Chihuahua

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Hoi hoi, ik weet dat er hier genoeg trotse eigenaressen zijn van een of meerdere chihuahua's. Ik ben benieuwd of jullie hier ook tegen aan lopen....
    De mijne heet Diesel en om even wat voorbeelden te geven.. Zaterdag mocht hij voor het eerst naar de kapper, hij is lekker verwend. In bad geweest, nagels gedaan, ontwolt. Weer helemaal fris en fruitig. Hij moest daar 4 uur blijven en mijn andere hond (geen chi) werd ook geknipt. 's Avonds begint hij dan gek te doen met zijn nek en kan zijn nek niet goed meer bewegen. Wij weten dat hij dit soms heeft, heeft hij dus al vaker gehad. Daarom draagt hij geen halsbandje maar een tuigje. Het is dan een stressvolle dag geweest en dan doet hij dus zo raar, hij loopt dan ook niet lekker meer en mag lekker tegen me aan in bed liggen, dat vind hij heerlijk. En vandaag heeft hij het dus weer! Ze gooide een zak vuilnis van boven naar beneden, nog net niet op mn honden!! Het eerste wat hij doet is in elkaar zakken van de schrik en dan weer raar met zijn lichaampje en nek. Dus gewoonweg van de schrik.Toen maar opgetild en naar huis gegaan. Het laat wel duidelijk zien dat hij heel breekbaar is, en je zou bijna denken dat hij in een soort shock toestand zit, hij trilt dan ook heel erg...
    Ik vind het dan ook echt superzielig en mn hartje breekt als hij zo is :( Lopen jullie hier ook tegenaan? Iemand die het misschien herkent??
    De DA dacht aan een nekhernia, maar ik zelf merk dat het dus bij dit soort situaties alleen gebeurd. Hij heeft dan ook echt wel een dag nodig om goed bij te komen.

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Wij hebben een Chihuahua maar raar doen met zijn nekje doet hij niet..
    Trillen wel, om het minste geringste loopt hij te bibberen ;)
    En als hij bang is gaat hij gillend wegrennen (als er bijvoorbeeld een grotere hond op hem afkomt nadat hij het uit heeft gelokt)
    Mijn schoonzusje heeft ook een Chihuahua en die doet ook niets met zijn nekje..

Moeilijk hoor.. misschien toch verder onderzoek laten doen? (weet niet in hoeverre je dit hebt gedaan natuurlijk)

Deel Deze Pagina