Vaak plassen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Biirdy, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16
    Hoi dames,

Ik ben vandaag 8 weekjes zwanger. En merk sinds een paar dagen dag ik erg vaak moet plassen. Zou zo om het uur kunnen gaan. Nu ben ik iemand die zowiezo vaak naar de wc moet;), maar niet ZO vaak. haha. Ik merk dat ik een soort van aandrang blijf houden en als ik dan zo vaak naar de wc moet ook kleine beetje plas. Ik heb ook een druk bij mijn onderbuik. Niet echt steken, meer een druk. Ik heb voor de zekerheid mijn urine laten testen op blaasontsteking maar die was niet het geval. Had ik ook niet verwacht, ik ben erg bekend met blaasontsteking en herken precies de symptomen. Bij twijfel toch maar even laten testen...

Nu mijn vraag, herkend iemand dit? En zo vroeg in de zwangerschap? Ik weet dat vaak plassen erbij kan horen maar ook nu al? En met die klachtjes erbij?

2. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het helemaal, al een paar weken geloof ik. Ook 's nachts helaas, haha. De kleine beetjes heb ik ook, duurt relatief lang voordat ik uit-geplast ben ;).

3. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Jan k herken het welnaden vaak plassen,

Voor heen ging k niet zo vaak, valt nu zelfs op bij collega's hoop dat ze niks door gaan hebben.

Xx

4. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ja hoor heel herkenbaar!
    Ik ging ook rond dat termijn 2/3x per uur naar de wc, vooral 's ochtends.

In de middag viel het wel mee tot de avond.
    Dan weer 1/2x per uur.

Moest ook 'snachts 5/6x eruit. gelukkig was dat met ca. 12 weken helemaal over.

Goed ik ga nu nog steeds wel meer als anders en af en toe 2x achter elkaar. Maar niet meer zeker elk uur en ook snachts hoef ik er nu nog maar 2x uit. (voor zwangerschap was dat 1x)

komt goed!

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    ja hoor heel herkenbaar, heeft deels te maken met je hormonen en deels met het feit dat er ruimte in je buik gecreeerd word. Het word minder, even, daarna kan je baby je blaas als skippybal gaan gebruiken ;)

6. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Wellicht toch ook even langs de HA voor onderzoekje blaasontsteking..?

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    oooo heel herkenbaar!! Ik ben ook heel erg bekend met blaasontsteking (heb t chronisch) en zelfs bij uroloog geweest. (geen oorzaak gevonden) en nu ben ik weer zwanger en bam weer zoooo vaak plassen en gevoel van blaasontsteking.
    Heb t nu al 2 x laten testen, maar mooi schoon.
    zal er dus bij horen, maar te veel testen is niet erg hoor, beter te vaak dan te weinig.

8. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    hier ook heeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar!!
    Echt verschikkelijk, om gek van te worden haha!
    heb het sinds vorige week en ga echt zeker 3x per uur naar de wc en moet dan ook veel. gelukkig hebben we verschillende wc's zodat het niet meteen opvalt ;)

9. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Het vaak plassen heb ik ook tijdje gehad overdag. Vooral savonds kon ik bijna elke pauze in een programma wel naar de wc. Snachts had ik er meteen al last van.
    Ik ben ook bekend met blaasontsteking en toen ik dat de VK vertelde zei ze er gelijk bij dat een blaastonsteking tijdens de zwangerschap anders aanvoelt dan je gewend bent. Pijn bij het plassen zal je bijna niet hebben en ook de geur zal je niet ruiken. Wel pijn in je onderbuik en het vaker dan normaal plassen. Als je een test gedaan hebt dan zal het vast geen blaasontsteking zijn. Gewoon kleine blaas die nu in de verdrukking komt waardoor je nog vaker moet plassen, of dat gevoel krijgt

10. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hier ook herkenbaar. Ik ben nu pas 6 weken zwanger....moet sowieso al veel naar de wc, maar ik merk het nu vooral 's nachts. Ik sta vaak 3 tot 4 x op 's nachts. Normaal maar 1x. Voordat ik zwanger was vond ik het verschrikkelijk dat ik overdag zo vaak naar de wc moest. Nu vind ik het helemaal niet erg; het is voor een goed doel:) iedere keer als ik ga plassen denk ik: de kleine kruimel meldt zich weer, haha.

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    De symptomen voor blaasontsteking kunnen iets anders zijn tijdens de zwangerschap dus goed dat je je laat testen.

Verder zijn je darmen in het begin erg opgezet door de hormonen en dat geeft extra druk op je blaas :)

Deel Deze Pagina