Ben benieuwd wie er voed op verzoek of op tijd? Ik heb tot aan vorige week steeds de tijd in de gaten gehouden maar wacht nu tot hij zichzelf meldt. Komt dan goed uit! Soms zit er 5 uur tussen en soms maar 2 maar blijft op de 6 flessen.
Ik voedde (flesvoeding) min of meer op schema. Mn zoontje was redelijk onverzadigbaar en ik moest erop letten dat hij niet meer dan een liter per dag dronk. Bij mij zat er minimaal 2,5 uur tussen en max 4/5 uur. Op een gegeven moment kwamen de tijden wel elke dag een beetje overeen, afhankelijk van hoe laat de dag dan begon.
Een beetje van beiden, kijk voeden wanneer ze geen honger hebben of niet voeden wanneer ze wel honger hebben werkt niet, maar je hebt snel genoeg door wanneer ze wel honger hebben een laat altijd minimaal een bepaalde tijd ertussen (dat dan weer wel) maar een uurtje eerder of later is ook allemaal prima.. ik vind schema wel belangrijk maar wel naar je kind kijkend en in "overleg"
hier ook een hongerige baby.. in het begin gevoed op verzoek, maar hij groeide wel erg hard.. toen ben ik een strak schema aan gaan houden, om een ritme te creeren..
Hier in priciepe op verzoek. Maar overdag als ze er langer als 4 1/2 uur tussen laat dan maak ik haar wakker anders slaapt ze in de nacht niet door wat ze anders wel doet. Verder is het soms dat het hier iets beter uitkomt als ik haar iets eerder pak, dan doe ik dat ook. Meestal heeft ze zelf wel een ritme van om de 4 uurtjes overdag en in de nacht sinds kort na 8 uurtjes. Maar als ze overdag eerder komt is er ook niets aan de hand zoals vandaag na 3 uurtjes al dan voed ik haar lekker.
Ik heb wel een minimum aangehouden (2/2,5 uur) maar nooit een maximum (behalve snachts niet langer als 8 uur eerst (en later naar 10 uur en toen naar 12 uur..) onze zoon was ook onverzadigbaar en dan is het idd noodzaak echter onze dochter geeft geen bal om eten die is nu 7 maanden maar zat al maanden geleden op 3 flessen en die kan echt om 19 uur de laatste fles savonds krijgen en pas sochtends uit zichzelf om 11 uur ervoor komen ofzo, daar probeer ik wel wat eerder mee te komen dan (meer voor een goed patroon zeg maar)
Zoontje krijgt nog volledig bv, gedeeltelijk op verzoek. Hij krijgt ongeveer vijf voedingen op een dag, zit gemiddeld drie uur tussen. Soms langer. Als hij wakker is leg ik hem wel aan als het al even terug is. Maar ik maak hem er nooit voor wakker. Dan komt hij vanzelf. En soms krijgt hij even een tussendoortje als hij daarom vraagt. 's Avonds om half zeven/ zeven uur de laatste voeding, tot de volgende ochtend zes/ zeven uur.