Mijn vriend en ik hebben een menings verschil. Hij heeft er geen problemen mee als iedereen die op kraamvisite komt met hun mobieltje foto's maakt van onze baby. Ik heb hier wel problemen mee, ik wil niet dat er foto's van onze baby op social media komen. Zoiezo vind ik de eerste dagen na de geboorte een privé aangelegenheid en wil controle houden over wie er foto's van die periode te zien gaat krijgen. De eerste 2 weken zullen we dan ook alleen naaste familie op kraamvisite krijgen. Voor de opa's en oma's vind ik dit ook van toepassing, als zei foto's willen van de baby kunnen ze die uitzoeken van ons fototoestel en dan laat ik die voor hun afdrukken. Mijn vriend vind mijn gedachtegang raar en vind dat de opa's en oma's overal en aan iedereen hun kleinkind moeten kunnen 'showen' door middel van foto's op hun mobieltje. Ik begin nu ook aan mezelf te twijfelen.. Ben ik echt zo raar dat ik er controle over wil houden wie er foto's van onze baby te zien krijgt? Zijn dit misschien de hormonen die mij zo egoïstisch maken? Ik weet het echt even niet meer 😔
Ik moest een beetje lachen toen ik je verhaaltje aan het lezen was . Natuurlijk wil je niet dat iedereen zo maar foto's op FB zet, maar de opa's en oma's foto's van je eigen toestel laten uitkiezen en die afdrukken gaat in mijn optiek een beetje ver . Die mensen zijn trots op hun kleinkind, laat ze lekker een foto maken . Dat je erbij zegt dat je niet wilt dat ze die op FB zetten kan ik me ook nog voorstellen. Snap wel dat je je kleintje wilt beschermen hoor, ik ben net zo maar een beetje losser mag wel
Vind niet dat je overdrijft hoor. Van mij mochten de oma's, opa's en tante wel foto's maken, maar ze hebben wel een Facebook verbod gekregen hihi (die geldt nog steeds). Kun je mss zo'n compromis sluiten? Dus dat ze alleen foto's maken als ze die voor zichzelf houden. En als je dat ook niet wil, is het ook prima, het is jouw kindje hoor. Lastig dat jullie niet op een lijn zitten, je kunt het altijd nog gooien op de flitsen die niet goed zijn voor de oogjes
Hier ook: wel fotos maken maar ook een facebook en mail verbod. Tot mijn man bij dag 3 dacht dat hij een privemapje op zn telefoon maakte en er 25 fotos op fb stonden. Kunnen we nu gelukkig erg om lachen😂 Geen fotos maken vind ik wat te ver gaan, hun zijn ook trots!
Je kan ook zeggen een aantal fotos maken? Eventjes een paar, zonder flits en dan over, is het ook niet zo veel gedoe voor die kleine. Ik vond het gehang boven het bedje van DL met het foto toestel wel vervelend. Het mutsje moest opgetild worden zodat ze haar haar konden zien, nog even wat extra foto's. Ik dacht echt 'laat dat kind toch met rust!' En ze hebben nooit de moeite genomen om de foto's door te sturen, dat vind ik dan weer jammer, nu ze gemaakt zijn wil ik ze ook graag zien.
Ik zou ze lekker foto's laten maken. Ze zijn trots en willen iedereen hun kleinkind laten zien. Maar met een heel duidelijk facebookverbod. Dat is voor de ouders vind ik. Eigenlijk wel heel erg dat je dat tegenwoordig moet zeggen he.......
Daar gaat het mij eigenlijk om als ik er heel eerlijk over ben. Ik wil gewoon niet dat er foto's op social media worden gezet door anderen, of dat nu opa's en oma's of ooms en tantes zijn dat maakt me niets uit. Echter weet ik al dat dit in onze families niet gaat werken en er dus wel degelijk gemaakte foto's op social media terecht gaan komen ook al vraag ik om dit niet te doen. Daarom mijn gedachtegang, dan maar helemaal geen foto's maken met de mobieltjes. Maar als ik het hier zo lees is mijn gedachtegang toch wel een beetje overdreven, misschien komt t wel door de hormonen. We zullen straks wel zien hoe ik reageer na de bevalling.
