Vaak wakker worden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chocoladekoekje, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Fiene slaapt normaal gesproken echt super goed, van ongeveer 21.30u-8.00u. Soms wordt ze 's nachts één keer wakker voor haar speen, maar slaapt dan direct weer.

De afgelopen 10 dagen wordt ze wel zo'n 5 a 6 keer per nacht wakker en besluit al heel vroeg (tussen 6.00u en 7.00u) dat ze 'uitgeslapen' is. Als ze 's nachts wakker wordt, is het wel genoeg om haar even toe te dekken, een speentje te geven en een aai over haar bol, maar toch vervelend om er om de 1,5 a 2 uur uit te moeten. 's Morgens als ze niet meer wil slapen, neem ik haar bij me in bed en geef haar de fles als ze begint te mopperen (vaak om 7.30u) en dan leg ik haar weer in bed. Vervolgens slaapt ze zo'n 2 a 3 uur en pakt ze haar normale ritme weer op.

Wie herkent dit? En waar komt dit vandaan?

2. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Hoi Hoi

Hebben wij ook een hele tijd gehad, ons meisje sliep vanaf 2 dgn oud van 23.00 uur tot 07.00 uur en met 5 mnd ineens paar x per nacht wakker en idd toedekken en tutje en was het goed.

Weet niet hoe het kwam en ineens was het over.Nu pakt ze vaak als ze s'nachts wakker is zelf haar tutje, tenzij ze te slaperig is dan roept ze papa en mama haha.

Misschien droomt je kleintje, volgens mij is begint dat te komen rond die leeftijd, door indrukken te verwerken enzo.

Groetjes,
    Sleepy

3. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    haha ik had precies hetzelfde geopend:p een krisis he

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ben blij dat het normaal is dan! :) Het zou me inderdaad niet verbazen als ze aan het dromen is. Ze wordt vaak huilend wakker, maar als ik bij haar kom, zijn haar ogen nog dicht of juist wagenwijd open. Wat ik dan wel weer vreemd vind, is dat ik geen verschil merk tussen de drukke en rustige dagen. Gisteren hebben we helemaal niets gedaan, lekker thuis gebleven, heeft ze netjes alle slaapjes optijd gehad en alleen 's middags een klein wandelingetje gemaakt (tussen de buien door) en vannacht echt een hele slechte nacht gehad...

Maar misschien ben ik gewoon wel een beetje teveel verwend met een kleintje die normaal doorslaapt tot 8u, haha :p

5. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Ik merkte inderdaad ook geen verschil tussen drukke of rustige dagen.

Maar met 5 mnd begon ze met ( denk ik ) dromen, met oogjes dicht huilen, of wagenwijd open maar niet helemaal wakker.
    Nu heeft ze het soms nog.

Of ineens een schreeuw en dan weer stil...is soms echt schrikken hoor haha.

Maar vond / vind het wel vervelend als ik er soms op een nacht 3x uit moet, je hebt toch een gebroken nacht....maar ja je kleintje kan er niets aan doen he..

"t is bij ons met een maand of 8/9 minder geworden.

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hier precies hetzelfde!!! :(
    Onze kindjes zijn even oud en ook de mijne laat opeens meer van zich horen en is vooral ineens vroeger uitgeslapen! Beetje jammer, haha!
    Misschien weer een sprongetje??

7. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Of misschien tandjes!

Dan kunnen ze wakker schrikken van kleine pijn scheutjes!

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Pff, met 8/9 maanden! Dan hebben we nog heel wat nachten te gaan :( Verlang nu al zó naar een goede nacht!

Tandjes zou kunnen, maar ik zie/voel nog niets... We zullen het zien, er is niet zoveel aan te doen vrees ik!

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier precies hetzelfde sinds 2 weken....
    Geen idee wat het is.

Zat ook te denken aan dromen of tandjes.

Afgelopen nacht heeft hij voor t eerst weer helemaal doorgeslapen.
    Daarvoor ongv 5 keer per nacht wakker.

Het maakt idd niet uit of we een rustige of drukke dag hadden.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zie dat mijn zoontje 1 dag ouder is ;)
    Misschien dan wel een sprongetje?

11. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Mijn dochtertje besloot met 7 maanden niet meer door te slapen, en nu nog steeds niet, vaak 3 a 4x per nacht wakker, vannacht van 1 tot 4 wakker geweest. Ik ben echt zooooooo gesloopt, ik weet het ook niet meer. Ze heeft een vaste structuur elke dag dus daar kan het niet aan liggen. Ik hoop alleen dat dit snel voorbij is want dit trek ik niet heel lang meer....:(

Deel Deze Pagina