vaak tepel loslaten

Discussion in 'Borstvoeding' started by foreverfriend, Nov 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    HI!
    wie kan mij helpen?
    M'n dochtertje is bijna 12 weken en krijgt nog volledige BV. Gaat goed en groeit er lekkr op!
    NU heb ik het volgende: ze laat tijdens het drinken aan de borst heel vaak m'n tepel los, waardoor er melk uit haar mondje loopt. Met als gevolg een kletsnatte slab en natte arm van mij.
    Is op zich niet zo heel erg, maar soms wel vervelend dat alles weer nat is.
    Wat zou ik er aan kunnen doen om dat loslaten te verminderen?
    Heeft iemand ervaring hiermee?
    p.s ik geef nog steeds BV via tepelhoedje, vanwege vlakke tepels, soms pakt ze mn tepel ook zo, met name na het kolven. En het loslaten is bij beide borsten, maakt dus niet uit welke kant het is.
    bedankt alvast!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb werkelijk geen idee, maar misschien is het een idee om een keer een LK mee te laten kijken?
    Liefs, Hanneke!

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Kan het zijn dat ze spruw heeft? Of dat je een sterke toeschietreflex heeft, waardoor ze te veel melk ineens krijgt en dus loslaat?

4. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

Feb 20, 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Ik denk ook dat je een sterke toeschietreflex kan hebben, de stroom is gewoon te sterk voor haar en dan laat ze telkens los. Eerste periode heb ik hier ook mee te maken gehad, en had als advies gekregen eerst een beetje voor te kolven, zodat de stroom al lekker op gang is, en haar dan pas aanleggen om te voeden. Het werkte! Succes verder!

5. foreverfriend

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    hi, voor spruw heb ik aleens bij de HA gezeten, dat is het dus niet. Ik heb daar ook geen klachten van. Maar misschien is het het wel hoor, wie weet?
    en wat betreft de TSR, dat kan, alleen zelf heb ik niet echt het gevoel dat het heel erg toeschiet. Want ze laat ook los wanneer ze er bijvoorbeeld al even aan ligt? Het lijkt eerder op spelen....
    Ach ja, dan kliederen we gewoon nog ff verder. Misschien is het een fase en drinkt ze straks wel weer netjes.
    Bedankt in ieder geval!

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Onze dochter doet dat ook, maar alleen als ze afgeleid wordt.
    Dat kan zijn van een blaadje die van de boom valt, of geluid enz.
    Als het te erg is tijdens een voeding dan voedt ik op de slaapkamer. Daar krijgt ze zo min mogelijk prikkels. Anders is het ook een aanslag op mijn tepels. Ze houdt mijn tepel vast en draait dan met een snelle beweging haar hoofd. Niet echt een fijn gevoel.

7. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    mijn dochter doet het sinds een paar dagen,wel bij 1 borst en heb bij mij zelf het idee dat het te hard gaat voor haar,ze kan het niet bijbenen :S haha

Spuugdoekje in je andere hand en er gelijk tussendrukken hihi ;)

8. foreverfriend

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ik duw er inderdaad al van alles tussen, wat er na de voeding dus ook kletsnat tussenuit komt. Jakkes.
    Dan kijkt ze me zo onschuldig aan en dan moet ik altijd toch ook weer vreselijk om dr lachen en zij dan weer om mij! LOL

w.s is ze gewoon heel snel afgeleid inderdaad, dat had ik ook al gemerkt. Radio gaat al uit en tv. ik zit dus in de stilte, maar dan nog. Ach ja....we zien wel hoe het verder zal gaan!

9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Hi, ik in het begin mijn toeschietreflex wel, maar daarna niet meer zo erg, maar hij kan meerdere keren weer komen. Inderdaad een fase kan en afgeleid worden ook. Bij mij doet Dylarius als hij echt de melk niet weg krijgt meer omdat het te snel gaat of als hij schrik dat het in eens weer heel hard komt. en dan kan hij er al wel 10 min aan liggen.
    Hopelijk is het een fase.

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier ook hetzelfde, maar dan vooral voor de tsr, als de melk niet snel genoeg komt. Maar het gebeurt ook vaak dat ze de tepel lost wanneer de melk wel snel vloeit. Ik dacht ook dat het een fase was maar inmiddels doet ze dat al 2 maanden. Het enige wat ik kan doen is snel haar hoofdje terug aan de borst brengen en indd een handdoekje plaatsen ertussenin.
    Ik ben er al aan gewend. ;)

11. Trix

Trix Lid

May 7, 2007
    56
    0
    0
    Mijn kleine kerel doet dat ook wel af en toe. Ik merk dat hij dan te gulzig is geweest, ik houd hem dan rechtop. Vaak laat hij dan een boertje en dan gaat het goed.
    Als ik hem niet laat boeren, loopt de melk uit z'n mondje.

PS: Misschien komt het ook wel door het tepelhoedje, dat je dochtertje eerst lucht binnenkrijgt, zodat ze vaker tussendoor moet boeren?

't Is maar een idee.... ik denk graag mee voor een oplossing!

Succes,

Trix

Share This Page