hoe doen jullie dat als je kindje gaat kruipen met de speeltjes van de katten? onze katten hebben heel veel van die muisjes enzo en andere frutseltjes die kinderen makkelijk in de mond kunnen steken.. ik vind het niet zo heel fris als Daan van die kattendingen in zn mond zou krijgen en ben nog veel banger dat ie erin kan stikken! maar ja ik zoek dus naar een oplossing want vind het ook zielig om van de katten alle speeltjes af te pakken.. dus hoe doen jullie dat? je kindje steeds in de gaten houden als hij op de grond speelt? of de kattenspeeltjes alleen als je kindje naar bed is aan de katten geven?
Ja, daar heb ik nu ook al hetzelfde probleem mee met de honden. Want die bijten de kattenspeeltjes kapot. Daarom liggen er alleen speeltjes op de zolder, en overdag als de honden met de uitlaatservice meegaan leg ik de speeltjes van de katten neer. Ik merk dat de katten de speeltjes nu ook veel leuker blijven vinden. Juist omdat ze er niet meer altijd liggen...
ons hondje heeft ook speeltjes en knuffels op de grond liggen en zodra martijn gaat kruipen berg ik de speeltjes op, en als martijn dan van de grond af is leg ik ze weer terug. ik hou nu ook al de knuffels en speeltjes gescheiden van elkaar. tenminste ik denk dat ik het zo ga doen, maar ik heb nog even de tijd voor hij gaat kruipen.
tellen jullie dan hoeveel speeltjes jullie geven ofzo? want onze katten slaan er vaak nog een heleboel achter meubels waar wij niet zo snel bijkunnen en daar komen ze dan een week later weer trots mee aanlopen haha
Nee ik tel ze niet, maar in die hoeken en gaatjes komt mijn kind waarschijnlijk niet. Wel zal ik geen kleine speeltje meer geven ivm verstikkingsgevaar mocht mijn zoontje er toch nog 1 vinden. Maar in de normale maat muisjes kan hij niet stikken....
Ik ruim hier de speeltjes van de honden op, die gaan netjes in hun speelgoed mand. En als Tess ouder is moet ze gewoon leren dat haar speelgoed niet voor de honden is, en het speelgoed voor de honden niet voor haar.
Onze kat is compleet van slag sinds onze zoon er is. Ik heb toevallig net de mat bij de voordeur schoon moeten schrobben omdat hij er op heeft zitten plassen. En hij poept ineens ook soms naast de bak Ik word helemaal gek van dat beest, maar goed...het schijnt normaal te zijn bij veranderingen in huis. De kat zit verder altijd boven, en zijn kattenbak staat in de hal beneden, dus zodra de kleine gaat kruipen gaat de deur van de woonkamer dicht, en blijven kat en kind gescheiden. Etensbakjes in de hal en klaar. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn kind ineens aantref terwijl hij in de kattenbak zit te graaien of zo...
Ik heb Esmee vanaf het begin aan geleerd dat de honden speeltjes niet voor haar zijn. Tuurlijk loopt ze er af en toe mee.. lekker spelen met de honden maar voor de rest gaat dat erg goed. .. Ook de honden blijven van het speelgoed/de knuffels van Esmee af. Het is een kwestie van consequent zijn!
Zijn eten/drinkbakken laat ik in eerste instantie staan en probeer ik hem duidelijk te maken dat hij daar vanaf moet blijven. De speeltjes ruim ik denk ik op. Overigens begrijpt onze hond op de 1 of andere manier dat speeltjes die niet van hem zijn, ook echt niet voor hem bestemd zijn. Hij zit dus nooit aan onze schoenen, kleren die op de grond liggen of zelfs niet aan Tobes spullen. Geen idee hoe we hem dat geleerd hebben
Merleq.. Een hond kan heel goed onderscheid maken tussen wat van hem is en wat niet. En waarschijnlijk is de rangorde bij jullie prima bepaald want anders zou de hond de spullen zich toe eigenen ..
nou i9k zou mn katten dus niet uit de buurt van mn kind houden dat ten eerste.....onze kattenbakken staan op balkon dus daar heb ik geen last mee....en speeltjes van de kat hangen aan de kattenkrabpaal aan touwtjes zo hoog dat de kleine er niet bij zou kunnen... en de speeltjes van de hond....die liggen nioet op de grond...die spelen als ik vind dat dat kan...dus die krijgens ze ook alleen op bepaalde momenten, en ze laten allebei het speelgoed van Kai met rust gelukkig...
kattenspeeltjes liggen op de kattenkamer, komen eigenlijk nooit beneden, best opmerkelijk als ik er zo aan denk haha hondenspeeltjes liggen gewoon in de kamer. sven gooit er wel eens mee, maar heeft ze nog nooit in z'n mond gedaan.
Hallo, Ik heb 6 katten en speeltjes zat dus. Toen jelle ging kruipen heb ik alleen de gevaarlijke dingen , wat hij in de mond kon stoppen weggehaald. Verder heeft jelle al vaak genoeg met een balletje van de kat gespeeld en ook al eens een muisje in de mond gehad aande staart.Volgens de huisarts kan het echt geen kwaad. Het is gewoon heel erg opletten in het begin, maar op een begeven moment wist hij heel goed dat dat niet om mee te spelen is. Kleine balletjes en zo heb ik altijd weggelegd en als jelle dan lag te slapen er weer neer gelegd. In de kattenbak heeft hij ook een aantal malen met zijn handjes ingezeten, ze zijn ook zooooo snel. Maar dan zei ik heel duidelijk dat dat vies was en dat het niet mocht,daarna nooit meer gedaan. We hebben een kattenbak met klepje en daar heeft hij de laatste keer ook even in klem gezeten met zijn vingertje, misschien dat dat ook geholpen heeft. Jelle heeft sinds kort het idee om kattenbrokken te eten.Heeft hie nooit naar omgekeken maar dat is iets van de laatste tijd. Nu hebben we die wel wat hoger gezet, wat hij zegt steeds: mmmmmm, lekker als ie er een in de mond heeft. Het is een deugenietje! groetjes sjaantje
Ik wil ook een kattenkamer..een hele mooie, met krabpalen en speeltjes en...en...en ....maar ja...geen ruimte...dus mijn katten moeten het echt doen met de huiskamer en het balkon en de speeltjes aan de krabpaal..