Hallo allemaal, ik zit ergens mee en dat wil ik graag met jullie delen misschien weten jullie wat ik kan doen of kunnen jullie helpen (ik hoop het echt!) ik heb een oppaskindje en hij komt 5 dagen in de week. werk via een gastouderbureau. ze krijgen dan altijd aan het eind van de maand de factuur via de mail en dan moeten ze klikken op akkoord en dan maken ze het geld naar mij over. in oktober was ik met dit kindje begonnen en in november (was wat later omdat ze nieuw waren en het systeem het niet goed deed) had ik de factuur verstuurd via de mail, een week later had ik er nog steeds geen reactie op, dus ik maar een mailtje sturen naar de vader, kreeg ik de reactie dat het volgens hem niet klopte, ik dus uitgelegd waarom het wel klopte, als hun in de ochtend afbellen reken ik door want ik reken erop en ik wil wel oppas hun willen dat niet, regel is dat het 2 weken van te voren afgezegd moet worden. vader stuurd een mailtje terug dat hij er mee akkoord gaat en dat hij het geld overmaakt, weer een paar dagen later heeft hij het gestord. en nu gistere avond kijk ik op me bankafschrift (ik heb geen internetbankieren ) en zie ik dat hij gewoon ruim 100 euro te weinig heeft overgemaakt en dat hij doodleuk erbij heeft gezet 145,5 uur!!! terwijl er op mijn factuur staat 165 uur!!! hij heeft gewoon gedacht van ik zeg dat ik het accepteer en dan maak ik gewoon minder over!!! :x:x:x ik voel me echt opgelicht gewoon!!! en dan komt er ook nog eens bij dat hij van november ook nog niet heeft geaccepteerd en ook nog niet heeft overgemaakt! :x ik heb vanochtend het gastouderbureau gebeld en me verhaal gedaan en hun zouden kijken wat ze voor mij konden doen en dan zouden ze me terug bellen, maar om half 3 hadden ze nog niet gebeld en toen ik heb ik nog een keer gebeld en zeiden ze jaa we kregen hem niet pakken proberen het zo weer en anders bellen we je weer. maarja ik zit nu hier weer op het kindje te passen en verschrikkelijk te balen en het doet me echt ontzettend veel pijn! ik voel me echt gewoon belazerd!!! en het is geen optie om er met hem over te praten want hij kan geen nederlands, en ik kan amper engels. ik zit er wel over na te denken om een vriendin hier in huis te halen voor als het kindje word gehaald en dat zij dan het woord doet, maar ik wil eerst weten wat het gastouderbureau wilt want hun moeten achter mij staan want als die mensen niet gaan betalen moeten hun een incassbureau inschakelen. maar ik zit er echt al de hele dag mee en ik word er echt gek van wat zouden jullie doen? bedankt voor het lezen
Tja, heb je hem al gevraagd waarom hij dit gedaan heeft? en anders gewoon weigeren op te passen.... dan zit hij morgen met z'n handen in het haar! Dus tenzij hij jou vanavond een bewijsje mailt dat hij de rekening van november + die 20 uren te weinig overgemaakt heeft, morgen gewoon niet oppassen!
Jeetje meid wat ongelooflijk vervelend!!! Ik vind de reactie van het bureau wel wat matig hoor. Laat ze hem dan maar een mail sturen met daarin de gang van zaken en wat de consequenties zijn als hij zijn afspraken niet nakomt. En als je zelf wil mailen, dan wil ik je best helpen met de vertaling hoor! Dan heb je het in ieder geval zwart op wit staan. Heel veel succes en als ik iets kan doen, dan hoor ik het wel!
Ik zou even afwachten wat het gastouderbureau zegt.. Ik denk haast dat ze wel achter jou staan.. Eventueel een vriendin inschakelen die engels kan, zodat ze kan vragen waarom hij het niet heeft overgemaakt en of hij dit als nog wil doen lijkt mij een goed idee! Succes
Is er niet iets van een contract ofzo aangegaan. Dat heb ik hier wel met het kdv. En wat daarin is afgesproken kan hij dan niet onderuit. Vind dat het gastouderburo zich wel wat meer mag inzetten voor je
Dank je wel! jaa ik vind ook wel dat het gastouderbureau slecht reageerd. ik heb hem toen ook al verteld dat hij het gewoon moet betalen, ik mail hem telkens in het engels via een vertaler. en ik had het gastouderbureau ook ingeschakeld omdat hun stoppen over 2 weken met de opvang en ik dacht als ik nu weer ga mailen dat proberen hun natuurlijk tijd te rekken en dan over 2 weken hebben ze me niet meer nodig en hup weg zijn ze dan! maar ik ga straks gewoon weer het gastouderbureau bellen en anders zeg ik straks gewoon dat ik stop en dat ze pech hebben maar dat ze dan wel die weken moeten doorbetalen want dat is het opzegtermijn, dat is namelijk nu al ingegaan is 2 maanden. want hun houden zich niet aan de regels!
