Mijn zusje heeft een half uurtje geleden mij betaald met een Tikkie verzoek (eerste keer dat ik zelf zo'n verzoek stuurde). Het gaat van ABN naar een ABN rekening. Eigenlijk zat er nogal spoed achter de betaling. Helaas staat het nog niet op mijn rekening. Iemand ervaring met deze app, hoe snel kan ik mijn geld alsnog verwachten?
Ow dat kan wel even duren hoor, bij mij heeft het een keer een dag geduurd voor het er op stond. Ging toen ook van en naar de zelfde bank. Staat toch ook bij hun in de regels dat het niet a la minuut op de rekening staat? Volgende keer kan ze het beter rechtstreeks overmaken, dan heb je het wel direct zover ik weet.
Hier vaak dezelfde dag, maar dat was dan meestal vroeg op de dag dar het overgemaakt werd. Heb je wel een bevestiging van de betaling gehad?
Van en naar dezelfde bank had je beter zo kunnen doen. Dan gaat het echt van en naar dezelfde bank. Nu zit er een tussen persoon tussen. Kan wel even duren dus.
Ik kreeg de app via collega's aangeraden die waren enthousiast. Dacht dat aangezien het een ABN app was dat het net zo snel zou zijn. Helaas dus niet zo. Pijnlijke les.
Met de app op zich is ook echt helemaal niets mis hoor. Wij gebruiken het ook en werkt perfect maar ja, als je een beetje logische nadenkt had je het kunnen weten dat als je via een tussen persoon iets overmaakt het wat langer kan duren. Dan had je zus het rechtstreeks moeten overmaken naar de bank.
Bij mij staat het er van ABN naar ABN vaak binnen een half uur op. Misschien nu vertraging vanwege het weekend?
Dat zal dan vast rechtstreeks zijn, dit is nu via een Tikkie gegaan. Als ik het inderdaad rechtstreeks doe staat het er ook snel op. Bij de ING is het nog sneller als het van ING naar ING gaat, dat is echt binnen een paar seconden.
Ik hoor veel mensen over tikkie, maar wat is er precies fijn aan? Waarom is het handiger dan gewoon overmaken via je bank app?
Nee dat is dan via tikkie (daar ging de vraag toch over?). Soms inderdaad direct maar anders binnen een half uur.
Tikki stuur een iDeal link naar iemand via what’s app je geeft aan het bedrag en waarvoor je een betaling stuurt en tikkie maakt er een iDeal betaling van en stuurt het via what’s app
Tikkie gaat via ideal overboeking hoort er direct op te staan . Hier bij ing als is betaal verzoek doe aan abn ( eigen bank) via mn mail ofzo gaat het ook via ideal en staat het direct op mn ing Dus gaat tikkie via ideal is het een directe overboeking
Oke, ik nog nooit gehad eigenlijk. Duurde hier altijd wel minimaal een dag. Maar misschien verschilt dat.
Je kan iemand via Whatsapp een betaalverzoek doen. Dat dan weer opent met je bank app. Voordeel is dat men dan niet meer je IBAN en het bedrag hoeft in te vullen. Daarnaast kan je via tikkie ook een hele groep mensen een betaalverzoek sturen.
Komt misschien omdat het officieel een app van ABN is? Hoorde van een vriendin die bij de rabo zit dat het bij haar ook vaak wat langer duurt.