zoon (10 maanden) 's nachts veel aan het huilen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tis, May 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tis

tis Actief lid

Oct 28, 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van tien maanden is momenteel heel erg huilerig. En dan vooral 's nachts, wat er voor zorgt dat wij ook niet echt aan onze nachtrust toekomen.

Maar waarschijnlijk is het een sprongetje, iets tijdelijks... kan me niet voorstellen dat hij nu al verwend is.

Als hij nu huilt gaan we altijd naar hem toe, proberen hem eerst op bedje te troosten en als hij heel verdrietig is halen we hem er uit.
    Dat werkte altijd prima. Maar nu de laatste weken en vooral laatste week huilt hij zo hard en is hij bijna ontroostbaar. Zelfs als we hem dus bij ons dragen...

Nu vragen we ons af hoe we het moeten gaan aanpakken, hier en daar vang je geluiden op dat je ze gewoon moet door laten huilen. Dat staat me erg tegen, omdat ik niet het gevoel heb dat hij een spelletje met ons speelt maar dat hij echt verdrietig is.

Maar wat is wijsheid. Ik dacht zelf er aan een logeerbed op zijn kamertje te zetten, en als hij weer verdrietig is zelf daar te gaan slapen... Of zou dat juist een slecht idee zijn?

Hoe hebben jullie dit gedaan in huilerige periode's?

2. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

Jan 1, 2010
    403
    9
    18
    Hoihoi,

Onze zoon van 8 maanden heeft sinds een week ook erg last van huilen snachts. Het gekke is dat het lijkt of hij in zn slaap huilt, hij is amper wakker! Eerste paar nachten dacht ik dat hij pijn had en m bij me in bed genomen.. Later ben ik er over na gaan denken en wat dingen op internet gezocht.. Nu is het heel gewoon dat kinderen rond deze leeftijd steeds meer aan je gaan hechten, met als gevolg verlatingsangst..
    Ik denk zeker dat dit het geval is bij onze zoon. We laten nu elke nacht de lamp op de overloop aan, zodat het niet donker is. Verder ga ik naar hem toe als hij huilt, haal hem niet uit bedje, maar maak hem wakker troost hem.. Wanneer hij rustig is, slaapt hij snel weer in.. En ik zelf ook!!!;)
    Suc6.. En uit ervaring weet ik dat het aan je vreet, zulke gebroken nachten...

lfs Thyrza

3. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Wij hebben dit ook gehad rond de 8 maanden, volgens mij was t hier vooral tandjes. Maar ik ben samen met mijn dochter op het logeerbed gaan liggen, ze was echt ontroostbaar, en zo had 1 van ons toch nog wat slaap. Succes!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zouden het de tandjes kunnen zijn inderdaad? Daar had mijn zoontje met name 's nachts last van.

5. tis

tis Actief lid

Oct 28, 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft al acht tandjes, volgens mij is er momenteel niets wat doorkomt. En het is ook niet huilen in zijn slaap (wat hij inderdaad wel eens heeft) maar tegenwoordig is hij klaar wakker en echt heel verdrietig. Aan de ene kant denk ik dat het een soort van verlatingsangst is ja, maar wat ik dan niet kan rijmen is dat hij vaak nog lang blijft huilen als we hem vasthouden. Overdag is hij momenteel ook minder in zijn doen, maar 's nachts is het op zijn alleraller ergst... dan lijkt hij ook opeens wel maanden jonger en is hij een ontroostbaar klein jongetje...

(hij heeft trouwens in zijn hele baby tijd nog niet zo veel gehuild als de laatste week)

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Oorontsteking?

Ik denk dat je er zeker niet verkeerd aan doet om bij hem te blijven!!! Naar mijn mening mag een kind weten dat mama komt als hij huilt, vind niet dat dat verwennen is. :)

7. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Op het CB zeiden ze dat ze rond de 9 a 10 maanden 's nachts wat onrustiger werden. Zouden gaan dromen enzo... misschien is dat het ?
    Als hij hier huilt, laten we hem altijd eerst even liggen, meestal gaat het snel over. Duurt het langer, dan gaan we naar hem toe.

8. misa

misa Niet meer actief

Laten huilen zou ik niet doen. Misschien even medische dingen uitsluiten. En anders doen wat je doet en wat je in gedachten hebt. Uitproberen! En dat bed/matras op de kamer er naast zetten vind ik niet en heel slecht idee hoor. :)

9. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

Mar 20, 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hier ook gehad met 10 maanden, hebben hem niet laten huilen maar gewoon lekker bij ons genomen. Soms lukte het ook om hem op zijn kamertje te troosten en weer in zijn bedje te leggen. Is hier vanzelf weer overgegaan en teruggekomen toen hij een maand of 13 was, nu gaat het weer goed. Lekker doen wat je gevoel je ingeeft, laten huilen was voor ons geen optie, hij was zo vreselijk overstuur en verdrietig.

10. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Hier was het ook rond de 10 maanden 's nachts bal.
    Ontroostbaar :( helemaal overstuur.

Onze oplossing bleek een flesje.
    Het was onze laatste optie, want tandjes gepoetst en wat als hij niet meer zonder wil.
    Hij kwam elke nacht rond 3.00, tankte een fles leeg en sliep weer verder.
    Heeft ongeveer 2 weken geduurd en toen sliep hij weer door.
    Werden we ineens 's ochtends wakker: Heb jij hem gehoord vannacht? :(
    Ik denk dat hij zoveel energie gebruikte rond die tijd dat hij gewoon extra honger had.

11. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Hier hebben we het ook gehad en het op dezelfde manier opgelost als Starmoon. Was wel even bang dat hij er weer aan zou wennen, maar het was een week of 2/3 en toen is hij weer lekker door gaan slapen.

12. tis

tis Actief lid

Oct 28, 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!

Oorontsteking... nee denk het niet, hij vind het niet vervelend als ik mijn hand op zijn oortje leg ofzo. Hij heeft ook geen koorts... Zijn er nog meer dingen die ik zou uit moeten kunnen sluiten?
    Goed om te lezen dat het bij veel van jullie ook rond die tijd geweest is, dan lijkt het toch wel veel op een soort van sprongetje, is het niet? Ik vind het erg lastig dat hij zo blijft brullen als ik hem al vast houd. Ja flesje hebben we hier (tegen alle principes in) ook al geprobeerd. Ene nacht werkte dat goed, die keer daarop nam hij maar een paar slokjes en zette het weer op een brullen. Afleiding werkt vaak het beste, maar ook dat gaat niet altijd op.
    Het logeer-opvouw-bedje op zijn kamertje heeft niet echt geholpen. Hij bleef brullen al lag ik naast hem en hield zijn handje vast... :(

Share This Page