Kom ik weer aan hoor,maar lag gisteravond in bed te bedenken...... Eens houdt het op Heb natuurlijk een hoop borstvoedingsfoto's en film materiaal,maar als ik nou eens een flesje met borstvoeding invries en dat bewaar, en over een aantal jaar tevoorschijn tover kan ik wel tegen Justin zeggen: "Kijk deze melk dronk jij vroeger en deze melk kwam uit mama's borsten" Of is dat stom? (melk is uiteraard niet bedoeld voor consumptie,maar gewoon om te laten zien)
nee, vind dat niet stom, kan me er wel iets bij voorstellen. ik moet zeggen dat ik ook nog bv in de vriezer heb staan maar dat is eingelijk meer omdat ik het er nog niet uit heb gehaald (moet de vriezer toch nog ontdooien )
Ik herken die gevoelens dus absoluut niet. Vond het wel even raar om te stoppen met bv geven na een jaar en 2 maanden maar ik was het best wel spuug zat. Ben er verder absoluut niet emotioneel om geweest. maar als jij dat wilt bewaren..why not? maar vraag me af of dat wel echt goed blijft..de invries datum is ook maar wellicht 2 jaar ofzo (max..! denk niet eens dat het zolang goed zou blijven) dus wellicht dat het daarna begint te verkleuren en rotten.
Ik ook niet, dus zou het niet weten of dat goed blijft. Persoonlijk, zou ik het zelf leuker vinden als mijn moeder oude speeltjes, kleertjes of dat soort prulletjes bewaard dan dat ze met een flesje borstvoeding aan komt zetten. Denk niet dat een kind/tiener daar erg van onder de indruk zal zijn. maar alsnog kun je het natuurlijk doen. Ook al zou de hele wereld het stom vinden..als jij dat wilt..moet je het doen toch.
Mijn zoon van 6 is er nog altijd van onder de indruk. Als ik aan het kolven ben staat hij echt met open mond te kijken en zegt dan:"Zo gek mama,dat die melk uit jouw borsten komt" Ik heb sowieso van alle kinderen de eerste kleertjes bewaard voor later.
ik heb overlaatst een flesje colostrum gezien van 7 jaar oud. Was een mama die bv-lessen gaf. Ze had het ook bewaard.
Ik vind het niet vreemd Nathalie. Ik wil echt ook niet denken aan de dag dat het afgelopen is... (en mijn man wil graag dat ik stop als ze twee jaar is ) (heb me trouwens aangemeld bij je bv hyves) Saar, was het jij niet die borstvoedingsconsulente wou worden bij VZW Borstvoeding? Heb je het daar gezien?
Ik hoop binnenkort ook te starten met de opleiding, wou me al in het begin van de zomer kandidaat stellen, maar dan toch even uitgesteld omdat Ana-Lucia hersenvliesontsteking had. Vorige week Veerle Peeters gezien op de Mixs en Meggy beurs in Kortrijk en nu moet ik gewoon nog de formuliertjes invullen en dan start ik ook
Helemaal niet gek Nathalie. Ik heb voor het laatst gekolft in mei... en 1 zakje wil ik dus bewaren. Wegdoen kan altijd nog. Zo heb ik ook verschillende foto's van mijn zoontje die bij mij drinkt, en enkele van mijn gekolfde melk. Ik wil laten zien later hoe belangrijk ik het vroeger ( dus nu ) vond en hoeveel ik ervoor over had. In de hoop natuurlijk dat hij dat ook doorgeeft aan zijn eventuele eigen kinderen. Ik denk dat het er ook aan ligt, of het voor jou als mama een belangrijke plaats inneemt. Als je wat langer voedt, dan vind je het automatisch belangrijk,niet dat iedere mama dan gekolfde melk bewaard, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Anderen die worden lid van een borstvoedingsvereniging, of gaan een opleiding volgen. Iedereen vult het anders in natuurlijk. En jij bewaard dus een zakje melk, prima toch?
Jingels, dat is echt waar se. Het neemt zo'n belangrijke plek in, in mijn leven dat ik er meer wil met doen. Daarom dus die opleiding. En ik denk dat wel meer langvoedsters dit gevoel hebben. Ik kan het me niet meer voorstellen, zonder bv...
Nathalie, Gewoon doen wat jij fijn vind meid! Als jij het graag wil bewaren, dan is er niemand die je tegen houd! Gewoon doen! En mocht je een jaar na het soppen denken, goh wat moet ik er eigenlijk mee kan je het alsnog weg gooien, maar een jaar na het stoppen erachter komen dat je het had willen bewaren, dan ben je dus gewoon te laat zegmaar ! Hmmmm, minderwaardigheidcomplex , ik vind borstvoeding best wel belangrijk, ik vind dat ik dit als mama aan de kleintjes verplicht ben (tja niet de goede gedachte, maar toch heb ik dat wel, en ik heb me er helaas niet altijd aan kunnen houden en nog niet). Maar ik heb totaal geen behoefte om wat te bewaren of om iets van een opleiding ofzo te gaan doen of om lid te worden van een organisatie . Maar oke, iedereen zn ding natuurlijk ! Ieder mag doen wat hij/zij fijn vind! En das maar gelukkig ook !