wasbare zoogcompressen

Discussion in 'Borstvoeding' started by guppekop, Sep 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    wie heeft hier ervaring mee?
    Lydia is nog geen 2 weken en ben al aan 3de doos zoogcompressen bezig (etos). Misschien dat wasbare een optie is? Ik kan nl ook niet altijd naar de winkel omdat we varen en heb wel echt wat nodig omdat het blijft lopen:)

2. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Geen ervaring maar ik wilde dat ik ze ook had gekocht want hier vlogen de pakken er ook doorheen in het begin haha.

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Die dingen gaan inderdaad hard ja, zeker in het begin :)

Persoonlijk heb ik geen ervaring met wasbare zoogcompressen. Die wilde ik pas gaan aanschaffen als ik langer borstvoeding zou geven, omdat ze natuurlijk duurder zijn. En ik had geen idee hoe het zou gaan, heb een aantal moeilijke bv-periodes gehad dus bleef het maar uitstellen. Inmiddels voed ik bijna een jaar en gebruik ik nog steeds wegwerpcompressen :) hihi

Maar wat ik regelmatig hoor over wasbare compressen is dat die veel sneller doorlekken. Dat hield mij persoonlijk ook tegen om ze te kopen. Wat misschien een optie voor je is zijn van die 'opvangbakjes' die je tijdens het voeden in je bh kunt doen en die de melk die anders verloren gaat opvangen. Aan het einde van een voeding heb je dan dus mooi wat voor in de vriezer, en het spaart een compres uit!
    Wat ook scheelt is dat het lekken wel een stuk minder gaat worden naarmate je langer voedt. Bij mij zijn de dames inmiddels grotendeels zindelijk ;) Alleen tijdens het voeden krijg ik een toeschietreflex(je) en dan heb ik nog wat nodig, maar dan hou ik er gewoon een tissue tegenaan. Veel goedkoper! Maar er is hier wel een klein vermogen aan zoogcompressen doorheen gegaan het afgelopen jaar hoor...

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier zijn er ook heel wat dozen door heen gegaan! Begon met 2 per week, toen tijd lang 1 per week. Daarna een tijd lang 1 per 2 weken en gebruikte ze toen steeds minder.
    Hier tot 10 maanden in elk geval nodig gehad. Had op een gegeven moment alleen last van lekken tijdens het voeden.

5. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik vond ze heerlijk. Mijn nichtje heeft ze cadeau gegeven toen ik zwanger was en zij ze niet meer nodig had. Ik heb alleen maar wasbare gebruikt en had niet anders gewild.
    Ik had altijd een extra paar bij me (maar dat heb je met weggooi denk ik ook). Ik ben wel eens doorgelekt, maar dan wist ik eigenlijk wel dat ik te laat kolfde. Dan kwam het soms opeens hard naar buiten en dat ging dan mis. Maar bij normaal gebruik is het geen probleem.
    Ik vond die van Avent het fijnst. Die bleven het zachtst.

Qua prijs haal je het er snel uit denk ik. Je zou ook eens op marktplaats kunnen kijken. Een keer een kookwasje draaien en ze zijn echt wel schoon

6. Nyna

Nyna Niet meer actief

Ik vond de wasbare fijner, ik heb ze bij prenatal gekocht ;)

7. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    's Nachts had ik altijd de wasbare van Avent, deze had ik nodig tot een maand of 9 en ze bleven lekker zacht aanvoelen. Komt misschien ook door het wasnetje wat je erbij krijgt?
    Weet niet of je alleen in Nederland vaart? Want in Frankrijk waren ze de helft goedkoper dan hier.

8. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    varen veel in duitsland;)

Als ik weer kan winkelen maar ff naar prenatal dan om er te halen.

9. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier ook wasbare geprobeerd maar ik was er geen fan van... Die ik had waren vrij groot waardoor je ze veel meer zag zitten als ik ze droeg... Maar misschien dat er verschillende formaten zijn hoor!

10. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    nog een vraagje, per hoeveel worden ze verkocht enhoeveel is handig om te hebben?

11. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

Nov 3, 2009
    2,007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
  12. Nyna

Nyna Niet meer actief

Deze krijg je ook bij prenatal, die bedoelde ik :)
    Ik had 4 of 5 doosjes gekocht en waste ze mee in de wasmachine (je krijgt er netjes bij) ;)

13. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi,

Even mijn ervaring; ik lekte juist door de wasbare heen :(

Met wegwerp heb je na de eerste weken wel wat minder nodig hoor, als je wat meer ritme hebt in aanbod en aantal voedingen.

Maar je kunt het zeker eens proberen of het werkt voor je, ik zou alleen niet direct een hele verzameling kopen, voor het geval het je niet bevalt. (ik had ook die avent wasbare)

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik had een setje van Avent (6 stuks), maar vind het geen echte aanrader.
    Als ik m'n baby aanlegde, liep de andere borst zó hard dat ik finaal door dat compres heen lekte. En je ziet ze door de meeste beha's heen, behalve als je voorgevormde beha's hebt (met een beetje padding).
    Uiteindelijk gebruikte ik ze alleen 's nachts (en tijdens de voeding hield ik een hydrofiel luier tegen m'n andere borst). Als ik dan eens doorlekte zag niemand er wat van, en het scheelde toch weer in het verbruik van die wegwerppads.

15. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte ze in het begin, (avent) en ondanks dat ik niet veel lek, alleen als ik voedt, de toeschiet van de andere borst, lekte ze al door!!
    Daarnaast worden het na een paarkeer wassen voorloze rondjes, als een dik pakket in je bh.

mijn voorkeur is absoluut de wegwerpcompressen (natusan)

16. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    vanmiddag 1 setje gekocht om te proberen, ben benieuwd!

17. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    ik gebruikte beide...
    wasbare
    en wegwerp

heb ze gebruikt tot een jaar....
    dus heel wat pakken zijn er hier doorgegaan...
    1e tijd had ik er meer nodig per dag

18. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    hm, denk dat ik ze maar weg leg tot productie is afgestemd. Nu 1x gevoed en bij andere borst al gelekt, liep gewoon erlangs, bovenste helft was nog droog maar eronder was alles nat:(

Share This Page