen ging ze gelukkig wat harder groeien (hoefde gelukkig net niet opgenomen in het zh) en is ze dus uiteindelijk toch nog 5 pond geworden maar de eerste maanden waren best moeilijk, heel veel voedingen nodig, bloedsuiker niet stabiel, groei bleef eerste maanden ook achter.

Nu dus weer het zelfde verhaal. Wie heeft dit nog meer gehad? Hielp het om rustiger aan te doen? Moesten jullie stoppen met werken?

A.s. maandag een echo bij de gyn. Mag tot dan in ieder geval niet werken en rustig aan doen.

2. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Hier ook 3 weken achterstand, ik ben 29+1.

Maar dat was al bij de eerste echo, dus wat dat betreft ligt hij wel in een lijn en maakt de verloskundige zich geen zorgen. Gewoon een klein kereltje. Mijn dochters waren ook klein en ik ben zelf ook klein.

Wat naar dat het bij jou zo spannend is dan. Sterkte! Verder geen herkenning daarbij.

3. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Geen ervaring maar zit wel in hetzelfde schuitje. Zometeen afspraak bij de gyneacoloog voor een groeiecho. Afgelopen week te horen gekregen dat ons meisje 2 weken achterloopt in haar groei. Haar buikje is hetzelfde gebleven in groei als we het vergelijken met twee weken terug. Daarnaast heb ik ook zw. diabetes. Ben benieuwd.

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.189
    823
    113
    Jullie dus ook, balen heh? Lastig nog te genieten. Vind t zo'n naar idee dat dat kleintje misschien wel 'honger' heeft.

Maar Monic: bij jou is het 2 weken? Onze vk heeft als grens 3 tot 4 weken achterstand, bij 2 weken hoef je nog niet naar het zh.

Mogen jullie nog wel werken?

5. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja maar bij mij is ze dus helemaal niet meer gegroeid. Of iig het buikje niet. Mijn buik is daarnaast ook 1 cm gekrompen. Was 30 cm bij 32 weken en is nu 29 cm.. Misschien dat dat haar "ongerust" maakte.

Ze heeft mij niets verteld over het stoppen met werken. Ik denk dat ik dat van de gyneacoloog ga horen zometeen :p

6. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb het bij alledrie mijn zwangerschappe gehad...
    Maar ik ben wel opgenomen geweest... bij mijn 2de was de achterstand 5 weken.. zij is ook 8 weken eerder gehaald...

7. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.189
    823
    113
    Tjonge, 8 weken eerder... dat is heftig!
    Is het allemaal goedgekomen?

Bij onze eerste ook even op 5 weken achterstand gezeten, later werd het vier en toen 3.

8. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier ook een groeiachterstand. Benen en hoofd gemiddeld maar klein buikje. Al veel echo's gehad en elke week een doppler meting van de navelstreng.Afgelopen donderdag ook een doppler meting gehad van de hersenen. Alles ziet er goed uit dus niet echt een verklaring voor t kleine buikje. Wel iedere week naar t ziekenhuis. Ik mag wel blijven werken (werk twee morgens) maar moet wel iedere middag rust nemen.

9. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Nou ik ben net bij t ziekenhuis geweest en de gyneacoloog moest gewoon lachen. Alles was perfect volgens de termijn! Ik weet echt niet wat ik nu moet denken hoor, maar ben in ieder geval blij dat al die stress voor niks was.

10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Helemaal goed gekomen!
    Mijn ervaring is dat zolang de placenta nog goed werkt ze het kindje zolang mogelijk laten zitten... bij mij duurde dat 4 weken, en toen was het helemaal op en hebben ze spoedkeizersnede uitgevoerd...
    Maar vanwege mijn termijn hebben ze wel echt tot het allerallerlaatste moment gewacht, kan me voorstellen dat ze dit later in een zwangerschap niet doen en ze sneller zullen ingrijpen...
    Persoonlijk vond ik dat ze te lang gewacht hadden bij mij, had al meerdere ctg's gehad die op het randje waren en besproken moesten worden, paar dagen voor de geboorte moest ik opeens nuchter blijven omdat ze wilde ingrijpen, en week voor de geboorte moest ik met spoed maar sophia overgeplaatst worden omdat ze dachten dat ze geboren moest worden... vreselijk zenuwslopend allemaal

Ze woog 1100 gram met geboorte, en nu prachtige meid! Komt vast goed allemaal!

11. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Hier ook een groeiachterstand hoofdje ligt 1 week achter en het buikje 3 weken lengte daarintegen lag mooi op schema zelfs een dagje voor ik heb dinsdag weer een groeiecho... bij me dochtertje hebbe ze dit nooit gezien maar die was met de 38 weken 2675 gr dus vandaar dat ik al groeiechos zou krijgen alleen nu wat eerder

12. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Lees wel dat ze veel verschillend aanpakken in ziekenhuizen?
    Buikje liep 2/3 weken achter de rest tussen de 1-3 weken. Maar volgens ziekenhuis groeit ze prima volgens eigen lijn, ookal is ze niet heel groot.
    Navelstreng en vruchtwater waren prima (vruchtwater was 3,6 geen idee wat het inhoud)
    Ik hoef niet meer terug te komen,.
    Zoontje is 7 jaar geleden geboren met 39.3 met 2695 gr & 47 cm.

13. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.189
    823
    113
    Fijn dat het toch goed is! het gaat tenslotte om de grootte van het kindje en niet van je buik ;)

Las net in de papieren nog van mn dochter dat de placenta niet goed meer werkte. Dat zal dus de reden geweest zijn dat het niet goed meer groeide en het vruchtwater bijna op was (helemaal op op dag van bevalling, ze ging de vliezen breken en er kwam geen druppel uit! Vliezen waren vastgeplakt op hoofdje, zag er heel vreemd uit, had allemaal kreukels in haar voorhoofdhuidje)

Dus de kans dat het nu weer aan de placenta ligt is wel aanwezig. Hoop het niet.

Deel Deze Pagina