Hoi hoi, Ik heb op dit moment een heel vervelend kwaaltje: vaatontsteking (aderontsteking). Het zit in mijn linkerbeen net onder de knie. Nu ging ik zondag daarvoor naar de huisartsenpost i.v.m. vele trombosegevallen in de familie (o.a. moeder en oma). Ze vonden het daar heel goed dat ik was gekomen, maar moeilijk te beoordelen wat het nu was (of ontsteking of beginnend trombose) Ik moest de volgende dag naar de huisarts en mijn been laten opmeten (mag niet meer dan drie cm. dikker zijn dan je andere been). Nu ben ik daar geweest: niks geen opmeting, maar een zalfje dat je zelf kunt kopen bij de apotheek. Het was volgens de huisarts een vaatontsteking. Nou, om een lang verhaal (dat is het al) korter te maken: ik smeren met dat spul, maar ondertussen is mijn been bont en blauw (de plek is veel groter geworden), pijnlijk en nog dikker. Wat zouden jullie doen? Of: wie heeft hier ervaring mee? Weer naar de huisarts of even afwachten? Ben geen hypochonder, maar het ziet er echt niet fris uit.... (weet wel dat het wrsch. geen trombose is, dat wordt veel dikker en pijnlijker).... Groetjes, Pinda83
Mijn zusje heeft het toevallig ook, maar bij haar is het ingekapseld. Heel vreemd, ze hebben er ook een biopt van genomen omdat het normaal zo moet zijn zoals jij beschrijft, maar bij haar blijft het dezelfde grootte houden. Toch denk ik dat je gewoon nog een keer terug moet naar de huisarts. Leg je twijfel bij hem neer en vraag of hij er nog eens goed naar wil kijken omdat je er toch niet op gerust bent. Liever een keer teveel naar de ha dan een keer te weinig!
ik zou echt wel bellen, ook al is het geen trombose. Het is toch niet goed als je een middeltje krijgt, en de plek wordt erger en blauwer en gaat meer pijn doen?! Misschien ben je allergisch voor een bestanddeel? Ik zou in ieder geval niet afwachten! Succes en ik ben benieuwd wat het dan wel is!