Ik denk dat het aan geen van beide ligt. Jullie hebben gewoon veel stress en weinig slaap. Daar krijg je een kort lontje van. Mijn tip is: Doe eens een 'relatie APK'. Zelf verzonnen, dat woord Ik bedoel, ga eens een paar sessies samen praten onder begeleiding van een professional. Relatietherapeut of psycholoog. Ik noem het bewust een APK, want het is dus NIET omdat jullie relatie slecht is, maar even 'klein onderhoud' zeg maar. Als je dat af en toe eens doet, voorkom je dat je elkaar echt gaat frustreren, of langs elkaar heen gaat leven.
Ik herken het wel!Eigenlijk wel vrij exact. Ook omdat ik de regelaar ben en mijn vent de lakse Wij werken beide 4 dagen. bij ons komt het ook voor dat ik dus het niet meer trek omdat ik het idee heb dat alles op mijn schouders terecht komt of iets half wordt gedaan (maar dat wordt het ook echt dus voorbeeld: schat regel jij alle documenten voor de belastingaangifte? Ja dat ga ik doen (we gaan zondag naar de boekhouder) 3 weken de tijd gehad. Gisteren check ik alles (erg dat ik dat uberhaupt moet doen): nope mist de helft. Daar word ik dus pissig van Maar goed we hebben dan weer niet vaak ruzie. Dat komt er dan weer niet van. Omdat ik wel gewoon aangeef dat het mij teveel wordt en dan samen naar een oplossing moeten zoeken. En ja het komt er ook wel eens op neer dat mijn perfectionisme van een opgeruimd vt wonen huis helaas niet kan worden nagestreefd. Of ik moet het zelf nog even doen Oh ja wij laten wel de boodschappen bezorgen Dat scheelt al!
Fijn dat jullie toch nog gepraat hebben en ik hoop samen in bed hebben geslapen Ik hoop dat het whiteboard idee voor jullie gaat werken !
Geen herkenning gelukkig maar een tip om met een man die noet praat om te gaan is de volgende; In het gevak van jullie ruzie gister. Naast je neer leggen hij heeft een frustratie over slecht slapen niet jij. Gewoon normaal doen en als hij vreemd doet en je negeert rustig aangeven, zolang er niet gepraat word is geen probleem in mijn ogen en kun je gewoon tegen me doen. Daarna gewoon normaal doen en gewoon praten met hem op rustige normale basis over de dag en dagelijkse dingen. Hij legt zo'n kleine nozele dingen en ruzies dan makkelijker naast zich neer. Of hij kiest ervoor er over te praten. Niet alle kleine dingen hoeven grote ruzies te worden he en hij heeft in deze een ergernis niet jij. Zo heeft mijn man wel uiteindelijk geleerd te praten hij was vroeger lang geleden ook van het negeren als ie zich ergens aan ergerde of mee zat
Ken je trouwens de Nijntje-rijm-voorleesboekjes? Wanneer ik wil uitbarsten gebruik ik soms ook wel die rijm; lachen is een must. Zo lachen we en praten we onze ruzies uit. Je kunt niet boos zijn en tegelijkertijd absurde dingen rijmen op zijn Nijntjes.
Het ik zeg niet dat je alles moet accepteren maar het gesprek aangaan over wat jij wil dat echt gebeurt. Niet alles,in het huishouden is even belangrijk. Nu trek je alles naar je,toe. Zorg voor een middenweg.
Het is afschuwelijk als je telkens commentaar krijgt als je iets niet goed doet in de ogen van de ander. Daar moet je echt mee stoppen, het is een relatiekiller. Zeker als je ook aangeeft dat je man soms bang van je is omdat je zo heftig reageert. In jouw geval zou ik per direct een poetsvrouw nemen. Je werkt allebei harstikke veel uren, dit stukje luxe neemt een hoop ergernis weg en dan blijft er meer tijd over voor leuke dingen.
Als jullie was zou ik een huishoudelijk hulp in huis halen. Tropenjaren met kleine kinderen en een fulltime en bijna fulltime baan. Het is zo belangrijk om te blijven investeren in je relatie. Groot cadeau aan jezelf en de kinderen. Als je vermoeid bent en gestrest verval je snel in een automatisch reactiepatroon. Bij jou is dat schreeuwen en hij trekt zich terug. Als je ontspannen bent lukt het om bedachtzamer en rustiger te reageren op elkaar. Ik heb een man die op- en aanmerkingen kan maken, dat ik iets niet goed doe (lees op zijn manier). Veel ruzie om gehad, niets kwetst en ontmoedigt mij meer dan dat. Nu is dat wel duidelijk en hebben we daar rust in gevonden. Advies: Accepteer hem zoals hij is en de dingen doet. Als je iets anders wil, houd en dan bij je zelf (ik voel/zou willen dat..). En echt: neem een huishoudelijke hulp.
Hallo dames, bedankt voor alle reacties, daar heb ik zeker wat aan! Vandaag een relaxte dag gehad zonder kinderen. Ruzies blijven bij ons gelukkig niet hangen, als wij het uitgepraat hebben dan is het gelijk over. En het is niet zo dat we heel vaak ruzies hebben, irritaties ja, maar als we die hebben dan is het heftig! En met commentaar probeer ik me in te houden maar ik ben ook maar een mens, het lukt niet altijd Idd irritaties gaan meestal over het huishouden en een schoonmaakster zou ideaal zijn maar geen geld voor want kinderopvang voor 2 kinderen is erg duur en wij hebben geen topbanen. Soms denk ik, hoelang ga ik dit trekken? 5 jaar? 10 jaar? Zelfs klussen in het huis doe ik want ik ben er handig in en hij niet! kom op zeg hij is toch een vent?! En praten doen we wel hoor maar het heeft geen zin, ben ik achtergekomen. Hij valt altijd in zijn oude patroon want hij kan gewoon niet veel doen op een dag zoals ik, fysiek niet en mentaal niet.. Dus dan moet ik het maar doen
Wel jammer dat jullie niet gewoon iets uit kunnen praten. Je kan toch moeilijk overal om gaan zeiken en tieren en huilen. Snap natuurlijk dat slaaptekort niet prettig is (hebben we hier ook gehad) maar juist dan is het zo belangrijk om samen door 1 deur te kunnen zonder onderling.nog eens verwijten te gaan maken of ruzie te maken. Dat is echt een killer hoor. Een weekplanner lijkt al een goed idee! Of alz je het financieel kan...een schoonmaakster.
Die van mij kan ook een stuk minder dan ik op een dag. Ik heb dat geaccepteerd. Het is me echt geen ruzies meer waard. Tuurlijk moet hij ook dingen doen. Maar wij vrouwen verwachten misschien weleens teveel van wat mannen kunnen
Ik zou jezelf wat minder druk geven, Maak het makkelijk voor jezelf, als hij dan niks wil doen prima dan jij wat minder.. Het hoeft allemaal niet perse op 1 dag he.. ik zou echt proberen voor jezelf een schema te maken wat makkelijk te behalen is en waarbij je niet veel hoeft te doen.. Voorbeeld, als je naar de wc gaat, maak hem daarna gelijk schoon met een doekje of gooi en wc reiniger in, is die in ieder geval schoon en kost je 1 xin de week een grondige beurt.. Zet vuilnis voor de deur en loop het weg als je naar je werk gaat. Stofzuig vlak na het avondeten even dan is het weg en zitten de kids nog aan tafel. Zulke kleine dingen zodat je het voor je zelf wat makkelijker maakt.. En Anders je vent taken geven goh schat als jij het vuilnis nou even meeneemt op je weg naar je werk dan doe ik ..... Zo verdeel je het toch.. En kook grote hoeveelheden zodat je in kan vriezen zo hoef je bijvoorbeeld maar 3 x echt te koken en de andere dagen op te warmen.. Knuf meid..
Schreeuwen tegen je partner.. sowieso is schreeuwen een teken van zwakte, maar dan ook nog eens tegen je partner gaan schreeuwen, dat zou ik echt nooit doen. Ik herken de situatie totaal niet. Er zijn ergere dingen in het leven om je druk over te maken. Maar een tip voor jou: Spreek gewoon af wie wat doet. Jij stofzuigt, hij dweilt, jj kookt, hij ruimt de vaatwasser in, jij doet de wc, hij de keuken. Ik snap gewoon niet hoe moeilijk hier soms over gedaan wordt en dat er echt ruzies over ontstaan, ik kan daar gewoon niet bij. Kijk als je man nou een teringbende maakt terwijl jij net alles hebt opgeruimt en schoongemaakt, ala, dan kan ik me nog voorstellen dat je daar pissig om wordt. Maar boos worden omdat iemand de wc niet heeft schoongemaakt, nee. Die 10 minuten die het kost, doe ik dan zelf wel.
Wat rot TS, jullie zitten gewoon in een heftig druk leven, beide werken jullie veel, wat het niet makkelijk maakt, aangezien jullie ook 2 kindjes hebben onder de 2!!! Dit is niet niks! Hierdoor loop je gewoon op je tenen en ga je sneller op je partner zitten fitten, en in jullie geval ruzie zoeken. Probeer niet de negatieve dingen te benadrukken, maar ook dingen die je fijn vind aan je man, als hij een keer WEL iets doet, laat dan zien dat je dat waardeert, en probeer hem positief dingen te laten doen, bij ons is bijv. de gene die kookt hoeft niet af te ruimen dat doet de ander. Als iemand de was opvouwt kan de ander ff stofzuigen of juist de kindjes naar bed brengen. probeer te samen met je man te zoeken naar een oplossing waar jullie allebei mee kunnen leven. Als je kindjes wat ouder worden zal het misschien ook wat beter gaan, minder gebroken nachten etc. waardoor je ook wat minder gestrest bent. Succes ik hoop dat jullie er samen een positieve draai aan kunnen geven. want ik lees bijna alleen maar negativiteit, en dat gaat je niet verder helpen.