Niet elke vrouwelijke huisarts...kennis van me kreeg de spray niet omdat dat niet natuurlijk was, en toen ze reageerde dat kv een stuk minder natuurlijk was moest ze niet zeuren, want de dokter had haar kinderen ook altijd kv gegeven en daar was niks mis mee...
Dank jullie wel voor jullie steun! Gisteravond toen mijn man thuiskwam hem het hele verhaal verteld en hij was zo boos, dat de HA even beslist dat ik maar moet overstappen op KV. Ons dochtertje heeft ook last van eczeem dus nog een extra goede reden om juist niet te stoppen. Hij vond dat ik de HA maandag maar moest terugbellen en vragen om die neusspray, en het liefst bij een andere HA. Ik ga denk ik maandag opnieuw in de ochtend bellen en vragen om die neusspray omdat mijn melkproductie weer niet goed was en dat ik niet op KV wil overstappen. Ik leg het hele verhaal uit aan de assistente en vraag of ze me misschien wilt doorverwijzen naar een (vrouwelijke) HA die meegaander is! Ik hoop dat dit helpt, zo niet dan heb ik een probleem . Mijn meissie moest gisteravond even flink huilen (ik denk honger). En heb haar maar keer op keer aangelegd tot ze in slaap is gevallen. Gelijk bij wakker worden weer aangelegd en tussendoor veel drinken. In de avond heb ik een restje melk opgewarmd en aangedikt met rijstebloem, dit heeft ze gelukkig wel helemaal opgedronken. Vanmiddag moet ik werken dus hoop ik een beetje rust te kunnen hebben en hopen dat kolven goed gaat. Vanochtend gekolfd en er kwam een zielige 40cc uit, en normaal 180cc Mijn huisarts wist wel ongeveer wat die spray was, maar was gewoon huiverig om hem voor te schrijven. Hij heeft het wel vaker gedaan dat we voor een bepaald advies/recept kwamen en dat hij het ander uitschrijft of anders advies geeft. Mijn man wilde eigenlijk gelijk overstappen naar een andere HA dus misschien moeten we die beslissing maar gewoon nemen, vind het wel een raar idee dat ik hem nog een keer kan tegenkomen ofzo Cilla: Bedankt voor je aanbod. Ik probeer maandag even te kijken of ik het alsnog kan krijgen via mijn HA en als dat echt niet gaat, ga ik even info inwinnen bij de apotheek. Ik laat het je dan graag weten.
Ik zou persoonlijk niet tot maandag afwachten! Wat een *** van een HA.. bah, kan me daar zo boos over maken! Maak gebruik van de HAP! als je belt, schrijven ze het waarschijnlijk zo voor, en faxen dat naar de nood-apotheek zodat je het daar kunt ophalen.. Ik gebruik de spay ook voor het kolven, red het echt niet zonder Gewoon voeden lukt prima, maar dat kolven.. zonder spay krijg ik er ook maar 50 cc ofzo uit.. maar dit zegt echt niets over mijn productie.. Heel veel succes en ik zou dus zeggen: Bel de HAP
Waar woon je? Ik heb hier (Roosendaal) nog een neusspray in de koelkast liggen, die ligt klaar voor het geval iemand 'm een keer nodig heeft
ik wil even zeggen: wat een halve zool zeg die huisarts!!! niet opgeven hoor. ik zou dan ook idd die tabletten gaan proberen.
Hoi ZonStraal! Wat een vervelende situatie en wat een belabberde en bv-onvriendelijke ha zeg! Ik lees alleen meermaals: productieproblemen en Syntocinon. Maar: die neusspray is alleen om de tsr op te roepen. Om je productie te verhogen kan je beter Domperidon of fenegriek nemen, de eerste is vrij verkrijgbaar bij de apotheek. Om je productie op te hogen heb je al goede tips gehad. Even zoveel mogelijk aanleggen, ook op jouw verzoek en zo min mogelijk kolven. En al helemaal niet gaan bijvoeden! Gevuld buikje = minder vraag = minder aanbod. Succes!
Dames, ik heb vandaag weer moeten werken en had vanochtend maar liefst 160cc ... dus het begint denk (hoop) ik weer op gang te komen. Heb in de middag weer gekolfd en toen was het net 100cc. Maar goed, heb nu weer even (bijna) 2 voedingen bij elkaar! Ik ben zo happy , maar ik blijf erbij dat ik de HA morgen ga bellen voor het recept! Al is het maar om gewoon thuis te hebben liggen zodat, ik niet heel mijn voorraadje er doorheen jaag. Ik zeg eerlijk dat ik de HAP niet durf te bellen, want ik denk dat ze dan willen dat ik langskom. Of ze gaan zeggen, waarom bel je dan vandaag en niet gister Dank je wel voor de tips zogelukkig, ik ga zometeen even googlen voor info. Snoopy: Dank je wel meid, dat is erg aardig van je. Ik wil je aanbod nog niet afslaan, maar wil eerst even HA afwachten.
Nou, dat klinkt weer hoopvol meid! Het is echt niet zomaar op hoor, echt niet! Kolf je ook als je thuis bent? Kan je dan niet aanleggen? Of kolf je thuis om voorraad aan te leggen? Bedenk wel dat de cc's in een fles echt niks zeggen over hoeveel je meisje door live te drinken uit je borsten haalt. Is gewoon een heel andere techniek! Probeer je rust te nemen, lekker vroeg naar bed enzo. Hoe gaat het trouwens met je zoontje?
