Hoi! mijn dochtertje van 2,5 is vorige week gestart met school (woon in België). Zeis nooit naar een kdv of creche geweest dus ik kan niet vergelijken. Maar wanneer houden jullie je kindje thuis van school/kdv ivm ziekte? Ze had vandaag een erge loopneus, en als het snot naar binnenliep daardoor dus ook een hoestje. Maar geen koorts en een opperbest humeur. Heb haar dan ook gewoon naar school laten gaan. Mijn moeder zei dat toen wij klein waren de regel van de school was: koorts = thuisblijven, anders naar school hoe doen jullie dat / wat zijn bij jullie de regels? Had trouwens tegen de juf gezegd dat ze goed verkouden was. en die antwoorde heel normaal: "zijn ze allemaal hoor met dit weer!"
Alle kinderen hebben een snotneus met dit weer. Daarvoor hou ik zeker niet thuis. Bij mij is het: koorts, overgeven of diarree, of gewoon algemeen ellendig. Zeker bij die kleintjes ligt voor mij de lat laag om thuis te houden.
Als ze zich beroerd voelen. In principe inderdaad met koorts, maar zonder koorts kun je je ook flink beroerd voelen, dus soms houd ik ze ook zonder koorts toch thuis. Verkouden vind ik dan weer geen reden, dat waren ze als baby/dreumes/peuter/kleuter vrijwel continu. Tenzij het natuurlijk super mega extreem is. Verkouden vind ik in principe ook geen 'ziek zijn'.
Bij koorts of diarree sowieso. En verder als ze zich echt ziek-zwak-misselijk voelen. Daar is geen harde norm voor hier, maar als ik zelf met zo'n gevoel thuis zou blijven - houd ik de kinderen ook thuis.
Diarree, overgeven, lamlendig is thuis blijven. Laatst was hij flink verkouden en overdag ging het goed maar vanaf 18.00 kreeg hij koorts. Heb hem wel naar de peuterspeelzaal laten gaan. Sliep eerder maar ging verder goed
Bovenstaande in ieder geval. Mijn oudste is vandaag naar school gegaan na een week flinke buikgriep. Tussen de middag belde schoonmoeder om te vragen of ze vanmiddag thuis mocht blijven. Aangezien ze bijna een week niet gegeten had en hierdoor die vrijwel geen energie is dat prima.
Ik houd onze zoon thuis van de peuterspeelzaal als hij koorts heeft of zich echt niet lekker voelt. Als hij 's morgens nog verder wil slapen i.p.v. naar de psz toe dan weet ik al genoeg, dan houd ik 'm thuis en komt hij meestal met koorts z'n bed uit. Hij staat namelijk altijd te springen om naar school te gaan. Voor een snotneus of hoesten houd ik hem ook niet thuis, dat doet hij nu al weken. Gaat echt om hoe hij zich voelt, heb hem ook wel eens met 38 naar de psz gebracht, hij wilde zelf persé en had goed ontbeten 's morgens en ik kon zo snel niet ontdekken waar de koorts vandaan kwam. Netjes doorgegeven bij de juf en gezegd dat ze mochten bellen als het niet ging, dan kwam ik 'm zo weer ophalen.
Ik houd bij zoon (6) aan: Diarree, overgeven, echt lamlendig zijn en koorts aan. Na één dag koortsvrij gaat hij weer naar school.
Bij koorts en met ongemak. Dus als mijn zoontje een oorontsteking heeft waardoor hij zich niet fijn voelt, maar geen koorts heeft, hoeft hij ook niet te gaan als hij niet wil. En dat kan hij prima zelf aangeven. Hij is bijna 3 jaar.
dit en als ze net beginnen met school is 5 dagen best veel dus hield ik de oudste wel eens een dagje thuis omdat ie vermoeid was.
