Hoe merk je dat je kind bezig is met zindelijk worden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wachtend, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Na veel gezocht te hebben op het forum heb ik niet echt deze vraag kunnen ontdekken (of ik heb niet goed gelezen ;) ) Maar hoe weet je dat je kindje bezig is met zindelijk worden?

Mijn kleine man nu 18 mnd heeft sinds gistermiddag 12 uur tot vanavond 18:30 uur zijn plas opgehouden. Wel af en toe een klein beetje in de luier maar meer ook niet. Naar de HAP geweest want 3 droge luiers is melden maar er was niets te vinden. Om 18:30 uur dreef meneer dan ook zijn pamper uit en zijn broek (om 18:15 uur zat ik nog met hem te stoeien door hem op de kop te houden en toen was broek droog)

Maar hoe merk je dat je kindje bezig is met zindelijk worden zelf was ik met 18 maanden van de ene op de andere dag, dag en nacht zindelijk maar geen idee hoe of wat eigenlijk?

Wie kan mij raad geven?

2. fafa

fafa Niet meer actief

Hoe het hier ging: mijn dochter was een echte blootloper rond die tijd ;) en daar heb ik uiteindelijk veel aan gehad. Tot een maand of 25 zag ik dat ze zomaar uit het niets opeens stond te plassen (ja, ik heb heel veel gedweild in die periode) en er dan zelf verbaasd naar stond te kijken. Maar op een dag zag ik dat ze 1 seconde vóórdat ze begon met plassen wijdbeens ging staan. Dat was het moment waarop ik wist dat ze zich bewust was dat ze moest.
    Toen liet ik haar telkens naar dr potje rennen als ik zag dat ze wijdbeens ging staan, en in een week was ze dag en nacht zindelijk.

3. wachtend

Wauw dat is wel heel vlot hoor en wat knap van je dochter dat ze het door ging krijgen!!!

Hier dus zoon 26 uur zijn plas opgehouden (oke wel kleine beetjes verliezen maar meer niet) en mijn moeder zei toen ik het vertelde tja zo ging het bij jouw ook! En ja domme muts die ik ben niet meteen gevraagd hoe of wat en hoe ze mij toen zindelijk heeft gekregen.

Zoon gaat nu ook onder de douche plassen en staat er inderdaad heel verbaasd naar te kijken dat het plasje uit dat ding komt :p

Ik ga in ieder geval het potje maar in de huiskamer zetten om hem gewoon te laten wennen aan dat ding met gat ;)
    En vanuit daaruit maar afwachten wat er gaat gebeuren eerst maar eens laten wennen (het is een begin)

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.186
    10.769
    113
    Wij hebben een potje gekocht toen dochterlief met anderhalf het machtig interessant vond wat mama op de wc deed, en als ze zelf in de douche plaste stond te kijken "wat is dat?"
    Ze begreep direct de bedoeling, want de knuffels moesten op het potje. Zelf ging ze ook steeds vaker zitten, eerst met en later ook zonder luier. Met bijna 20 maanden kwam ze melden dat ze gepoept had en was daar het eerste plasje in het potje. Inmiddels, 20 maanden oud, doet ze sinds 2 dagen bewust plasjes op het potje en kondigt ze aan dat ze moet poepen (al zijn papa en mama nog niet zo snel omdat ze t plassen noemt en ze vaak net van t potje af is).

Maar veruit het meeste belandt nog in de luier hoor!

5. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter is nu 19 maanden en plast overdag een keer of 5 op het potje. Elke keer als ik haar verschoonde zei ze zelf "plas" of "poep". Zo'n 2 weken geleden begonnen met op het potje te zetten als ik naar het toilet ging, "mama plassen, Lou ook plassen?". En prompt deed ze een plas. En sinds die keer bijna elke keer. Meer geluk dan wijsheid hoor, maar sindsdien plast ze meerdere keren per dag op het potje. Ze geeft het nog niet zelf aan, maar ik vraag haar meerdere keren per dag "plas?". Soms zegt ze ja en zet ik haar op het potje. Als ze nee zegt, dan niet. Ik laat het echt van haar af hangen maar ze heeft steeds meer droge luiers dus het gaat de goede kant op.

6. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee..
    Mijn zoon van 17 maanden vertelt ons sinds een week als hij in zijn luier gepoept heeft, zodat we hem kunnen verschonen. Iedereen zegt dat dit 'de eerste stap' is, maar hoe nu verder?

7. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook een kleintje die van vanaf 1,5 aangaf dat ze moest poepen/plassen. Potje gekocht, maar daar heeft ze nog niet op gezeten. Mevrouw is meer van het lopen ;) Weet ook niet hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen, zal wel vanzelf komen?
    Bloot rondlopen is volgens mij ook handig, kan mooi van de zomer! :)

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De mijne ging ook wijdbeens staan en ging het ook benoemen. Toen begonnen met haar op het potje te zetten. Uiteindelijk nu sinds november zindelijk.

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier precies zo, al een poosje. Wat is nu idd de volgende stap?

10. wachtend

Hier begonnen met het potje in de huiskamer te zetten en te benoemen als ik zie dat zoon aan het poepen is. Maar verder komen we nog niet hoor hahaha.
    Zoon heeft door de buikgriep die hij had van de week gewoon minder geplast dus het was hier geen zindelijk worden maar het benoemen is stap 1 zeggen ze.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier kleedde ze dr zelf uit van onder, broek uit, romper los, pamper uit en ging op t potje. Eerste paar keer niks. Toen in de avond uurtje "bloot" laten lopen en in dat uurtje plaste ze netjes op t potje en ook poepen. En op een zondag besloten dat ze geen luier aan kreeg en alles ging netjes op t potje. Nu zo een 1,5 mnd geloof ik dat ze geen pamper draagt.

Deel Deze Pagina