De titel zegt het eigenlijk al, hoeveel cc per dag drinkt jullie baby? Sinds we over zijn gegaan naar drie flessen maak ik me soms zorgen of Dean wel genoeg binnen krijgt. Hij krijgt ongeveer 650 cc melk binnen ( dat is inclusief de poeder) en ik vermoed ongeveer 50 cc aan sap/water. Hij zal rond de 700 cc per dag uitkomen. Ik vind dat wat aan de lage kant, maar krijg er niet meer in, zeker niet omdat hij de sap en het water uit een tuitbeker drinkt. Dat gaat niet vlot en hij lijkt daar snel genoeg van te hebben. Ik overweeg om de sap/water aan te bieden in een fles, maar vind eigenlijk dat hij juist ook moet leren om op een andere manier te drinken. ( doen ze op het kdv ook) Ik ben benieuwd wat jullie kleintjes drinken op zijn leeftijd en of ik inderdaad te weinig aanbied of juist voldoende...
700cc vocht, maar in fruit en groente, zit ook vocht. Dus het lijkt mij prima hoor. Toen mijn dochter op 3 flessen zat en later ook op 2, kreeg ik er in het begin echt bijna geen extra vocht bij... Ze moest het gewoon niet. Sinds de 9,5 maand ofzo, gaat het drinken iets beter, maar ik heb gewoon geen dorstig kindje blijkbaar...
Dat is ook waar Athina, er zit ook vocht in zijn fruit en avondhap.. Het stomme is dat ik alweer ben vergeten hoe het met Dominique ging. Waarschijnlijk net zo en waarschijnlijk heb ik me toen met haar ook druk gemaakt. En het leren drinken uit een (tuit)beker kost tijd, absoluut.. Goed om te horen dat het in iedere geval niet te weinig is!
Hier ook weinig hoor sinds ze opvolgmelk krijgt. Smorgens en savonds 240ml (maar sochtends drinkt ze meestal maar 200ml) en smiddags drinkt ze maar 150-180ml. Dan fruit en groentjes en nog zo'n 150ml thee/water door de dag. Meer krijg ik er echt niet in. Ik bied genoeg aan maar ze wil gewoon niet..
Met 6 maanden kreeg mijn zoontje nog 4 flessen (180/6) daarnaast boden we wat diksap of water aan maar daar had hij toen nog niet zoveel zin in.
Ik geef dan nog BV, maar Thirza drinkt naast de fruit- en groentehap nog ongeveer een liter BV, (afgaand op wat ze afgekolfd uit de fles drinkt bij de gastouder en op wat ik kolf). Maar ik zou me over de hoeveelheid niet zo druk maken: komt vanzelf. En over de tuitbeker al helemaal niet: die is net zo slecht/goed (voor de tanden) als drinken uit een flesje, Lijkt me op deze leeftijd ook nog wel moeilijk om ergens anders uit te leren drinken. Thirza vindt hier bekers trouwens mega-interessant, dus zij krijgt af en toe bijvoorbeeld wat pap uit een oefenbekertje... MIsschien is dat anders nog een idee?
Onze krummel krijgt nog vier flessen, waarvan twee met 180/6, ééntje met 150/5 en ééntje met 120/4. Totaal dus ca. 700 ml. Ze laat af en toe wat staan. Verder eet ze een klein potje fruit (of een half groot potje) en een groot potje avondeten.
Mijn dochter drinkt nu 4 keer 180+6. Moet ik nu ook sap of thee geven?? Zo ja, hoeveel? Ik heb echt geen flauw idee........
Sterre krijgt 4 flessen, 3 180+6 en 1 210+7 en 2 scheppen rijstebloem. Verder krijgt ze vers fruit en een groentehap. Ik bied verder geen water of sap aan, volgens mij krijgt ze ook genoeg vocht binnen.
Nena krijgt nog 4 flessen van 210/7 en s'avonds half potje en s'ochtends krijgt ze sinds een week wat vers fruit (wat ze overigens niet wilt! hihi!)
Jonathan krijgt 3 flessen van 200 ml en 2 keer 100 ml sap, dus in totaal 800 ml, cb vond dat goed. Op het cb zeiden ze dat hij in ieder geval 600 ml melk nog moet krijgen. Maar zelf vind ik 3 flessen alleen erg weinig, ik bedoel wij drinken toch ook vaker dan 3 keer per dag?
Lotte krijgt 4 flessen van 200cc en ongeveer 200 tot 300 cc diksap. Daarnaast ook nog een pot fruit. Uit een tuitbeker werkte hier nog niet dus ik heb gewoon een klein flesje van hetzelfde soort als haar melkflessen met speen 1 genomen en dit gaat super.