Waar gingen jullie op vakantie met een dreumes?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Twinkle81, 31 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    De titel zegt het al. Waar gingen jullie op vakantie toen jullie kindje een dreumes was en hoe beviel dat?

Het is leuk om ervaringen te lezen en wie weet, doe ik (of iemand anders) nog iedeeen op.

Wij zijn afgelopen jaar naar Schotland geweest met een baby van 7 maanden. Draagzak en luiertas mee en sjouwen maar. Dat ging echt super. Aankomende vakantie zal onze dochter zelf willen lopen dus dan zijn kastelen en watervallen en dat soort dingen misschien minder geschikt. ;)

2. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij gaan al jaren kamperen in Frankrijk. Met een baby gingen we vaak in een stacaravan. Maar als ze 2 jaar waren weer met onze eigen tent.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij zijn naar Dubai, Zuid Frankrijk en New York geweest. Alle drie hele andere vakanties, maar wel super goed bevallen!

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Thailand, Griekenland & Costa Rica.
    Superleuke vakanties gehad!

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Met een dreumes, naar Griekenland, beetje chillen op het strand, in dorpjes lunchen etc. Wel in een mooi vakantiehuis, niet in een hotel of all in resort, daar hou ik niet van.
    Met een 2 jarige naar de Spaanse costa's, dat was in de zomer en in een luxe stacaravan met alle gemakken.
    Als je in de winter periode op vakantie wil zou ik eens naar de Canarische eilanden kijken, is nu prima weer. Of juist naar de sneeuw, niet om te skiƫn maar bijv. Slee tochtjes ofzo in Zweden.

6. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Wij gaan elk jaar met het vliegtuig naar een andere streek in spanje. Ook met een dreumes en nu peuter. Huurauto en verschillende apartementen. Bevalt zeer goed :D.

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Duitsland :)

8. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Canada (10mnd) en Zuid Italie (13mnd). Beide hartstikke mooie reizen geweest! Nu ons kindje iets ouder is zou ik wel minder snel ver gaan vliegen... De volgende vakantie wordt waarschijnlijk Griekenland / zuid Spanje, lekker relaxen vlakbij het strand en met een leuk dorpje op loopafstand.

9. Naar Barcelona! Het was echt superleuk :D

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Rondtrekken met de vouwwagen door Letland en Estland, 2 stedentrips in Oost-Europa, wintersport in Oostenrijk, kamperen in Nederland.

Waarom zou je met een dreumes niet meer naar kastelen en watervallen kunnen? Dat doen wij nog steeds hoor, mijn dochter van 3,5 jaar gaat op moeilijke wandelpaden nog steeds in de draagzak op mijn rug.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Afgelopen zomer zijn we naar familie in Frankrijk geweest, en daarna met het gezin door naar Zuid-Frankrijk. Vorige maand zijn we naar Zuid-Spanje geweest.

Toen N. nog een baby was zijn we ook naar familie in Frankrijk en Italiƫ geweest en naar Curacao. Allemaal prima bevallen, zou ik ook zo doen met een dreumes

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij zijn toen zoon 15 mnd oud was naar Oostenrijk geweest. We zaten in een pension en hebben vandaar uit allerlei uitstapjes gemaakt, de berg op met de gondel, steden bezocht enzovoorts. Was erg leuk.

Toen dochter 18 mnd oud was zijn we naar huisje op een klein vakantiepark in de Lot geweest, was ook erg leuk. 's Morgens gingen we vaak weg, dorpje, kasteel enz bezoeken en dan konden ze 's middags lekker het zwembad/speeltuin in.

13. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen dochter 3 maanden was naar de Ardennen, met 1 jaar naar de Canarische eilanden en met ruim anderhalf zijn we 5 weken naar Australiƫ geweest, rondreizen met de camper. Nu zwanger van nummer 2 en de volgende verre reis aan het plannen (waarschijnlijk westkust Amerika). Het is namelijk erg goed bevallen om de verre reizen weer op te pakken!

14. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    We hebben een eigenwijze dochter, dus ik denk dat ze niet veel meer in de drager wil zodra ze los loopt. Wel schaffen we nog een peuterdrager aan.
    Kastelen zal misschien nog wel gaan, maar met een stuiterende dreumes/peuter op mijn rug onder een waterval doorklimmen... Ik weet niet of ik dat wel durf, haha.

15. koala28

koala28 Niet meer actief

Menorca en Mallorca

16. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    kamperen in het buitenlan, meestal spanje

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Voor de verre vliegers:hebben jullie een aparte stoel voor je kind geboekt? Er zijn ook maatschappijen wat ze tot 2 jaar gratis op schoot mogen

18. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze mogen overal "gratis" op schoot tot 2 jaar, je betaalt alleen boekingskosten.
    Wij hadden geen eigen stoel (dochter was ruim anderhalf) wel een bassinet gereserveerd. Ze heeft er niet veel in gelegen, maar de extra ruimte was heerlijk, en nodig. Dochter kon op de grond voor onze voeten spelen en als ze op ons lag of zat hadden we zelf ook nog veel (been)ruimte.

Moet wel zeggen dat we op de terugweg een eigen stoel voor haar kregen omdat er een kleinere baby was die geen bassinet had, dus we hebben de onze opgegeven voor een eigen stoel. En eerlijk is eerlijk, een eigen stoel was heerlijk. Op de heenweg heeft ze bijna niet geslapen (reis van bijna 30 uur inclusief overstappen), op de terugweg op haar eigen stoel heeft ze 8u achter elkaar geslapen.

Dus ik denk dat ik vanaf anderhalf wel een eigen stoel zou boeken. Puur voor het echte goed slapen.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn ook dol op kastelen en wandelen in onze vakantie en dat doen we ook altijd, met kinderen van alle leeftijden. Zeker met 1,5 gaat dat nog prima, met een peuterdrager. Het wordt pas lastig als ze eigenlijk echt te zwaar worden om te dragen, maar nog niet zo heel erg ver zelf kunnen wandelen, dus als ze een jaar of 4 zijn.

Toen onze oudste 1,5 was hebben we een rondje Zwitserland, Italie, Frankrijk gemaakt in 4 weken tijd. Ik was toen zelf net zwanger en erg moe, dus we hebben die vakantie niet zo heel veel gewandeld. Toen hij bijna 2 was zijn we een weekje in een huisje in Duitsland geweest. Toen was ik inmiddels hoogzwanger, dus ook weinig actiefs gedaan.

Toen de middelste 1 was hebben we de Romantische Strasse in Duitsland uitgereden. Veel kastelen dus en daarna nog in Oostenrijk en Noord-Italie geweest, waar we ook veel gewandeld hebben. Met draagzak, dat kan prima als ze 1-2 jaar oud zijn (stukjes zelf, verder dragen).

Toen de jongste 1,5 was hebben we een rondreis door Zuid-Engeland gemaakt. Ook toen weer veel kastelen bezocht, want die heb je daar ook in overvloed. Toen hij bijna 1 was zijn we ook nog een weekje in Lanzarote geweest, dus ook vliegen. Ging prima, hoe nachtelijker de vluchten, hoe makkelijker het gaat.
    Wij vlogen toen met Arkefly (is nu Tui) en hadden een Duoseat geboekt. Dan betaalde je 50 euro voor een extra stoel indien die beschikbaar was. Zo niet, dan kreeg je je geld terug. Op de heenweg hadden we hem niet, maar terug wel en dat was toch wel erg comfortabel.

Later ook nog wel eens met Transavia gevlogen en toen kregen we op de heenweg een hele rij extra voor onszelf. Terug kon dat helaas niet, maar ja, daar reken je toch al niet zo op, he.

20. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nee, met wat schuiven hadden we er uiteindelijk wel eentje extra.
    Maar slapen wilden ze toen alleen bij ons op schoot ;)
    Extra stoel was heel handig voor speelgoed, maar zou er in ons geval geen een bijboeken.

Volgens mij mogen ze overal tot 2 op schoot, heb het nog nooit anders gezien.

Deel Deze Pagina