Ze moeten 'mee kunnen draaien' in het programma. Dat gaat niet als je moet spugen, flinke diarree hebt, je erg ziek/ellendig voelt. En koorts is de simpele 'no-go'. Een kind met koorts hoort niet op school thuis. Ik blijf zelf ook altijd thuis als ik koorts heb (door schade en schande wijs geworden... een 'verwaarloosde' griep werd bij mij toen een longontsteking waar ik meer dan 3 weken zoet mee was). Hier in huis is eetlust een goede graadmeter overigens. Als ze echt lamlendig zijn, stoppen ze met eten en dan kunnen ze niet naar school. Flinke verkoudheden laat hen geen maaltijden over slaan ...
Ze mogen hier tot aan een temperatuur van 38.5 gewoon komen. Ik laat het afhangen van mijn dochter. De ene keer is ze met bijv 38 graden veel beter te handelen dan de andere keer. Tis maar net hoe beroerd ze haar eigen voelt.
Met verkoudheid naar school. Met ziek zijn thuis blijven. Nu had hij denk ik de griep. Sinds vrijdag ziek en sinds vandaag iets beter maar al 3 dagen zo goed als niks gegeten en hij blijft thuis tot hij weer redelijk normaal eet en volop energie heeft. Echt goed uitzieken! Nu zal hij tegen zaterdag wel weer normaal eten hoop ik. Vandaag toch een muizenhapje binnen gekregen. Koorts kijk ik niet naar. Allee hier is hij echt ziek met koorts maar ook zonder koorts kan hij te ziek zijn om naar school te gaan. Dit jaar veel extra "verlof" 2 keer buikgriep waarvan 1 keer extreem hevig (4kg afgevallen toen, van 16 naar 12kg), 1 dag denk ik weer buikgriep maar genoeg opgebouwd. Waterpokken. Verkouden, hoesten. Nu griep en weer een verschrikkelijke hoest. Hopelijk genoeg opgebouwd dat hij volgend jaar fluitend de winter kan doorgaan.
Met lamlendig/hangerig/erg moe blijven ze thuis, ook met super fit maar flinke diarree ofzo. En een stuiterbal met koorts blijft ook thuis. Het is telkens weer even inschatten wat er is en hoe te handelen, zeker mijn oudste wil gewoon dolgraag naar school en als ik dan gloeiende wangen zie... Maar ze is eerder een keer vanaf de herfst tot begin van de lente télkens weer ziek geweest, pikte alles op, dat was echt heel sneu. Daarom ben ik nu wat strenger met thuis blijven en uitzieken. Maar met een loopneus en een hoestje gaan ze gewoon
Het hangt er bij ons ook vanaf hoe hij zich voelt. Ik krijg regelmatig een appje van de gastouder dat hij 38,5 heeft en als een ziek vogeltje huilend op de bank ligt, of we hem kunnen ophalen. Kom ik vervolgens met hem thuis, binnen 5 min scheurt hij weer rond met zijn loopauto door de tuin. "Ben alweer beter mama!" Zonder paracetamol of wat. Ik vind dat best lastig, hij lijkt echt soms de boel te manipuleren, heeft altijd buikpijn als we iets eten dat die niet lekker vindt, en hoofdpijn is altijd over als er een uitstapje op de planning staat...ik heb meneertje wel eens gewoon teruggebracht naar de gastouder in zo'n situatie. Verkouden/loopneus/snotteren is hij tussen september en april letterlijk altijd nonstop, dus dat is voor mij geen reden tot thuishouden. Maar dat is een kwestie van zakdoekjes bij de hand houden en vaak vegen. De duur van de dag scheelt hier ook vaak. Als mijn zoontje ziekjes is, dan uit zich dat haast altijd pas later op de middag, 's morgens is hij (afkloppen) vrijwel nooit ziek. Als ik een halve dag werk, dan geef ik hem 's ochtends sinaspril, breng hem weg en dan wacht ik wel af of ze belt. Meestal blijft hij zich dan wel fit voelen en wordt hij in de middag pas hangerig. Echt ziek in de zin van 's ochtends al hoge koorts is hij nog nooit geweest, gelukkig Braken/diarree is bij onze gastouder no-go tot 48u na de laatste klachten ivm besmettelijkheid, omdat er bij haar ook baby's zijn die sneller uitdrogen bij een buikvirus.