Hoi, Ons meisje is alweer flink verkouden. Hoesten, snotteren, klink hees, wil niets eten.... houd haarzelf wakker en papa en mama natuurlijk ook. Het is echt geen pretje. Ze steekt ons ook weer aan. - Roggelen/hoesten en verkouden. - Ze heeft nu al oorontsteking gehad in beiden oren - Het buikgriepvirus, geen diaree wel overgeven. - Weer verkouden. - En dan nu met 11 maanden alweer niet lekker. Ik vraag me af of dit veel is. Vind zelf van wel. Zou dit door de kinderdagopvang komen waar ze 2x per week heen gaat? Ik denk van wel, daar lopen er zoveel altijd te snotteren en te doen... het speelgoed wordt ook maar om de 2 weken gereinigd zeiden ze. Wat vinden jullie?
Ik denk zeker dat het kdv er mee te maken heeft. Mijn zoontje Bram is ook om de haverklap verkouden sinds hij op het kdv zit. Er wordt daar wat afgehoest en geproest. Ik vind het voor Bram vervelend, maar 'het' hoort er ook wel een beetje bij. Kleintjes moeten toch een weerstand opbouwen, ik begrijp van vriendinnen om mij heen die ook moeder zijn dat hun kinderen ook het eerste jaar veel verkouden etc. waren. Alles extra schoonmaken helpt volgens mij niks, er zweeft toch ook van alles en nog wat in de lucht.
Fleur is bijna 5 maanden en niet op een KDV maar bij mij thuis voornamelijk. Ze is dan ook maar 1 x verkouden geweest wat na 3 dagen over was. Ik denk dat het inderdaad met het KDV te maken heeft. Kindjes bouwen weerstand op maar ik zou er flink van balen als die van mij elke week met wat anders thuis zou komen. Sterkte, Marijn
Fatih is bijna 8 maanden en heeft al 2 keer oorontsteking gehad! en flink verkouden erbij, veel spugen, niet slapen. En inderdaad ook mama en papa wakker houden! ben altijd blij als het weer over is.
ik liep een beetje met dezelfde vraag. wij hadden 3 weken geleden buikgriep en zijn nu samen snipverkouden. heel lastig inderdaad omdat zodra je niet goed slaapt je zelf natuurlijk ook vatbaar bent. Wel goed om te lezen dat t wel normaal is. Jo gaat trouwens ook 2 dagen naar t KDV.
Tot nu toe is Jelte nog geen een keer ziek geweest, hij heeft af en toe wel snotjes in zijn neusje,maar geen loopneus oid. Hij gaat niet naar een KDV,maar is 2 dagen per week bij de oma's.
Mijn dochtertje gaat ook naar het kinderdagverblijf en is ook ziek. Ben van het weekend naar de huisartsenpost gemoeten en het blijkt dat ze het rs virus heeft. Dat heerst vanaf oktober tot maart. Het rs virus is zeer besmettelijk voor baby's en jonge kinderen het begint met een verkoudheid, daarna hoesten, veel slijm en piepend geluid met ademhalen, diarree en door de hoestbuien braken. Heb medicijnen gekregen voor de luchtweg infectie die ze daardoor heeft opgelopen, antibiotica en iets tegen de diarree. Als ze om de haverklap ziek wordt omdat ze naar het kdv gaat dan zal ik toch een andere oplossong moeten zoeken want iedere keer een ziek kind schiet niet op.
Merel is bijna 5 maanden en komt niet op kdv en is ook nog geen enkele keer ziek geweest (ff afkloppen) Ik denk zeker dat het met kdv te maken kan hebben. Als de kindjes daar ziek zijn (of de ouders), dan wordt jou kindje al snel besmet.
Meiden ik denk het ook! Yara is nu bijna 9 maanden en (ik moet het afkloppen) nog nooit ziek geweest. Ik werk af en toe en dan is ze bij één van de oma's. Ik heb zelf op een kdv gewerkt en idd, het speelgoed wordt helaas niet vaak genoeg schoongemaakt. En kindjes stoppen natuurlijk alles in de mond, dus waar de 1 met z'n verkouden koppie aankomt, dat pikt de ander zo op! Vervelend maar niks aan te doen denk ik! In ieder geval veel beterschap voor Jenna!
ik heb begrepen dat kinderen toch alle verkoudheidsvirussen moet doorstaan. Als ze naar het KDV gaan zijn ze het eerste jaar veel ziek, als ze daar niet naartoe gaan komt het zodra ze naar school of peuterspeelzaal gaan. Niet naar KDV is dus slechts uitstel! Ons zoontje gaat 4 d naar KDV en is heel vaak verkouden, nu is hij 13 maanden en gaat het een beetje beter. Wel net weer een week heel verkouden geweest en ons veel wakker gehouden. succes allemaal, honey
van de week nog bij de ha geweest, hij legde uit dat sommige kinderen wel 8 keer per seizoen ziek kunnen zijn en sommige 2 keer. het maakt niks uit, ze bouwen alleen maar weerstand op. ook zei hij dat volgens de laatste onderzoeken, je wel degelijk ziek kunt worden van de kou, omdat je weerstand dan een stapje terug neemt, waardoor virussen makkelijker binnen kunnen komen.
Bedankt voor de reacties. Vanochtend dacht ik nog.. als ze zo vaak ziek is (en wij nu ook veel vaker dan toen we kinderloos waren) dan ben ik bereidt te stoppen met werken. Tis echt geen pretje. Maar.... als het echt uitstel geeft, als dat zéker zo is dan moet ik nog eens denken. Er wordt vanalles gezegd en weet niet vaak wat nu écht zo is. Als het inderdaad zo is dat ze de verkoudheid toch krijgen als ze ouder zijn en naar school gaan dan laat ik haar lekker zitten waar ze zit. Wat wel is als ze ouder zijn, kunnen ze zeggen of aanwijzen waar ze pijn hebben. Zo'n uk nog niet.
ons zoontje gaat ook naar het KDV en is nu 2 keer ziek geweest en 2 keer verkouden, dat valt mij nog alles mee (even afkloppen) had het veel meer verwacht.. hij is ook prematuur (geweest) en daar werd over gezegd dat die veel meer bacterieen overnemen de eerste maanden en vooral op een KDV. het zou zeker wel aan een KDv liggen hoor, er zijn daar zoveel kids die kunnen wel vanalles onder de leden hebben en zo weer doorgeven...maar ja dat hoort erbij...en zo bouwt je kindje ook een weerstand op!
wij hadden heel erg geluk met civan dat hij pas voor de eerste keer echt ziek was rond zijn 1ste verjaardag, dus het eerste jaar 2x een beetje verkouden geweest dat was het.
Allebei de kinderen zijn de eerste 2 jaar niet ziek geweest, hooguit een keertje een beetje verkouden. Ze gingen niet naar de creche maar kwamen via de school waar ik werkte wel heel veel in contact met kinderen. Ze kregen allebei borstvoeding.
Ik ben na de geboorte ruim 4,5 maand thuis geweest. In die periode is Sara niet ziek geweest. Ik werk inmiddels weer bijna 3 maanden en vooral de laatste maand is ze continu verkouden en heeft ze ook al de waterpokken gehad. Op het CB werd gezegd dat dit aan het KDV ligt. Meestal neemt dit na het eerste jaar af. Van collega's ook gehoord dat ze het anders wel allemaal zou krijgen als ze naar school o.i.d zou gaan. Kinderen steken elkaar aan met allerlei virussen. Ik maak me dus niet al te druk. Al is het soms wel lastig als ze weer eens 's nachts wakker wordt...