Borstvoeding en een wijntje

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mama2be90, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama2be90

Mama2be90 Actief lid

10 jan 2015
    158
    8
    18
    Hoi,

Even een vraagje. Mijn dochtertje is nu bijna 3 weken. Ze drinkt erg goed uit de borst (met tepelhoedje ) en komt om de 3 a 4 uur. Ook een flesje pakt ze erg goed en deze geeft mijn man smiddags. ( ik kolf dan af). Nu lijkt het me heerlijk om na al die maanden zonder weer eens een wijntje te doen. . Maar hoe combineer ik dit met de bv? Kolf ik eerst en kan ik dan een wijntje doen.. en moet ik de volgende melk dan weggooien? Nu is het ook weer niet zo dat ik perse een wijntje wil hoor.. Want a l s het niet mogelijk is nog dan is het natuurlijk ook geen ramp.. ;)

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je kunt inderdaad kolven. Kolf je op het moment dat er alcohol in je bloed zit (wat in je bloed zit, gaat op dat moment ook over in je borstvoeding omdat moedermelk uit bloed wordt omgezet), dan is het beter deze niet te gebruiken en andere melk te geven die je bijvoorbeeld eerder op de dag gekolfd hebt.

Wanneer je je kindje voedt op een moment dat je weet dat ze wel een behoorlijke tijd door zal slapen daarna, kun je daarna een wijntje nemen. Eventueel heb je wat eerder gekolfde melk klaar staan.
    Kolf bijvoorbeeld in de ochtend wat extra, dan zit je vaak wat makkelijker in je melk.

Start met een half glaasje, even kijken hoe het weer bevalt en valt na zo'n periode ;)

Deel Deze Pagina