jaa ik heb ze een contract laten tekenen voor de opvang begon dus daar zitten ze aan vast. dus dat is een voordeel!
ik voel me echt zoooo opgelicht ik word er echt gek van!!! ik zwem potverdorie 2 keer per week met hem ga naar ballorig en naar de macdonnalds, hoeven ze allemaal niks voor te betalen en nog behandelen ze me als vuil! hoe durven ze!!! het is ook mijn werk!!! gewoon net zoals andere ook hun werk hebben!!!
Ik snap die matching (via het gastouderbureau?) niet helemaal.... een ouder die geen NL maar wel Engels spreekt, met een gastouder die geen Engels maar wel NL spreekt. Ik zou zelf nooit een gastouder willen waarmee ik niet zelf kan communiceren. Hoe doe je dan de overdracht, als hij z'n kindje komt brengen of halen? Is natuurlijk een beetje off-topic, maar het kan wel een hoop misverstanden veroorzaken, die wellicht tot dit probleem hebben geleid. Ik vind dat het gastouderbureau moet bemiddelen, daar worden zij toch voor betaald? Hoop voor je dat er gauw een oplossing komt!
nou hij kan wel nederlands, maar bijna niet, ik heb heel veel vertaald voor hem zodat alles duidelijk was. en de overdracht dingetjes probeer ik zo duidelijk mogelijk te vertellen en zijn moeder die soms komt die kan wel een beetje beter nederlands. maar volgens mij doet hij ook net of hij het niet snapt als ik het over geld heb, dat was de vorige keer ook. maar zo en zo vind ik het niet prettig zoals hun met mij omgaan, heel erg respectloos allemaal. en het is niet fout gegaan doordat hij geen nederlands kan want ik heb het in het engels gemaild en op de factuur staat hoeveel uur en hoeveel euro, is heel simpel, en hij heeft zelf een ander bedrag uitgerekend, wat bij die 145,5 uur past, dus dat heeft hij zo en zo expres gedaan!
en jaaa hoor hij staat weer ruim een uur van te voren bij mij aan de deur!!! zodat ik niemand heb die het voor mij kan zeggen, maar gelukkig kwam mijn man hem buiten tegen en heeft tegen hem gezegd dat hij 20 uur te weinig had overgemaakt en hij zou kijken, JAJA!!! heb het gastouderbureau weer gebeld en ze zouden hem nu gaan bellen heb hun het 06 nummer gegeven en bellen mij straks terug maar ik ga gewoon zeggen dat ik het niet meer trek en dat hun aan contractbreuk doen want ik word hier gek van!!!
als het niet opgelost kan worden geen oppas meer voor ze zijn,, hun moeten zich aan de regels houden en jij ook. en als je salaris niet krijgt dan kan je ook niet meer voor ze werken / oppassen. xxx
Wel vervelend inderdaad. Ik moet wel zeggen dat het bij ons gastouderbureau anders gaat. Daar betaal je echt alleen de uren die je hebt afgenomen. Maar als het duidelijk in je contract staat kun je inderdaad weigeren nog op te passen.
eerst deed ik het ook zo, alleen de uren die afgenomen werden laten betalen, maar daar maakte mensen gebruik van helaas. en vooral bij deze mensen ben ik blij dat ik het niet heb gedaan omdat hun een paar uur te laat bellen van ja hij komt niet, terwijl ik dan ben thuis gebleven en heb zitten wachten, en zo ging het een paar keer of ze bellen helemaal niet of ze komen veelste laat! dat vind ik dan ook niet netjes en daarom zijn die regels er, en zit nu ook bij een ander gastouderbureau. maar ik zit er wel even doorheen want vind dit echt niet netjes wat ze hebben gedaan! en ik denk dat ik gewoon stop met oppassen en hebben ze gewoon pech!