Ik begrijp je wel... Hier mochten ook geen foto's op social media en via mail/app verspreid worden. Naaste mochten wel foto's maken. 1 iemand heeft het verpest om toch privé (en dan evht privé (borst) ) stiekem door te mailen naar 'vrienden'. Deze krijgt nooit meer foto's! Zijn kans is verkeken
Iemand hier van ZP had op haar FB 2 weken voor de bevalling geschreven dat ze van al haar "FB- vrienden" verwachtte niets te schrijven over de geboorte, zodat ze het zelf aan iedereen konden vertellen. En nog voor ze al haar vriendinnen had kunnen bellen had oma het al op FB gezet. Zo respectloos. Dat vind ik ook met foto's. Dat recht hebben alleen de ouders, mits je andere afspraken maakt (wij hebben onderling afgesproken wel foto's van elkaars kinderen op FB te mogen zetten als ze gezamenlijk op een foto staan bijvoorbeeld)
Ik snap je wel hoor, heb er zelf nog niet over nagedacht maar dat wil ik ook echt niet! Ik wil dat niemand een foto van ons kindje op social media of zo gaat zetten. Gelukkig weet ik dat, behalve mijn schoonmoeder, iedereen dat wel gaat respecteren en waarschijnlijk niet eens foto's gaat maken. Dus mijn man moet zijn moeder dan maar flink aanspreken dat ze van FB afblijft met foto's van ons mannetje.
Ik zal er toch nog eens een goed gesprek aan wagen dat er echt geen foto's op social media gezet mogen worden. Voor wat betreft felicitaties etc na de geboorte heb ik onze pagina helemaal Privé gemaakt. Niemand kan berichtjes op onze tijdlijn zetten, er kunnen alleen privé berichten naar ons gestuurd worden. Ook kunnen anderen ons niet taggen.
Ik snap wel dat je niet wilt dat er foto's zomaar op fb verschijnen. Mijn schoonfamilie is ook nogal van het foto's maken met hun mobieltje. Gelukkig zijn ze allemaal niet heel actief op fb, dus ze zullen er ook niet snel een foto op zetten. Wel vind ik het vervelend dat ze continu met die mobiel boven de neus van onze dochter hangen. Ik stuur regelmatig foto's via whatsapp, dus waarom dan zelf ook nog foto's maken. De eerste dag in het ziekenhuis vroegen ze het netjes, maar dat is verleden tijd. Mijn eigen familie is wel actiever op fb, maar zullen nooit zomaar een foto op fb plaatsen. En zij hangen ook niet continu met hun mobiel boven de wieg.
Wanneer jij niet wil dat mensen foto's op FB of dergelijke zetten, is dat heel normaal en hebben mensen dat ook te resoecteren. Maakt niet uit wie het is, behalve de ouders heeft niemand het recht dat te beslissen. Mijn beide zusjes wilden niet dat na hun bevalling iemand ook maar op FB schreef dat de kleine was geboren, laat staan foto's plaatsen. Tijdens de kraamviste 1 fotootje maken vind ik niet vreemd, maar niet zomaar aan andermans baby zitten of mutsjes uit gaan doen. Zou ik echt niet van gediend zijn! En uit fatsoen ga je ook niet meer dan 1 of 2 foto's maken, lijkt mij? En anders kun je toch gewoon aangeven van; zo, dat is genoeg, de kleine heeft al zoveel indrukken te verwerken gehad, laat hem/haar nu eens met rust.
Dat je niet wil dat er foto's op fb gezet worden snap ik, en daar zou ik ook gewoon hard en duidelijk in zijn tegenover iedereen. Maar controle houden over wie er een foto van je kindje te zien krijgt gaat wel wat ver vind ik.. want ook de opa's en oma's zijn zo trots als een pauw en willen natuurlijk aan iedereen hun prachtige kleinkind laten zien.. Ik zou gewoon zeer duidelijk maken dat je absoluut geenfoto's op facebook wil hebben.. En ze wel foto's laten maken..
Mijn moeder maakte 1 foto in t ziekenhuis en stopte toen gauw haar toestel weg. Ze wilde zelf naar haar kleinzoon kijken en niet door de lens.... Soms ben je bang voor iets wat helemaal niet gaat gebeuren!
Snap je heel goed. Onze zoon is met 24+6 geboren, ligt in het ziekenhuis oa aan de beademing en hartbewaking vanwege een VSD. Duidelijk de afspraak gemaakt dat er geen foto's en informatie via Social media word verspreid. Vind het een beetje te prive om met kan en allman een oto te delen waarop mijn kindje aan de beademing ligt. Vader had een hele mooie foto gemaakt van zijn voetjes, netjes gevraagd of hij die naar zijn werk mocht sturen. Aangezien ik in het buitenland woond en mijn zus hier niet is stuur ik haar wel foto's door maar dan bepalen wij wat voor foto's dat zijn.