Hoe lang zonder voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nin, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag. Hoe oud moet een baby zijn en hoe zwaar om 10 a 11 uur zonder voeding te kunnen ? Ik werd vanochtend om acht uur wakker en mijn zoontje had om 21.00 u zijn laatste fles gehad. Ik was er wel van geschrokken dat hij zich niet gemeld had of kan dit geen kwaad? normaal wordt hij dan wel eerder wakker, maar hij maakt s nachts wel flinke rukken. Omdat hij heel slecht in slaap komt en overdag ook veel wakker is, maken we hem vrijwel nooit wakker voor een voeding. Ook overdag niet omdat hij zijn slaap hard nodig heeft. Hij is nu zes weken en weegt rond de vier kilo.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Dat is snel! Voor het gewicht van je zoontje mag er best iets langer tussen 2 voedingen zitten. Maar ik zou je adviseren om maximaal 10u tussen 2 voedingen te laten. Dit advies geldt in principe voor kindjes onder de 4 maanden. Maar als je zoontje goed drinkt en slaapt en hij zo rond de 5 kg weegt, kan ik me voorstellen dat je er max 10-12u tussen laat.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina