Vaak vallen en struikelen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Judith75, 23 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Onze dochter van 6, bijna 7, struikelt en valt best vaak. Zou dit iets zijn om ons zorgen over te maken of niet? De is vorige week op haar knie gevallen en dat groeit niet dicht, omdat ze daarna er nog wel tig keer op gevallen is! Knieƫn open, ellebogen, handen, blauwe plekken, noem maar op! Ze valt of struikelt iedere dag wel of meerdere keren per dag.

    Heeft iemand van jullie ook zoiets meegemaakt of gehoord?
     
  2. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    zou gewoon even de huisarts bellen en je
    verhaal voorleggen.
     
  3. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Hihi... dit komt me zooooo bekend voor...

    Ik had het vroeger ook... altijd hele grote wondplakaten op mijn knieen... echt niet normaal... Ook altijd van die stomme dingen, steentjes die net uitstaken of dan ging ik rennen en verloor gewoon mn evenwicht... Op een gegeven ogenblik ging mn moeder dreigen met steunkousen, ik geloof dat dat bij mij wel geholpen had, want dat wilde ik echt niet... haha
     
  4. monique75

    monique75 Actief lid

    4 mei 2007
    407
    1
    0
    Mijn dochter van 5 zit ook altijd onder de blauwe plekken. Ze stoot zich overal aan, soms echt zielig. Benen, armen, billen en haar onderrug ! Soms denk ik wel eens dat anderen er wat van denken..... :(

    Mijn zoontje is wat jonger maar die valt vaak en stoot zich ook overal aan, maar die heeft altijd wondjes (of breekt gewoon zijn arm....), niet zoveel blauwe plekken.

    Volgens mij gaat het vanzelf over....

    Groetjes Monique
     
  5. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dit zou je aan kunnen geven bij school. Het heeft te maken met de grove motoriek. Zij kunnen je vast vertellen waar je tercht kan, om oefeningen te doen. Hebben ze het er tijdens de kleuterperiode niet over gehad?

    Of even langs de huisarts. Die kan je vast doorverwijzen naar een goede fysiotherapeut.
     
  6. daam

    daam Fanatiek lid

    Mijn dochter heeft dat ook en. . . . . . . . .

    . . . . . . . ik vroeger ook :oops: Pleisters op mijn tenen en knieen en overal blauwe plekken (Is met mij ook goed gekomen gelukkig)
     
  7. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Had ik ook. Kwam gewoon doordat je op dat moment te snel groeit en daar moet je je zelf weer op 'aanpassen' zeg maar.. ;)
     
  8. wendy80

    wendy80 Bekend lid

    21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Mijn zoon van 6 heeft dat ook.
    De fysio op school heeft nu ontdekt,
    dat hij zijn kuitspieren te kort heeft.
    Onze zoon loopt daardoor veel op z'n tenen.
    Of hij zet eerst z'n tenen en daarna pas z'n
    hakken op de grond.
    Hierdoor struikel je vaak.
    Hij heeft oefeningen gekregen,waardoor het
    weer goed moet komen.

    Liefs Wendy
     
  9. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik moet voor mezelf toch binenkort naar de HA enzal het eens met hem bespreken! Kan er gewoon iedere dag op wachten wanneer ze weer valt :( School vroeg ookal hoe ze an die blauwe plekken en schaafwonden komt :( Ja, van het vallen! What else! :( :(
     

Deel Deze Pagina