Nou ja zeg, jouw HA komt echt uit het jaar nul! Hij heeft overduidelijk nooit artikelen gelezen over de voordelen van BV. Om je even een hart onder de riem te steken: ik heb ook een paar keer flinke productie dips gehad (mijn borsten zagen er 's ochtends bij het opstaan al uit als theezakjes, wat ze normaal aan het einde van de dag pas zijn). Na een dag of 3 - 4 flink vaak aanleggen kwam mijn productie altijd weer goed. Je kunt het, meid! Girl power!
Vanochtend gebeld met HA en de assistente was het met mij (ons) eens dat hij dit niet had mogen zeggen! Maar goed, daar heb ik niet veel aan, zij kan die neusspray niet voorschrijven voor me. Ze zou het nu gaan overleggen met de HA tijdens z'n clientenconsult en dan moest ik om 14.00 uur terugbellen om te zien of hij het alsnog heeft voorgeschreven of niet. Ben benieuwd! Zogelukkig: Ik kolf thuis om voorraad aan te leggen. Dit doe ik alleen als ze niet zelf wilt drinken en ik toch het gevoel heb iets te hebben. En zo bewaar ik dat voor noodgevallen zoals dit (ben ik even blij). Met mijn zoontje gaat het goed, het alweer zo snel. Hoe gaat het met die van jouw? Super, zeg dat je nog BV geeft vind dat zo knap! Leeuwtje: Dank je wel meid!
Wat je HA eerder gezegd heeft slaat natuurlijk helemaal nergens op. Het algemene advies is nog altijd: 6 mnd BV en niks anders. Wat nou kind dwingen om KV te drinken door haar uit te hongeren...?! Is-ie helemaal gek? Syntocinon gaat je niet helpen om productie te verhogen, wel om TSR op te wekken als je die anders niet krijgt. Dat niet alle huisartsen het zonder meer voorschrijven snap ik wel. Het is een geneesmiddel dat (zoals alle geneesmiddelen) ook bijwerkingen en risico's kent. Als het zonder kan, zou ik het zeker zonder proberen. Als het echt nodig is, moet je HA het gewoon voorschrijven. Misschien is je productie wat minder omdat je cyclus eraan zit te komen? Veel vrouwen krijgen voor de menstruatie een dip. Veel aanleggen, veel huid-op-huid contact, hopelijk krijg je daarmee weer wel genoeg productie. Ook kan je dochter het even wat minder lekker vinden, het schijnt dat de smaak ook kan veranderen door je hormonen. Probeer te rusten en véél te drinken. Tussen de voedingen eventjes kolven kan ook helpen om productie op te krikken. Kolven tot er een TSR komt, stoppen zodra het gaat druppelen ipv stromen. Bij mij hielp dit wel als ik het nodig had om productie op peil te brengen. Ook kolven voordat ik zelf ging slapen hielp daarbij. Niet zozeer om voorraad op te bouwen (zoveel leverde het niet op) maar die extra TSR geeft je lichaam een seintje dat er meer gevraagd wordt. Wel fijn, dat het kolven de vorige keer 160 cc opleverde, dat gaat de goede kant op. Veel succes, en hopelijk krijg je nu wel een reactie van je HA waar je wat mee kunt. Misschien kun je een foldertje over BV naar de praktijk laten sturen? Steekt hij er ook nog wat van op.
Vanmiddag teruggebeld en hij heeft het me voorgeschreven. Hij zei dat ik het maar 1 week mocht gebruiken max 4x p/d. Ik vond het al raar, maar goed was allang blij! Eenmaal aangekomen bij de apotheek, bleek hij het verkeerde voorgeschreven te hebben. Het was namelijk gewoon een neusspray die ik kon gebruiken. De assistente zei nog zo vrolijk 'och mevrouw, u kunt net zo goed zoutoplossing gebruiken als u BV geeft' . Ik begreep er niks van maar goed. Eenmaal thuis aangekomen zei me man dat de apotheek had gebeld en dat ze na aandringen van mij toch even contact hadden opgenomen met de HA of het wel het juiste middel was, en uiteraard was het de verkeerde. Het is net om 19.00 uur thuis geleverd en staat nu in de koelkast. Tot nu toe heb ik het nog niet gebruikt en hoop het ook even niet te hoeven gebruiken. Ik heb begrepen dat ik het zolang mocht gebruiken als ik wilde maar niet meer dan 8x per dag. Maar goed, dat is ook niet ter sprake. Mijn dochtertje heeft net een voeding gehad en ligt nu lief te spelen. Ik ben nu ontzettend veel aan het drinken om de nachtvoeding te kunnen geven. Ben zo opgelucht dat ik die neusspray in huis heb, gewoon voor het geval dat! Bri: Ik ben inderdaad nu ongesteld. En ik heb inderdaad last dat ik mijn TSR niet (meer) voel. Ik weet dat die spray daarvoor zorgt en niet voor meer productie. Dat van dat foldertje is wel een leuke tip, en dan rechtstreeks naar hem verzenden
Wat had hij voorgeschreven dan? Xylometazoline ipv oxytocine zeker, wat een oelewapper zeg! Ik heb ook nog voor nood een flesje in de koelkast liggen. Ik kan nl. niet kolven zonder. Succes ermee!