Onze kleine is nu een weekje oud en hij poept heel vaak, elke luier heeft hij poep en soms heb ik net verschoond en hoor ik m een half uur later weer. Hij ligt dan bijv net lekker te slapen, moet ik m dan weer verschonen of wachten? Vooral snachts is dit echt heel vermoeiend! Ik wil m ook niet met z'n poep luier om laten maar soms blijf ik verschonen. Hoe kan ik dit t beste aanpakken?
Zover ik weet poepen baby's die borstvoeding krijgen gemiddeld 4 keren per dag maar het kan ook na elke keer voeding zijn. Baby's die flesvoeding krijgen poepen minimaal 1 keer per dag en soms iets vaker. Dus als jullie kleintje zo vaak doet poepen zou ik wel contact opnemen met de dokter eerlijk gezegd? Je kan beter een keer te vaak gaan dan te weinig.
Volgensmij is dat in het begin heel normaal. Geef je borstvoeding. Zou hem overdag niet wakker maken om te verschonen. Snachts bij een voeding wel verschonen. Overdag zodra hij wakkers is
Ja ik geef borstvoeding en het schijnt wel normaal te zijn. Het is alleen errrrrg lastig!!! Eenmaal aan t verschonen is ie natuurlijk weer redelijk wakker en denkt ie: nog een keer aan de borst? :-/
oohh hier ook een poeperd de eerste 2 maanden ongeveer elke luier was het raak. Beter dan verstopt, dat had mijn oudste. Het werd vanzelf minder. De luiers verschoonde ik bij iedere fles. Tenzij kindje er zelf wakker van werd dan tussendoor nogmaals.
Soms hoor ik t nl al meteen weer na de voeding (ik verschoon normaal gesproken voor de voeding altijd). En dan denk ik oohhhh nu alweer!!!
Dag meis28. Dit is heel normaal hoor met borstvoeding!! Onze dochter had precies hetzelfde. Elke luier zat gevuld (wel 8 luiers per dag) Maar ook wij verschoonde haar alleen tijdens de voedingen en gingen haar zeker niet wakker maken, ze was dan ook een hele goede slaper.
Hoi, hier ook wel gehad, zeker in het begin idd, Ik verschoonde wel gewoon steeds wanneer ik het door had dat het weer zolaat was, wachte wel altijd net verschonen tot na de voeding, ipv voor de voeding, ik verschoon ze nu nog direct wanneer er gepoept is ivm luieruitslag.
Hier ook bijna elke luier raak, en ze krijgt kunstvoeding. Tegenwoordig verschonen we na de fles, en vaak poept ze een half uurtje daarna weer en dan krijgt ze opnieuw een schone luier. Heel normaal hoor! Heel soms heeft ze alleen geplast maar dat komt maar één, hooguit 2 keer per dag voor.
Heel normaal, meestal neemt het na 6 weken wel af, maar niet altijd. Ik verschoon poepluiers altijd meteen, anders zit je straks met luieruitslag en dat is veel vervelender dan vaak verschonen...
Same here, in het begin althans. Nu verschonen we wel direct, maar als we dat niet doen lekt ie door en dat is zo zonde van alle kleertjes enzo, hij spaart het nu namelijk lekker op, soms een paar dagen niks en dan komt alles er in 1 keer uit, echt een feestje dan
Bv poep hoef je echt niet meteen te verschonen. Hier krijgen ze geen luieruitslag van, er zitten nog geen bijtende zuren oid in. Ik ben zelf kraamverzorgende en adviseer ouders ook als het kindje na de voeding poept en slaapt het niet opnieuw te verschonen. Kans op spugen is groot en het kindje wordt weer wakker. Maar het is net wat je zelf wil. Vind je het geen fijn idee dat je kindje met een poepluier slaapt dan verschoon je het gewoon meteen.
Hoezo zitten hier nog geen bijtende zuren in? Ontlasting bevat gewoon irriterende stoffen, ook bij jonge baby's. De huid wordt week van urine en ontlasting in de luier en daardoor vatbaarder voor irritatie. Echt niet waar dat baby's geen uitslag krijgen als je de poepluier 's nachts niet verschoont...
Wij verschoonden voor of tijdens de voeding. In het begin was dat echt om de 3 uur. Ik zou hem vooral 's nachts lekker laten liggen, tenzij de luier echt vol zit. Kies je moment van verschonen (voor de voeding of juist erna) en laat het dan daarbij. Als je 's nachts er elk uur uit moet voor een luier krijg je ook geen rust. Elke keer verschonen, keer op keer, is ook niet goed. Baby's kunnen ook irritatie krijgen van het eindeloze gewrijf met de billendoekjes. Hier poepte A in het begin ook in bijna elke luier. Dat wordt later anders. Wat je bijvoorbeeld kan doen, vlak voordat je de nacht in gaat, is de babybilletjes, insmeren met babyolie. Dan plakt de poep niet zo.
Herkenbaar de eerste 8 weken heeft onze dochter wat afgepoept (ook BV) nu poept ze 1x in de 3 a 4 dagen en dat is veel vervelender! Dat is zoveel dat het overal zit hahah tot aan haar enkels en nek aan toe...
Ja ik verschoon ook niet als ie toch slaapt, anders blijf je bezig en wordt de baby wakker natuurlijk. Soms verschoon ik m net en hoor ik 5 min later al weer wat! Ik verschoon n snachts wel hoor want moet m toch zowat iedere 3 uur voeden dus hij plast dan ook veel.
Mijn dochter had hetzelfde tijdende BV, ook echt 8 keer per dag. Verschonen deed ik zodra ze gepoept had, behalve als ze sliep, dan liet ik haar slapen. Later op de flesvoeding poepte ze ook nog 4x per dag minimaal.. Nu zitten we op 1 of 2 x per dag.. Ligt er heel erg aan wat voor jouw kind normaal is..
veel poepluiers is normaal hoor. Aan het begin verschoonde wij ook na de voeding. Nu meestal ervoor,behalve als ze al heel hongerig is (3,5 week later). Dit ivm spugen. Onze kleine meid raakt anders in paniek. Dan maar even een poepluier hoor. Ze heeft zelf meer last van de plasluiers. Bij het eerste rode plekje gebruik ik meteen sudocrem en erge luieruitslag heeft ze nog niet gehad. Als ze nog geen schone luier heeft gehad en na de voeding in slaap valt, wacht ik tot ze wakker is en laat haar lekker slapen. Ik moet wel zeggen dat ik merk dat pampers droger blijven dan bijvoorbeeld kruidvat eigen merk. Pampers geeft daardoor minder problemen als ze wat langer om zitten. Uiteraard kunnen ze niet eeuwig in blijven, maar het scheelt wel in het verschonen, vooral 's nachts