Ik ben een beetje ten einde raad. Vorige week nog een berichtje geplaatst dat ik ban was dat ik te weinig melk maak, nu staan mijn borsten constant op springen. Ik heb denk ik een fout gemaakt door constant mijn borsten leeg te kolven na de voeding. Nu heeft mijn moeder me geadviseerd om dat niet meer te doen, en nu zit ik dus et mega volle en harde borsten. Ik moet nu voor de voeding min 30cc kolven anders kan mijn zoontje de borst niet pakken. Maar na het voeden zijn ze nog zo vol dat ze binnen een uur alweer op springen staan. Wat raad je me aan om te doen zodat het weer een beetje terug loopt naar aanvraag van mijn zoontje? Alvast bedankt!
Hoi Mirjam, 1 x daags beide borsten helemaal leeg kolven en proberen de tijd tussen het kolven steeds op te rekken (van 24 uur naar 28 uur, naar 36 uur en verder). Dus niet voor elke voeding kolven (tenzij het aanleggen echt niet lukt zonder). 1 borst per keer geven. Door de volle borsten krijgt je lichaam het signaal wat minder te gaan maken. Bij pijn kun je paracetamol of ibuprofen nemen. Goed strakke BH dragen. Harde schijven of rode plekken wel direct wegkolven of laten drinken. Succes.